Gå til innhold

Sexologer...

Gjest Problematique

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som kan forklare meg nøyaktig hva en sexolog er, og hva de jobber med? Jeg ser stadig at de er brukt som eksperter i blader o.l.

Jeg lurer nemlig på om jeg skal prøve å få time hos en. Jeg har gitt meg selv litt, kall det traumer, rundt sex, fra noen år tilbake, når jeg ikke hadde det helt bra med meg selv, og brukte sex som en måte å få bekreftelse på at gutter likte meg. Jeg har 5 år som seksuelt aktiv, det siste halvannet kun med forloveden min. Jeg har aldri hatt orgasme, eller noe som kjennes ut som oppbyggning mot en. Kroppen min reagerer ikke slik den "skal" gjøre. Jeg synes det er deilig å ha sex, det er deilig når han tar på meg, slikker meg, knuller meg, men det skjer ikke noe "mer". Blir våt, men ikke fysisk kåt, bare psykisk, om dere skjønner.

Jeg tror kanskje jeg har gitt meg selv en psykisk sperre, og trenger hjelp for å bli, normal? Jeg har henvendt meg til et par psykiatriske klinikker, og fikk beskjed om at det var utenfor deres område... :sjenert:

Så, er sexolog en slags psykolog med sex og samliv som "spesialfelt"? Og går det ann å få timer og gå der fast, slik man gjør hos psykolog?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:)

så bra at du vurderer denne type for for hjelp. jeg skal inn på sexologi studiet når jeg har jobbet å fått relevant praksis. sexologer er en form for terapauter innen sex og samliv ja. de er rådgivere innen dette feltet, overgrep og seksuelle dysfunksoner er en del av deres fagfelt.

"Faget omfatter menneskelige seksuell utvikling og utvikling av seksuelle mellommenneskelige forhold, samt tekniske forhold omkring seksuelt samkvem og manglende seksuell funksjon, og dessuten seksualitet for spesielle grupper som handikappede, barn og eldre."

jeg vet ikke hvor i landet du er i fra, men de fleste plasser har nok sexologer du kan oppsøke. gro isachsen er en kjent sexolog, og drver klinikk i oslo. http://www.sexologen.no/

lykke til, håper du får tilstrekkelig hjelp med dine problemer:)

Skrevet

Du er klar over et p-sprøyten virker lysttdrepende på mange? Så selv om du sier at du ikke har bivirkninger, er det ikke umulig at dette er en skjult en.

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg har alltid vært slik, selv før jeg begynte på p-sprøyten. LYSTEN er det ikke noe i veien med, det som er problemet, er at kroppen min aldri har reagert slik den skal. Se for deg at partneren din tar på deg, kysser deg, osv, og du synes det er deilig, men du kjenner ingen reaksjon mellom bena, ingen deilig kilende følelse, ingen "støt" av begjær osv... Jeg blir våt, men ikke kåt. Klitorisstimulering gir meg ingenting, det gjør bare vondt og g-punktet mitt gjemmer seg godt, for det har jeg aldri merket noe til.

Jeg har hatt kontakt med en psykolog via mail om dette, og hun sa, slik jeg har trodd, at jeg har gitt meg selv en slags psykisk sperre pga det jeg har vært gjennom som yngre, at jeg har slått av kroppen min på en måte. Men selv om hun gjerne ville hjelpe meg mer, innrømte hun at hun har ikke nok erfaring eller kunnskap om det området, og jeg ble igjen henvist til en sexolog.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...