Gå til innhold

God lukt i kjøleskapet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vask det med en såpe som lukter godt :klø:

Skrevet (endret)

Jeg tenker heller på triks som f.eks en bolle med sitronvann (vet ikke om det funker da) over natten osv.

Endret av Elize
Skrevet
Jeg tenker heller på triks som f.eks en bolle med sitronvann (vet ikke om det funker da) over natten osv.

Åja, hihi :fnise: syntes det var litt rart spørsmål :fnise:;)

Skrevet

Å vaske det ofte med en såpe som lukter godt selvfølgelig, å ikke la mat-pålegg osv stå uten lokk. ellers tror jeg ikke det er noe spessielt man for gjort..

Skrevet

Jeg fikk et tips om å ha litt bakepulver i kjøleskapet, og synes det funker. Det står i et eggeglass, og jeg bytter ut innholdet sånn når jeg husker på det. Kanskje det funker for deg også? :)

Skrevet
Jeg fikk et tips om å ha litt bakepulver i kjøleskapet, og synes det funker. Det står i et eggeglass, og jeg bytter ut innholdet sånn når jeg husker på det. Kanskje det funker for deg også? :)

Er det liksom sånn at bakepulver skal observere lukten :klø: Smart om det funker da ;)

Skrevet
Er det liksom sånn at bakepulver skal observere lukten :klø: Smart om det funker da ;)

Observere? Eller absorbere kanskje!

Bakepulver kan kanskje hjelpe. Si ifra dere som prøver da!

Ellers er mitt tips å ikke la gamle ting stå, forsåvidt ganske selvsagt, men lett å slurve!

Ha ting som lukter i boks/pose. (Dekk også til ting som tar til seg lukt...)

Og vask ikke med sterke såper!

Zalo er det beste, og er mer enn godt nok hvis det ikke er mugg eller noe.

Gjest rikkerikke
Skrevet

Når jeg har hatt mat i kjøleskapet som lukter (som kokt pinnekjøtt for eksempel) så setter jeg inn en skål med eddikk noen timer. Sørger selvfølgelig for at all annen mat som kan ta til seg lukt er pakket inn. Lukter eddikk litt etter at man tar det ut, men blir bra til slutt.

Skrevet

Vet ikke hva som skjer, jeg, men det lukter hvertfall ikke i mitt kjøleskap! Men vet jo ikke om det hadde gjort det om jeg ikke hadde hatt i bakepulver...

Gjest Britt Banditt
Skrevet (endret)

Hihi, ser for meg bakepulver som observerer lukten :fnise:

Bakepulver: "Hei hei, nå blir det litt mye lukt her!"

Endret av Britt Banditt
  • Liker 1
Skrevet
Hihi, ser for meg bakepulver som observerer lukten :fnise:

Bakepulver: "Hei hei, nå blir det litt mye lukt her!"

:hoho: Kanskje Frysepulver har en kommentar til dette.

Skrevet

Jeg tror det er vanlig å ha store bokser med natron i kjøleskapet i usa + canada. (baking soda), og det skal visstnok adsorbere lukt og fuktighet i kjøleskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...