Gå til innhold

Soppinnfeksjon ...

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet
For litt siden skrev jeg på dette forumet at jeg har et rødt utslett under puppene. Har byttet vaskepulver, men det har foreløpig ikke gitt noen bedring. Så det er godt mulig at jeg også har soppinfeksjon under puppene (visste ikke at det gikk an en gang...)

Jobber i barnehage og blir ganske varm i løpet av dagen. Det blir klamt under bh`en og det er vel derfor jeg har fått utslettet. Har aldri hatt noe sånt før.

Får man Dactacort uten resept?

Skal prøve med talkum også.

Lukter det ost? Eller myse? Det røde er når det er hovent og betent. Når det ikke er fullt så ille ser huden nupete ut med fregner i brunt.

Den jeg bruker er uten resept.

Skrevet

Talkum er kjempebra, det minsker gnisninger og fuktighet.

Men du kan prøve Inotyol salve i stedenfor soppsalven i en periode hvis det ikke blir bedre med soppsalve. Inotyol brukes for såre rumper hos bleiebarn, men det er helt fantastisk for å få fuktig, sår hud til å gro. Du får den på apoteket.

Gjest Gjest solsikke
Skrevet

Har ikke merket at det har luktet ost nei, men det klør mye, særlig når jeg blir varm. Når jeg klør på det flasser det av hud.

Har brukt Brudiline sårsalve etter tips herfra noen dager nå, og skal se etter Dactacort/Inotyol på apoteket.

Takk for tips!

Håper du blir kvitt det snart Blondie65! Ikke særlig behagelig å ha det sånn. Mye rart med denne huden vår...

Skrevet
Har ikke merket at det har luktet ost nei, men det klør mye, særlig når jeg blir varm. Når jeg klør på det flasser det av hud.

Har brukt Brudiline sårsalve etter tips herfra noen dager nå, og skal se etter Dactacort/Inotyol på apoteket.

Takk for tips!

Håper du blir kvitt det snart Blondie65! Ikke særlig behagelig å ha det sånn. Mye rart med denne huden vår...

Mente Brulidine...så mange rare navn...

Gjest Gjest_kikki_*
Skrevet

Det er viktig å holde huden tør og fin, passe på at det ikke blir hud mot hud. Du kan legge bandasje imellom som absorberer fuktighet, dette har de greie på i spesial butikker for bandasje. Jeg ville kanskje ha smurt på med dacktakort, ventet til dette hadde tørket, og så smurt på krem som motvirker huden å ta i mot fukt. Støttpulver salve. En annen ting som du kan tenke litt igjennom, er kostholdet ditt, selv om du mener at dette ikke er problemet. Du har flere candida kurer som er effektive, og som renser kroppen for sopp. Jeg ville også da ha spist bioafidofilus, fåes på helsekosten. Og citrosept er helt fantastisk. Brukte citrosept salve, den får du ikke kjøpt lengre, til min sønn med sopp, forsvant på bare noen dager.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...