Lund Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Hvordan holder jeg melisen stiv på pepperkaken? Må jeg bruke noe stivelse????Hjelp
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Bland eggehvite og melis når du lager glasur til pepperkaker.
Lund Skrevet 29. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2007 Bland eggehvite og melis når du lager glasur til pepperkaker. Det skal jeg gjøre,hvor mye skal jeg bruke?
Rainbow Brite Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Bland eggehvite og melis når du lager glasur til pepperkaker. Begynn med en eggehvitte, trenger du mer, lager du en porsjon til!
Snuppa 81 Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 ..eller så kan du også prøve å smelte sukker.. Et evig søl, men det holder det hvertfall på plass.. Og så kan du lage knekk av resten
Lund Skrevet 29. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2007 ..eller så kan du også prøve å smelte sukker.. Et evig søl, men det holder det hvertfall på plass.. Og så kan du lage knekk av resten Tusen takk
Lund Skrevet 29. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. november 2007 Begynn med en eggehvitte, trenger du mer, lager du en porsjon til! tusen takk
skrue Skrevet 30. november 2007 #8 Skrevet 30. november 2007 Bruker normalt samme oppskrift som til kransekake. 1 eggehvite 1-2 ts sitronsaft min 4 dl melis. Siden en eggehvite kan variere i volum så vil mengden melis alltid variere. Jeg passer alltid på å ha en boks melis i reserve. Jeg blander ut slik at konsistenen er "passe tykk". Passe til å presse ut gjennom en sprøyte. Stripen man lager må selvfølgelig ikke flyte utover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå