Gjest Chica Skrevet 15. april 2003 #1 Skrevet 15. april 2003 Snart påskeferie:-) Jobber t.o.m onsdag jeg, så blir det fjellpåske fram til søndag eller mandag. Noen som har noen morsomme planer?
Gjest Diva Skrevet 15. april 2003 #2 Skrevet 15. april 2003 Humm... Skal vi se : - Må lese til eksamen - Ut på tur til sjøen og knipse masse bilder,- ta med mat og drikke - Rydde og vaske i leiligheten,- en skikkelig storrengjøring *brrrr* - Besøke familie og venner - Se påskekrim sammen med sambo og en mugge varm sjokolade :D Riktig god påske til alle som er innom 8)
Johanna Skrevet 15. april 2003 #3 Skrevet 15. april 2003 Har nok ingen morsomme planer, ikke annet enn at vi drar på fjellet. Går på ski, kjører skuter, griller pølser. Vi blir hjemme, så det blir bare dagsturer.
Gjest ButtHead Skrevet 15. april 2003 #4 Skrevet 15. april 2003 Har ingen spesille planer. Tar det som det kommer fra dag til dag :D
Gjest Cruella Skrevet 15. april 2003 #5 Skrevet 15. april 2003 Skal lese til eksamen, blir hjemme alene fra i morgen av, da resten av familien reiser på fjellet. Gleder meg jeg. L-B
chimp Skrevet 15. april 2003 #6 Skrevet 15. april 2003 Har faktisk vært på før-påsketur til Barcelona fra torsd til sønd m sambis, så derfor jobber jeg nå og får ikke fri før imorgen ettermiddag. Skal være hjemme, få mye besøk, spille elektronisk dart og mye annet, spise påskelam og annen god mat, ta en utepils etter jobb imorgen hvis været holder, gå på tur.....Kort sagt, bare kose oss og nyte livet....
Gjest Scarlet Skrevet 15. april 2003 #7 Skrevet 15. april 2003 Jeg skal til Ålseund i påsken jeg Hadde egentlig tenkt meg på Inferno-festivalen, men ettersom jeg har vært der de to siste årene + at det er hvert år så tar jeg det heller til neste år og besøker familie i stedet denne gangen.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. april 2003 #8 Skrevet 15. april 2003 I år blir det by-påske på meg men mamma og pappa skal på familiehytten vår i Hemsedal. ADD:Mine nærmeste venninner som også skal tilbringe Påsken i byen kommer til middag på Påskeaften, menyen blir lammestek med urterisotto, broccolisautè, ostegratinerte tomater og rosmarinbrød med smør. Rødvin hører til og til dessert blir det ekte amerikansk bananasplit med frisk frukt, sjokolade, is, krem og marmorwafers. Kaffe, cognac og brownies til kvelden. Minnie
Tusenfryd Skrevet 15. april 2003 #9 Skrevet 15. april 2003 Hjemme og kose oss med venner og familie. Familiepåskeaftensmiddag og litt frem og tilbake på dagsturer.
Gjest Embla s Skrevet 15. april 2003 #11 Skrevet 15. april 2003 Jeg skal ha storopprydning/vasking hjemme spise masse deilig mat (for eksempel lammekjøtt, mmmm) drikke god vin være mye ute være sosial lese bittelitt jobbe bittelitt kjøre koselige turer gå koselige turer dra på besøk
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2003 #12 Skrevet 15. april 2003 Vi skal være hjemme i påska. Jeg får besøk av ei god veninne i et par dager da, så det blir koselig. Hele samboerens familie er på hytta, men vi droppet å være med. Var der en uke i slutten av mars, så.
Gjest Chica Skrevet 15. april 2003 #13 Skrevet 15. april 2003 Dette er første påska jeg ikke skal lese til eksamen på lenge! Jobber t.o.m kl 12 imorgen og har da fri helt til tirsdag. Helt rart dette... Er jo vant til å være student, og gjerne jobbe når alle andre har fri. Det rareste blir vel å reise på fjellet. Er vant til å være i byen eller på hytta ved sjøen i påska jeg. Ikke gå på ski! Men må vel overleve for denne gangen. Sambo har mast i tre år om at jeg skal bli med, og denne gangen kan jeg ikke skylde på eksamenslesinga. Helst kunne jeg tenkt meg å dratt til varmere strøk, men passa dårlig i år.
