Gå til innhold

MISBRUK....HERREGUD FOR EN OPPVASK

Anbefalte innlegg

Skrevet

PÅ overskrifta i en avis idag sto det noe om MISBRUK.

Det hadde sønnen min svar på ja............her fikk jeg klar tale for pengene gitt.

Misbruk var når foreldrene misbrukte barna sine og tvang de til å vaske opp.

Så tenkte bare å innformere dere her inne om dette. Ikke tving barna til å vaske opp,det kan få fatale konsekvenser.

Videoannonse
Annonse
Gjest glamhudpleier
Skrevet

Det hadde sønnen min svar på ja............her fikk jeg klar tale for pengene gitt.

Så tenkte bare å innformere dere her inne om dette. Ikke tving barna til å vaske opp,det kan få fatale konsekvenser.

:ler: :ler: haha morsomt!

Skrevet

Oi!

Tusen takk for advarselen!!!

Og ser jeg har en del ting å ta opp med m ine gamle foreldre.... hihi....

Skrevet
Oi!

Tusen takk for advarselen!!!

Og ser jeg har en del ting å ta opp med m ine gamle foreldre.... hihi....

Ja, det er nok mange av oss som er blitt mishandlet gjennom heeele barndommen, så nå burde endel middelaldrende foreldre skjelve i buksene sine...

Skrevet

Må bare fortelle en liten historie.

Da jeg og faren til ungene mine første gang var hos hans foreldre så prøvde jeg å bidra litt i huset. Jeg var der rundt 2 uker pga lang avstand. Lillebroren var 14 år og jeg ville ha ham til å hjelpe til med oppvasken. Da sa han at han var allergisk ovenfor dampen fra oppvaskvannet. Du verden så fornærmet han ble da jeg sprutet ut i latter.

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor barn er fritatt for husarbeid jeg. Er ikke det en selvfølge?

Skrevet

TS

Hei, han må da være med å gjøre husarbeid han poden min.

Ville bare komme med en morsom sak fra barnemunn.

Her ryddes og støvsuges det.

Skrevet

Som sagt. Jeg kan ikke skjønee hvorfor barn ikke skal delta. Skjønner ikke barnet ditt her. hehe. Noen som har en formening?

Det er faktisk ikke gratis å leve. Hvis barna ikke hjelper til med noe mens de er hjemme, hvordan skal de klare seg når de flytter hjemmefra?

Stå på å la han ta oppvasken!!!

Gjest nextlife
Skrevet

:fnise::ler::fnise::ler:

Når jeg "tvinger" Lillemor på 12 til å gjøre husarbeid pleier hun å si

"Ja, du er i mot barnearbeid som skaffer oss billigere klær og leker, men i ditt eget hus er det helt greit, liksom" :fnise:

Skrevet

Får bare trøste dere med at alt kommer i riktig perspektiv en dag ;)

Skrevet
Som sagt. Jeg kan ikke skjønee hvorfor barn ikke skal delta. Skjønner ikke barnet ditt her. hehe. Noen som har en formening?

Det er faktisk ikke gratis å leve. Hvis barna ikke hjelper til med noe mens de er hjemme, hvordan skal de klare seg når de flytter hjemmefra?

Stå på å la han ta oppvasken!!!

Klarer du ikke å se humoren i dette? For da vil jeg si at du er totalt blottet for alt som kan kalles humoristisk sans. :filer:

Barn er nå barn, og det er godt at de har enkle løsninger enkelte ganger :ler:

Skrevet
:fnise::ler::fnise::ler:

Når jeg "tvinger" Lillemor på 12 til å gjøre husarbeid pleier hun å si

"Ja, du er i mot barnearbeid som skaffer oss billigere klær og leker, men i ditt eget hus er det helt greit, liksom" :fnise:

De vet hvilke knapper de skal trykke på :fnise:

Min sønn på 13 år nektet å rydde rommet sitt i går, og fikk dermed ikke tilgang til datamaskinen. Dette resulterte i at han gikk inn på vårt soverom, for så å komme ut og spørre hvorfor vi har lov til å være på dataen når det ligger masse på gulvet på vårt rom også :sukk: Tingene som ler på gulvet vårt er en liten haug med klær (mine), og en hel haug med julegaver som jeg ikke har plass til å ha andre steder.

