Gå til innhold

Dårlig emalje på tennene

Anbefalte innlegg

Gjest nettoppværthostannlegenmedguttun
Skrevet

BOKORMEN

- hvor praktiserer du? Fikk diagnose amelogenisis imperfecta på 8-åringen idag, men slik du beskriver det, ser det mer ut som MIH, men tannlegen hadde liten peiling på det. Trenger å snakke med noen som har....

glad for svar!!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Retter opp
Skrevet
Jeg svarer her bare for å rette opp scrollingen på førstesiden. Litt langt nick.

:)

Skrevet
BOKORMEN

- hvor praktiserer du? Fikk diagnose amelogenisis imperfecta på 8-åringen idag, men slik du beskriver det, ser det mer ut som MIH, men tannlegen hadde liten peiling på det. Trenger å snakke med noen som har....

glad for svar!!!!

Vil ikke gå ut med hvor jeg praktiserer her, desverre, men om du registrerer deg og sender meg en PM kan jeg fortelle deg mer :)

Er nok absolutt ingen spesialist på mineraliseringsforstyrrelser (som er en samlebetegnelse på bl.a. amelogenesis imperfecta og MIH), men om du er i tvil kan du spørre om du kan få en henvisning til en spesialist på barnetannpleie (pedodontist), det er disse som er best på dette.

Bare så det er sagt: Amelogenesis imp. er en mer "lønnsom" diagnose for barnet ditt, med tanke på evt refusjon av behandling i fremtiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...