Gjest Embla s Skrevet 15. april 2003 #14 Skrevet 15. april 2003 ADD:Mine nærmeste venninner som også skal tilbringe Påsken i byen kommer til middag på Påskeaften, menyen blir lammestek med urterisotto, broccolisautè, ostegratinerte tomater og rosmarinbrød med smør. Rødvin hører til og til dessert blir det ekte amerikansk bananasplit med frisk frukt, sjokolade, is, krem og marmorwafers. Kaffe, cognac og brownies til kvelden. Minnie Det hørtes da utroooolig godt ut!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. april 2003 #15 Skrevet 15. april 2003 Det hørtes da utroooolig godt ut! Det er utrolig godt, har servert denne menyen før og da satt gjestene og sukket mens de spiste- det er alltid ett godt tegn. Men jeg elsker å lage mat og ha gjester, det er noe av det koseligste jeg vet og er du invitert til middag hos meg skal det aldri mangle noe Minnie
Gjest Embla s Skrevet 15. april 2003 #16 Skrevet 15. april 2003 Det er utrolig godt, har servert denne menyen før og da satt gjestene og sukket mens de spiste- det er alltid ett godt tegn. Men jeg elsker å lage mat og ha gjester, det er noe av det koseligste jeg vet og er du invitert til middag hos meg skal det aldri mangle noe Minnie Igjen: Høres helt herlig ut! Kan tenke meg at dine venner blir glade når du inviterer! (får håpe de er flinke og gjør gjengjeld da!) Også må jeg bare fortelle om min lammemiddag på lørdag (det var første gang jeg tilberedte lammelår og det ble utrolig vellykket, så jeg er litt stolt da vet du ) Tyve hvitløkfedd samt rosmarinkvaster stukket inn i små lommer på låret, olje, salt og basilikum. Møre asparges og Oste og urtegratinerte poteter samt en helt nydelig saus (basert på stekeskyen, løk, cherry, rødvin, honning, oksefond og.. husker ikke om det var flere ingredienser.. Jo! Maisenna. og.. tja.husker ikke). Det var i allefall utrolig godt. Til dessert hadde vi taco is (dvs mövenpick vanilje is) med kaffe, nonstop og peanøtter (hakket), bananer i skiver, sjokolade saus, Advocaat eggelikør.. God påske!!
Skusla Skrevet 15. april 2003 #17 Skrevet 15. april 2003 Hmmm... I påska blir det ikke så masse som hender her.. Vi reiser til syden rett etter påske så vi må spaaare litt.. Skal møte en del venner.. Kanskje ha en sammenkomst oppe hos oss. Skal på middag til foreldrene våre. På båttur med foreldrene til sambo en av dagene, om været holder seg. Så drar vi en dag eller to opp til gården vår noen timer utenfor her.. Avslappning og rekreasjon.... :D
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. april 2003 #18 Skrevet 15. april 2003 Å lage en slik middag er heller ikke så tidkrevende som man kanskje skulle tro, steken lager seg selv i ovnen og mye av tilbehøret er også enkelt og tilbrede (krever bare endel koketid). Det som tar litt mer tid er sausen med tilsmaking mm... men det er til gjengjeld en skikkelig kosejobb. Minnie
jordbær Skrevet 15. april 2003 #19 Skrevet 15. april 2003 *sukk* Jeg skal flytte jeg.. Og gjøre alt som hører til.. Bla. vasking..
Gjest Embla s Skrevet 15. april 2003 #20 Skrevet 15. april 2003 Å lage en slik middag er heller ikke så tidkrevende som man kanskje skulle tro, steken lager seg selv i ovnen og mye av tilbehøret er også enkelt og tilbrede (krever bare endel koketid). Det som tar litt mer tid er sausen med tilsmaking mm... men det er til gjengjeld en skikkelig kosejobb. Minnie Det jeg syns er vanskelig med "store middager" er å planlegge/organisere alt til rett tid (klønete uttrykt, men) Logistikk er viktig når man lager mat!! Men det er vel slikt man lærer seg med erfaring og rutine, vil jeg tro.. håper jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå