Gjest Emera Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Jeg ser at enda en bruker har slettet seg blant annet på grunn av stygge Private Meldinger. Selv bruker jeg så og si aldri PM, og ville uansett ikke ha brukt det til å kjefte på andre. Hva er det som får noen til å gjøre dette? Greit å være uenig, veldig uenig og. Greit å ikke like hverandre, alle kan ikke være bestiser. Å si fra pr PM dersom man føler seg angrepet av andre i diskusjoner må være helt greit, jeg vil presisere det. Nå vet selvfølgelig ikke jeg om PM-er som sendes er så stygge som de hevdes å være, og noen er sikkert mer hårsåre enn andre. Men likevel. Hvorfor spy utav seg gørr på PM? Er det så vanskelig å argumentere saklig i det åpne forumet at man må bruke PM som en slags ventil? Og så ender én bruker opp med å bli en søppelbøtte for mange fordi de har et annerledes syn på ting? Dette kommer jeg visst aldri til å skjønne.
Brunhilde Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Jeg er helt enig. PM er en litt skummel funksjon fordi det man skriver kun leses av mottaker. Jeg syns de som mottar meldinger på PM som går over streken skal rapportere til admin, så blir det kanskje en slutt på dette uveseent.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 De som får ekle PM bør melde dette til moderatorene, det er skikkelig lavmål å sende slemme PM til andre brukere De gangene jeg bruker PM (ja, når jeg gidder å logge meg inn.. ) så er det til hyggelige meldinger.
Gjest Bellatrix Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 Nei, sånt skjønner meg ikke på. De som får det bør rapportere det til moderatorene.
Gjest Emera Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 Ja, jeg vil virkelig håpe at folk rapporterer før de sletter seg, for ellers er det ikke mye å gjøre med problemet.
Gjest Wolven Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 Veldig trist om noen føler seg så trakkasert på PM at de sletter seg. Har vi ikke en blokkeringsfunksjon? Det går også an å sende en PM til admin sammen med en kopi av meldingen. Jeg kan ikke tenke meg at admin ar være å reagere. Legges det ved en kopi av meldingen(e) er det lettere for admin å vurdere saken. Dersom en bestemt bruker notorisk driver med noe slikt tror jeg det går an å sørge for at h*n mister mulighet til å sende PM i det hele tatt.
Gjest Helen Parr Skrevet 28. november 2007 #7 Skrevet 28. november 2007 Jeg registrerte også det som ts gjorde, og må si jeg undrer meg over at noen faktisk sender pm for å lire av seg ufinheter. Da hadde jeg faktisk foretrukket at det ble framsatt i forumet - selvom det heller ikke høres særlig hyggelig ut. I et åpent forum er det imidlertid alltid en viss mulighet for at man blir utsatt for uskaligheter hvis man forfekter verdier og meninger som er litt på siden av den store massen. Det er mange ganger jeg har lyst til å kommentere en del ting, men jeg lar da for guds skyld være. Jeg er da oppdratt.
Julianne Skrevet 28. november 2007 #8 Skrevet 28. november 2007 Jeg har aldri fått ekle pm'er. Tvertimot så har det hendt at jeg har fått oppklarende/oppskværende pm'er fra brukere jeg har diskutert med. Lurer på hva som foregår i hodet på de som sender ekle pm'er til andre brukere...?
Gjest Jenna88 Skrevet 28. november 2007 #9 Skrevet 28. november 2007 Jeg ser at enda en bruker har slettet seg blant annet på grunn av stygge Private Meldinger. Selv bruker jeg så og si aldri PM, og ville uansett ikke ha brukt det til å kjefte på andre. Hva er det som får noen til å gjøre dette? Greit å være uenig, veldig uenig og. Greit å ikke like hverandre, alle kan ikke være bestiser. Å si fra pr PM dersom man føler seg angrepet av andre i diskusjoner må være helt greit, jeg vil presisere det. Nå vet selvfølgelig ikke jeg om PM-er som sendes er så stygge som de hevdes å være, og noen er sikkert mer hårsåre enn andre. Men likevel. Hvorfor spy utav seg gørr på PM? Er det så vanskelig å argumentere saklig i det åpne forumet at man må bruke PM som en slags ventil? Og så ender én bruker opp med å bli en søppelbøtte for mange fordi de har et annerledes syn på ting? Dette kommer jeg visst aldri til å skjønne. Jeg tror det er enklere å skrive "ekle" private meldinger først og fremst fordi en slipper å stå til ansvar for resten av brukerne. Jeg har selv opplevd å få et par slike, og jeg kan skrive under på at det ikke er spesielt koselig. Jeg mener at alle som sender stygge private meldinger burde bli fratatt muligheten til å sende meldinger. En god venninne av meg slettet seg grunnet dette, (mulig vi hinter til samme bruker), og det synes jeg er synd. En av meldingene jeg har fått tok ikke en gang utgangspunkt i noen debatt, og da sliter jeg med å se motivet til den som sender meldingen. Jeg har heldigvis ikke mottatt flere slike meldinger fra vedkommende, og har inntrykk av at vedkommende sluttet da jeg informerte om at jeg rapporterte hendelsen til admin.
Gjest Chrizzy Skrevet 28. november 2007 #10 Skrevet 28. november 2007 Jeg har ikke fått noen stygge PM, bare hyggelige, eller oppklarende. Sender PM utrolig sjeldent selv. Jeg tror egentlig ikke at folk bruker det for å sende stygge PM, jeg tror de tror det er greit å gjøre det de gjør fordi de er sinte eller føler seg urettferdig behandlet, ikke at det blir mer riktig av den grunn.
Gjest Frk Åberg Skrevet 28. november 2007 #11 Skrevet 28. november 2007 Jeg fikk en gang en litt uhyggelig pm, og jeg merket at jeg syns det var rart fordi det føltes så direkte på en måte. Det er forsåvidt helt greit at man tar opp ting på tomannshånd, men man føler seg nesten litt mer sårbar. Men jeg vet ikke hva jeg egentlig ville foretrukket; å motta kritikk på forumet eller på pm. Når man diskuterer på pm, blir man fortere alene, og jeg kan se for meg at det kan bli ekstra uhyggelig hvis ting utarter seg på pm. Samtidig så skjønner jeg nesten ikke at noen tør å sende pm, siden man da må ha brukernavn, noe som gjør at man på én måte blir lettere identifiserbar. Man kan alltids hetse noen på forumet som gjest, uten at man blir gjenkjent på noe vis. Ser liksom ikke for meg at noen oppretter brukernavn kun for å kunne hetse folk på pm. Men mulig jeg er naiv.
Gjest Frysepulver Skrevet 28. november 2007 #12 Skrevet 28. november 2007 Tror ikke jeg kan si så mye om dette, jeg har sendt PM-er folk har tatt negativt, og jeg har mottatt PM-er jeg ikke tok så positivt. Dette har ikke gått nevneverdig inn på meg, men vi er jo forskjellige
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå