Lovise Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Etter å ha vært sammen med kjæresten min noen måneder oppdaget jeg at han benevnte en av venninene sine med "pus" når han sendte henne sms. Jeg så tilfeldigvis at han brukte kallenavnet, da han sendte henne melding midt på natten mens vi på fest sammen, Jeg reagerte med usikkerhet og frustrasjon, og forklarte at jeg ikke likte det. Jeg mener det er et intimt navn som brukes mellom kjærester, når man ønsker å vise nærhet og hengivenhet. Jeg ville ifølt det uriktig å kalle kamerater ved «kosenavn» når jeg er sammen med en annen. Venninnen hans er gift, og han sier det var hun som foreslo navnet, som han har brukt gjennom flere år, mens han selv var singel. Det var en «greie» de hadde sammen, som han fortsatte med når vi ble kjærester. Når jeg spurte kjæresten min hva mannen til vennina synes om at han kaller kona si for "pus", sa han at han trenger da ikke vite alt heller. Han likte ikke at jeg reagertre som jeg gjorde, og han har fortalt senere at det var grunnen til at han fortsatte å bruke kjælenavnet videre, et år inn i forholdet vårt. Føler han ikke respekter meg når han fortsetter å bruke navnet videre, selv om han vet jeg ikke liker det. Han svarer igjen med; at så lenge jeg ikke vet om de gangene han har gjort det er det vel ikke noe problem? Vi har nå fått et barn sammen og er samboere, og har egentlig behov for å stabilisere oss i forholdet, og ha tiltro til hverandre. Utfordringen vår er at vi har forskjellige grenser for hva man kan tillate seg, når man er i forhold som samboer eller gift, og at vi har problemer med å akseptere hverandres grenser. Noen som kjenner seg igjen? Bruker kjæresten din "kjælenavn" på sin nærmeste venninne (venn), og er man sykelig sjalu om man synes dette ikke er helt "stuerent"?
Gjest Helen Parr Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Det første som slo meg da jeg leste dette, var at dersom et kallenavn på en venninne er det eneste du har å utsette på kjæresten din, er du jammen heldig. Jeg synes ikke et kallenavne i seg selv er noe å være bekymret for.
Gjest Forståsegpåer Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 For det første ville jeg aldri brukt kjælenavnet "pus" på noe annet enn katten min, men det er nå meg. Virker ikke som om du stoler noe særlig på ham når du reagerer så heftig på et kallenavn? Har han gitt uttrykk for at han har følelser for henne på noen måte? Jeg foreslår at du ikke tar det her så seriøst, høres helt uskyldig ut!
Gjest Browniiez Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 Jeg er absolutt ikke enig i de andre svarene her. Det er IKKE greit å kalle andre for "pus", "vennen", osv. når man har kjæreste! Iallfall synes ikke jeg det, det ligger såpass mye omtanke og kjærlighet i de ordene når jeg og kjæresten sier det til hverandre, hadde følt meg skikkelig dårlig dersom han sa det til andre enn meg! Heldigvis mener kjæresten min akkurat det samme som meg, vet ikke hva jeg skulle gjort hvis ikke.. Kan ikke være så greit å ha forskjellig syn på det, men jeg syns virkelig han burde respektere at du ikke liker at han kaller andre det! 1
Gjest Frk Åberg Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 Jeg syns det er rart å kalle en venninne for "pus" når han er sammen med deg. Jeg syns i grunnen at det er rart å kalle noen for "pus" i det hele tatt, men det er nå en annen sak.
nettvenninnen Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 Er vel helst ikke navnet "pus" jeg kicker på, men mangelen på respekt for sin kjære. Ville han ha likt at du tok opp eventuelle gamle kallenavn du må ha hatt til gutter i fortiden? 1
Gjest imli Skrevet 28. november 2007 #7 Skrevet 28. november 2007 Jeg syns det er rart å kalle en venninne for "pus" når han er sammen med deg. Jeg syns i grunnen at det er rart å kalle noen for "pus" i det hele tatt, men det er nå en annen sak. Enig... Jeg hadde synes det virket rart i alle fall.
Lovise Skrevet 28. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. november 2007 For det første ville jeg aldri brukt kjælenavnet "pus" på noe annet enn katten min, men det er nå meg. Virker ikke som om du stoler noe særlig på ham når du reagerer så heftig på et kallenavn? Har han gitt uttrykk for at han har følelser for henne på noen måte? Jeg foreslår at du ikke tar det her så seriøst, høres helt uskyldig ut! Det som kanskje plager meg litt ekstra er at kjæresten min er spesielt glad i katter, noe han gir tydelig uttrykk for når han får mulighet til å kose med en. Han omtaler henne som sin beste venninne, som han også flørter med ved å gi henne ulike bekreftelser. Det være seg prestasjoner i jobbsammenheng, eller at hun tar seg godt ut på bilder i media. De har også tidligere har snakket om hvordan det ville vært om de var kjærester, så jeg regner med de har gode følelser for hverandre.
Gjest Helen Parr Skrevet 28. november 2007 #9 Skrevet 28. november 2007 Under henvisning til ditt siste innlegg, regner jeg med at det ikke bare er kallenavnet som plager deg - og da stiller saken seg selvsagt annerledes. Jeg er for øvrig enig med de andre som snakker om at han skal ha respekt for dine følelser - samtidig som jeg tror det er en farlig vei å gå at du skal nekte ham å ha venninner. Balansen er det nok vanskelig å finne, særlig hvis du i utgangspunktet er sjalu og han liker å ha venninner. 1
Gjest Frysepulver Skrevet 28. november 2007 #10 Skrevet 28. november 2007 En kamerat og jeg har kalt hverandre "pus", "kjære" osv i flere år, ligger ingenting bak det. Har en venninne som ofte kaller meg "sweety" eller "angel", jeg kaller henne ofte "honey" 1
Gjest Frk Åberg Skrevet 28. november 2007 #11 Skrevet 28. november 2007 Under henvisning til ditt siste innlegg, regner jeg med at det ikke bare er kallenavnet som plager deg - og da stiller saken seg selvsagt annerledes. Jeg er for øvrig enig med de andre som snakker om at han skal ha respekt for dine følelser - samtidig som jeg tror det er en farlig vei å gå at du skal nekte ham å ha venninner. Balansen er det nok vanskelig å finne, særlig hvis du i utgangspunktet er sjalu og han liker å ha venninner. Jeg syns godt man kan respektere at kjæresten har venninner, men jeg syns samtidig at han bør ta hensyn til at ting kanskje ikke blir helt de samme mellom dem nå som han har kjæreste. Jeg reagerer ikke på at han har en venninne, men jeg syns det er noe med hvordan han forventer at ts skal synes det er greit at han har kjælenavn på venninnen, og på flere områder nesten oppfører seg litt kjæresteaktig overfor henne.
Gjest Eir Skrevet 28. november 2007 #12 Skrevet 28. november 2007 Samboeren min har kjærestelignende navn på noen av sine venniner, og det har egentlig aldri slått meg at det skulle være noe problem.
caso Skrevet 28. november 2007 #13 Skrevet 28. november 2007 (endret) Syns hun høres ut kun som en god veninne til fyren. Faren er selvsagt da, at hvis du begynner å rote i andres gode vennskapsforhold, så blir gjerne kjæresten ofret. Kjærester er det en del av omkring, gode venner finner man få ganger i livet... Så la han kalle henne pus du, og la han gi henne komplimenter. Det er ingen synd. Regner med du får noen gode ord du også Endret 28. november 2007 av caso
I-AM-Nicole Skrevet 7. februar 2012 #14 Skrevet 7. februar 2012 Pus er forbeholdt noen med romantiske hensikter. Det er et kosenavn man bruker for partner. Det og å skrive hjerter osv til venner/venninner er bare på trynet spør du meg.
Gjest Consensio Skrevet 7. februar 2012 #16 Skrevet 7. februar 2012 Jeg og min bestevenn kaller hverandre for mannen min/kona mi. Det er mer som en intern spøk og det var faktisk mannen min som kom med det først, siden han mener at kompisen min er min reservemann siden han blir med meg på ting som mannen min ikke gidder eller har tid til å være med på.
Gjest Consensio Skrevet 7. februar 2012 #17 Skrevet 7. februar 2012 Tråden er fra 2007. Man kan vel diskutere dette temaet likevel, eller? 1
Gjest Apophis Skrevet 7. februar 2012 #18 Skrevet 7. februar 2012 For all del, diskuter i vei, men eg tviler på at TS er innom for å lese svarene deres.
Gjest Nuppdupp Skrevet 7. februar 2012 #19 Skrevet 7. februar 2012 (endret) blir kalt pus, poselos, puselus av venninner. ikke noe å bekymre seg over åja, tråden er fra 2007 :gjeiper: Endret 7. februar 2012 av Nuppdupp
I-AM-Nicole Skrevet 13. februar 2012 #20 Skrevet 13. februar 2012 blir kalt pus, poselos, puselus av venninner. ikke noe å bekymre seg over åja, tråden er fra 2007 :gjeiper: Jeg å har klengenavn på venninnene mine.. Men jeg godtar det ikke om typen min f.eks kaller ei venninne for pus og skriver hjerter til henne osv =/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå