Gå til innhold

Hvor mye betaler dere..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Majka_*
Skrevet

Har fått "tilbud" på en frisørsalong her jeg bor.. de skal ha 1800 for å sette opp håret mitt (inkl. prøvetime) og 550 for sminke.. :hakeslepp:

Synes det er mye jeg.. hva har dere andre fått tilbud om?

Videoannonse
Annonse
Gjest himmeline
Skrevet
Har fått "tilbud" på en frisørsalong her jeg bor.. de skal ha 1800 for å sette opp håret mitt (inkl. prøvetime) og 550 for sminke.. :hakeslepp:

Synes det er mye jeg.. hva har dere andre fått tilbud om?

nå vet ikke jeg hvor du bor, men her i oslo tror jeg faltisk det er for ganske rimelig å regne...

Gjest Gjest_Majka_*
Skrevet
nå vet ikke jeg hvor du bor, men her i oslo tror jeg faltisk det er for ganske rimelig å regne...

Oi såpass.. bor i Hamar.. Håroppsett for selskap koster 1350. Koster 450 kr ekstra fordi man er så heldig å være brud.. Synes det er sykt at forretningene skal sko seg på bryllup.. Skrur prisene helt til topps bare de hører ordet brud. Det er dårlig gjort, men slik er det jo bare..

Skrevet

Jeg betalte nok rundt 2000 kr for prøvetime + selve dagen. Dette var også inkl. sminking. Vet ikke hvor mye de tar på de større stedene som Oslo o.s.v., dette var på et litt mindre sted. Noen fordeler er det jo ved å bo litt utenfor byene :)

Skrevet

Jeg har fått tilbud om å sette opp håret til 600 kr per time og hun regnet med å bruke 3 timer. Altså 1.800 kr for håroppsett. I tillegg tar hun 600 kr for å sminke meg. Totalt 2.400 kr. På prøvetimen gjør hun akkurat det samme som på den store dagen, men da tar hun kun 600 kr for 3 timer håroppsett og sminke.

Det er dyrt, men jeg hadde kanskje forventet at det var enda dyrere, men så er dette i Oslo da...

Skrevet

Hos oss tar de 600 kr per time for brudepynting (hår og sminke). Siden jeg har veldig kort hår, slipper jeg relativt billig unna. :fnise:

Skrevet
Oi såpass.. bor i Hamar.. Håroppsett for selskap koster 1350. Koster 450 kr ekstra fordi man er så heldig å være brud.. Synes det er sykt at forretningene skal sko seg på bryllup.. Skrur prisene helt til topps bare de hører ordet brud. Det er dårlig gjort, men slik er det jo bare..

Jeg må jo kommentere dette hver gang det kommer opp, siden jeg er frisør selv :)

Hvis jeg bruker 4 timer av lørdagen min f.eks på å bare klippe menn (jeg rekker 8 herreklipp på 4 timer), slår jeg følgende inn på kassa:

325 kroner X 8 klipp = 2600 kr

Hvis jeg står 4 timer med brud, slår jeg inn på kassa:

595 kroner X 4 timer= 2380 kr

Dvs, jeg tjener mer per time på å kun klippe menn enn å ha brud. Når det er sagt, ville jeg aldri byttet bort brudene mine fordi det er noe av det morsommeste jeg gjør som frisør, men det er også det som tapper meg mest for energi.

Men man skal se opp for de frisørene som tar 3000 kr uansett frisyre og avsatt tid, kun fordi det er BRUD det er snakk om. Det finnes noen slike, men de aller fleste benytter timespris.

Det er ikke alltid slik at ting blir dyrere fordi man er brud, men fordi brudene ofte stiller høye krav, er det en tidkrevende jobb og må derfor koste det det koster.

Gjest Gjest_Majka_*
Skrevet
Jeg må jo kommentere dette hver gang det kommer opp, siden jeg er frisør selv :)

Hvis jeg bruker 4 timer av lørdagen min f.eks på å bare klippe menn (jeg rekker 8 herreklipp på 4 timer), slår jeg følgende inn på kassa:

325 kroner X 8 klipp = 2600 kr

Hvis jeg står 4 timer med brud, slår jeg inn på kassa:

595 kroner X 4 timer= 2380 kr

Dvs, jeg tjener mer per time på å kun klippe menn enn å ha brud. Når det er sagt, ville jeg aldri byttet bort brudene mine fordi det er noe av det morsommeste jeg gjør som frisør, men det er også det som tapper meg mest for energi.

Men man skal se opp for de frisørene som tar 3000 kr uansett frisyre og avsatt tid, kun fordi det er BRUD det er snakk om. Det finnes noen slike, men de aller fleste benytter timespris.

