leslie Skrevet 15. april 2003 #1 Skrevet 15. april 2003 heisann! jeg jobber i butikk,og skal jobbe på førstkommende lørdag (påskeaften) er det noen som vet om det er 100% eller 50% denne dagen? eller er det en helt alminnelig arbeidsdag,bare emd litt kortere åpningstid?
maiaa Skrevet 15. april 2003 #3 Skrevet 15. april 2003 Der jeg jobber er det 100% på lørdag, og det er frivillig arbeidsdag. Dvs. ingen kan tvinge deg til å jobbe den dagen hvis du ikke vil. I tillegg kommer ub-tillegg.
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2003 #4 Skrevet 15. april 2003 Hva slags tillegg det er på slike dager kommer helt an på hva som er forhandlet fram på din arbeidsplass. Jeg jobber i en bedrift der klubben har gjort en god jobb. Vi får 250 kroner ekstra i timen på helligdagene. Men hos oss er det folk på jobb hele døgnet 365 dager i året.
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2003 #5 Skrevet 15. april 2003 hm jeg vet at på min arbplass er det ikke ub tillegg en gang! så hva du får er vel egentlig, som tidligere nevnt opp til din arbeidsplass! men jeg skulle da tro at en fikk noe.....??
Tusenfryd Skrevet 15. april 2003 #6 Skrevet 15. april 2003 Påskeaften er da ikke helligdag...? Er ikke det det samme som julaften da - kanksje enda mindre "hellig" faktisk. Det samme som pinseaften, tror jeg.
Atmi Skrevet 15. april 2003 #7 Skrevet 15. april 2003 Er det ikke påskeaften som er den dagen da vi egentlig ikke har rett på tillegg utover vanlig lørdag. Men at det likevel er vanlig praksis at vedkommende som jobber får 100%. Tror jeg - men det er maange år siden jeg var i den bransjen,. så det kan ha forandret seg. Eller jeg kan huske feil - men tror faktisk at der egentlig ikke er rettigheter på påskeaften, det er ikke helligdag.
@shygirl@ Skrevet 2. mai 2003 #8 Skrevet 2. mai 2003 Vi har 133% på alle rød dagene. (påskeaften kommer mellom to røddager derfor blir den samme betaling) Enkelte andre dager starter den betalingen klokken 12. Dvs. Julaften og nyttårsaften f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå