Gå til innhold

Ritzenhoff glass i oppvaskmaskinen???

Paprika

Anbefalte innlegg

Jeg har en del glasser i Ritzenhoff men har ikke brukt dem til hverdags. Nå tenkte jeg å flytte melke- og vannglassene ut på kjøkken for å bruke dem litt mer. Men så er spørsmålet....kan jeg ha dem i oppvaskmaskinen?? De sier jo selvfølgelig nei på butikken, men det er jo fordi at de ikke skal stå ansvarlige.

Noen som har erfaringer med å vaske Ritzenhoff glass i vaskemaskinen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Noen som har erfaringer med å vaske Ritzenhoff glass i vaskemaskinen???

Ja, min erfaring er at sentrifugeringen tar hardt på! :ler:

Nei, uff og unnskyld! Søsteren min bruker Ritzenhoff stadig vekk, og oppvaskmaskinen har vært snill med alle glassene hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har ingen erfarenhet av det men jag skulle ändå inte diska så dyra och fina glas i maskin. Risken är att glasen går sönder eller att målningen bleks av kemikalierna i diskmedlet.

Det går väl fort att diska av dem för hand när man använt dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at dekoren blir veldig slitt, så jeg har derfor ikke turd å ta mine i oppvaskmaskinen. Dersom noen andre har positiv erfaring blir jeg veldig glad, for det blir liksom ikke til at jeg bruker dem når jeg må vaske opp for hånd (ja, jeg er lat...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til akkurat disse glassene, men generellt er det for mye oppvaskmiddel og for høy temperatur som gjør glass og kopper stygge. På "vår" butikk (der vi la ut ønskeliste før bryllupet) fikk vi beskjed om at de fleste moderne glass og serviser tåler oppvaskmaskin bare man er forsiktig med temperatur og mengde middel. Vi fikk råd om å bruke lavest mulig temperatur (55 grader hos oss) og litt mindre enn annbefalt dose oppvaskmaskinmiddel. Bruk også skyllemiddel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...