Det er ikke alltid slik at ting blir dyrere fordi man er brud, men fordi brudene ofte stiller høye krav, er det en tidkrevende jobb og må derfor koste det det koster.

325 kroner for å klippe en mann??!!! javel.. For å klippe meg hos frisør (tar ca halv time) betaler jeg 250 kr jeg...

Skrevet

Jeg betalte litt over 3000 for prøvetime hår og håroppsett og sminke på selve dagen. Jeg betale ekstra for prøvetime sminke siden det ikke var inne i pakken. Det kom på nærmere 700. I tillegg så kjøpte jeg produkter. Så det er absolutt ikke billig å ta seg godt ut ;)

Skrevet
325 kroner for å klippe en mann??!!! javel.. For å klippe meg hos frisør (tar ca halv time) betaler jeg 250 kr jeg...

Ja, forskjellige salonger har forskjellige prisklasser, det er jo helt normalt.

Det er heller ikke uvanlig at det koster 400 kr for en herreklipp, ihvertfall ikke i byene.

Men også din frisør har jo da et slag på 500 kr i timen. Poenget er at da må det også koste 500 kr i timen for en brud, og totalprisen øker etter hvor mange timer frisøren bruker.

Gjest snazaroo
Skrevet

Herregud jeg er glad for at svigerinna mi er frisør....

Ante ikke at det kostet så mye jeg!

Skrevet

Jeg har aldri betalt mindre enn 350 for manneklipp. Jeg går ikke til et ræl heller. Man skal se bra ut. Jeg betaler ofte over 500 for min klipp.

Vil ha gode frisører. De koster ofte. Feks, norgesmesteren i frisør, jobber i trondheim han tar vel ca 700 for en dameklipp og 500 for en manneklipp.

Synes ikke 325 er mye. :)

Skrevet

Jeg bet 350kr klipp/vask og 5 min hårkur :)

Skrevet

Jeg synes svært svært få er dyktige til å sminke. Har blitt sminket utallige ganger, og blir flau over det de selv synes er fantastisk lagt sminke. Aldri i verden om noen andre enn meg selv skal legge sminke på dagen.

ja det er mange dyktige make-up artister, men de koster jaggu meg fletta. Når jeg da er veldig dyktig på både hår og sminke selv, tar jeg i hvertfall sminken selv.

Er veldig kresen på frisør og. Blir nok mange prøvetimer. I mitt hode skal ikke hårnåler synes på et godt oppsett, eller småhår som stikker opp, eller rufs.

(med mindre det er meninga)

Veldig, veldig nazi på hårnålene. hehehe

Bridezilla fra helvete på hår og sminke i hvertfall.

Men det er greit. Finner jeg ingen, gjør jeg det heller selv. Det er ikke vanskelig, men kjempegøy.(Har fikset mange bruder med hår og sminke (sånn bi-inntekt)) Eneste er at det kan bli litt knot hvis man ikke har masse gode speil.

Gjest Gjest_Majka_*
Skrevet
Jeg synes svært svært få er dyktige til å sminke. Har blitt sminket utallige ganger, og blir flau over det de selv synes er fantastisk lagt sminke. Aldri i verden om noen andre enn meg selv skal legge sminke på dagen.

ja det er mange dyktige make-up artister, men de koster jaggu meg fletta. Når jeg da er veldig dyktig på både hår og sminke selv, tar jeg i hvertfall sminken selv.

Er veldig kresen på frisør og. Blir nok mange prøvetimer. I mitt hode skal ikke hårnåler synes på et godt oppsett, eller småhår som stikker opp, eller rufs.

(med mindre det er meninga)

Veldig, veldig nazi på hårnålene. hehehe

Bridezilla fra helvete på hår og sminke i hvertfall.

Men det er greit. Finner jeg ingen, gjør jeg det heller selv. Det er ikke vanskelig, men kjempegøy.(Har fikset mange bruder med hår og sminke (sånn bi-inntekt)) Eneste er at det kan bli litt knot hvis man ikke har masse gode speil.

Hvor bor du hen da? :P

Gjest Gjest_Majka_*
Skrevet
Trondheim :)

Hehe.. æ e derfra æ å :P men har flytta te Hamar da.. og ska gift mæ dær å..

Skrevet

Jeg skal betale 1800 for hår/sminke og prøvetime... :)

Skrevet

Det var billig! Hvor er det hen? Noen du kjenner?

Skrevet

Jeg betaler ingenting, da min mor og søster begge er frisører :D HURRA!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...