De barna, de barna :fnise:

Skrevet

ts her

Det er normalt at barn er med å hjelper til hjemme selvfølgelig.

Dette var jo bare ment som noe morsomt,men ikke alle som tok denne her tydeligvis.

Hvorfor gjøre ting lett når man kan gjøre det vanskelig.

Selvølgelig er han med å fikser her hjemme. Han skal da bli voksen en gang og styre sitt eget hjem,så da må han jo lære det mens han er liten.

Han lager til og med middag skal jeg si dere.

På en 10 dagers periode hadde vi pannekaker til middag 5-6 ganger,han lagde røra og alt han,stekte og sto i.

Det starta jo med at han skulle lage arme riddere,men så ble røra skummel lik en pannekakerøre :fnise:

Skrevet

Nå lo jeg godt her!!

Kjenner en gutt på ti år, som truer med å ringe både barnevern og Redd Barna hver gang moren ber han rydde.... *leeer*

Skrevet
Klarer du ikke å se humoren i dette? For da vil jeg si at du er totalt blottet for alt som kan kalles humoristisk sans. :filer:

Barn er nå barn, og det er godt at de har enkle løsninger enkelte ganger :ler:

joda, jeg ser den så sbsolutt.. hehe

Skrevet
ts her

Det er normalt at barn er med å hjelper til hjemme selvfølgelig.

Dette var jo bare ment som noe morsomt,men ikke alle som tok denne her tydeligvis.

Hvorfor gjøre ting lett når man kan gjøre det vanskelig.

Selvølgelig er han med å fikser her hjemme. Han skal da bli voksen en gang og styre sitt eget hjem,så da må han jo lære det mens han er liten.

Han lager til og med middag skal jeg si dere.

På en 10 dagers periode hadde vi pannekaker til middag 5-6 ganger,han lagde røra og alt han,stekte og sto i.

Det starta jo med at han skulle lage arme riddere,men så ble røra skummel lik en pannekakerøre :fnise:

Jeg tok definitivt humoren ja.

Men lurer på hvorfor det blir sånn. Det er jo synd at barna oppfatter oss sånn? Så ser humoren og det lille utropstegnet som følger med...

Pannekaker er nam. Han synes det er ok å lage pannekaker da? Det er ikke ille? hehe

Skrevet

Slike svar fikk mamma også. Det var vanligvis den der som en annen nevnte, den med barnearbeid.

Haha! Kommer ikke på så mange jeg sa, men det var en del, det vet jeg. Noen var utrolig frekke!

Gud for en drittunge jeg har vært :sjenert: (til de frekke strofene som kom..)

Det er som dere sier, det er bra at vi faktisk en dag forstår hva vi sier. For nå, når jeg tenker på ting jeg har svart henne tilbake med så er det en del teite og ganske frekke ting..

Skrevet

:hoho: Morsom tråd

Jeg husker selv jeg argumenterte godt for hvorfor ikke jeg skulle gjøre husarbeid. Argumentene lå på samme nivå som i denne tråden. :)

Gjest nextlife
Skrevet
Jeg tok definitivt humoren ja.

Men lurer på hvorfor det blir sånn. Det er jo synd at barna oppfatter oss sånn?

Tror ikke de oppfatter oss som slavedrivere eller mishandlere, de er bare rett og slett gammel nok til å forstå at den med det sterkeste argumentet vinner, da regner de vel med at det går jo an å prøve seg!

Skrevet

:hoho: Herlig!!!

Venter bare på at samme argument skal komme her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...