Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Må si at garderobeskapet mitt begyner å bli fullt. Har jo egentlig aldri klart å kvitte meg med de klærne jeg ikke bruker lenger. Hva gjør dere med gamle kljoler og slikt? De er jo ikke akkurat moderne lenger da. Hvem vil vel gå i en rosa silkekjole med "puff" armer og skulderpute? Har mange kjoler i sateng og slikt, men ikke ny akkurat. Forslag? (rydder akkurat nå, og mye må bort)
Nausicaä Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Om de er i god stand, kan du donere til loppemarked, fretex, skoler (om de tar i mot) eller barn du kjenner som liker å kle seg ut. Du kan også høre med bruktbutikker rundt om kring om de vil ta inn klærne dine. Om de ikke er i så god stand kan du likevel gi dem til fretex. De tar i mot gamle klær, river opp og bruker som isolasjon. Om du ikke er kreativ og syr skjørt, vesker, duker, gardiner osb. av de gamle kjolene dine da.
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Om de er i god stand, kan du donere til loppemarked, fretex, skoler (om de tar i mot) eller barn du kjenner som liker å kle seg ut. Du kan også høre med bruktbutikker rundt om kring om de vil ta inn klærne dine. Om de ikke er i så god stand kan du likevel gi dem til fretex. De tar i mot gamle klær, river opp og bruker som isolasjon. Om du ikke er kreativ og syr skjørt, vesker, duker, gardiner osb. av de gamle kjolene dine da. Jeg bor ikke akkurat i noen by:), så fretex finnes ikke i nærheten.
Gjest charity Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 Du kan jo gi det til Fretex? Ellers pleier de å ha innsamling av klær noen steder, sender det til land der folk ikke har så mye penger til klær selv.
Gjest charity Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 Du kan jo gi det til Fretex? Ellers pleier de å ha innsamling av klær noen steder, sender det til land der folk ikke har så mye penger til klær selv. Hoppet inn et svar før meg der ja
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 Legg det inn på Finn. Kan hende noen vil ha de av den ene eller andre grunnen.
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 28. november 2007 #7 Skrevet 28. november 2007 Legg det inn på Finn. Kan hende noen vil ha de av den ene eller andre grunnen. Driver jo med rydding nå, så ønsker å få bort klærne så fort som mulig:)
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. november 2007 #8 Skrevet 28. november 2007 Hvorfor spør du når det høres ut på svarene dine som det eneste som er aktuelt er å kaste dem ?
Gjest Roxie Hart Skrevet 28. november 2007 #9 Skrevet 28. november 2007 Har du barn selv kan slike kjoler være morsomt å kle seg ut i for barna. Eller du kan høre med noen som har barn! Mors gamle kjoler var noe jeg og mine søsken hadde mye glede av
Hottrio Skrevet 28. november 2007 #10 Skrevet 28. november 2007 Du kan gi dem til meg!! Dere damer er så heldige som kan kle dere i både mannsklær og kvinneklær uten å vekke oppsikt... Jeg vil også kle meg i kjole ta på strømper, silketruse og en glinsende kjole i sateng... Litt lang og tynn kropp sikkert men allikevel...
Catzy Skrevet 28. november 2007 #11 Skrevet 28. november 2007 Er det noen andre bruktbutikker enn Fretex der du bor? Evt. noen andre frivillige organisasjoner? Ellers kan kanskje div. barnehager eller lokale teatergrupper ville ha noe av det mer fargerike.
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 28. november 2007 #12 Skrevet 28. november 2007 Du kan gi dem til meg!! Dere damer er så heldige som kan kle dere i både mannsklær og kvinneklær uten å vekke oppsikt... Jeg vil også kle meg i kjole ta på strømper, silketruse og en glinsende kjole i sateng... Litt lang og tynn kropp sikkert men allikevel... Hehe:) Vil du ha på deg en silkeglatt kjole? Hvorfor?
Hottrio Skrevet 28. november 2007 #13 Skrevet 28. november 2007 Den MÅ ikke være silkeglatt, men jeg liker sånne stoffer som silke, polyamid etc. Men ikke gjennomsiktig
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 28. november 2007 #14 Skrevet 28. november 2007 Den MÅ ikke være silkeglatt, men jeg liker sånne stoffer som silke, polyamid etc. Men ikke gjennomsiktig Hva er fordelen med at det er silke da? Bare spørr jeg....
Hottrio Skrevet 29. november 2007 #15 Skrevet 29. november 2007 Hva er fordelen med at det er silke da? Bare spørr jeg.... Helt greit at du spør. Det er vel kanskje ingen fordel at det er silke hvis man kun ser på det praktiske eller "isoleringsmessige" med plagget osv. Vask av silke kjenner jeg ikke til. Og kjolen/skjørtet må på ingen måte være av silke, mange lekre produkter i bomull også, og andre stoffer. Jeg eier ingen kjoler eller skjørt i det hele tatt. Men jeg synes silke, polyamid etc er veldig feminint og deilig på en måte. Typisk kvinnnelig. Det hadde bare vært så flott hvis jeg hadde hatt "lov" til å prøve det på meg. Jeg er nysgjerrig på å iføre meg dameklær :rødme: Dere damer kan jo fritt bare ta på dere f.eks. dongeribukse, litt røff skjorte og boots e.l. Det er jo snart ikke noe som heter rene mannsklær lenger. Jeg har da sett damer med slips også, uten at det er noe spesielt ved det. Derfor er det enkelt for kvinnelige crossdressere/transer, for det er ingen som kan se at de er det.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2007 #16 Skrevet 29. november 2007 Siden du ikke har Fretex i nærheten så hadde jeg sjekket opp det med loppemarked. Er du usikker på hvor du skal henvende deg så spør du bare via avisa. Alltid noen som vet.
Mona Skrevet 29. november 2007 #17 Skrevet 29. november 2007 Er det ikke Uff/Unicef bokser eller noe der du bor heller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå