Gjest Gjest Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Hei! Har adhd, og har behov for et hjelpemiddel til å huske diverse. Bl.a. ting jeg skal gjøre og når det skal gjøres osv. Og behov for å kunne gjøre en god del notater. Jeg har til nå brukt kalender funkskjonen i mobilen min (enkleste modell) , men den dekker ikke behovet. Den har ikke kapasitet til mere enn ca 10 notater, som ikke kan inneholde mere enn en linje eller 2. Og det er ikke mulig å sette på flere enn en, regelmessig alarm. Jeg kan bruke påminnelser i kalenderen, men de gir bare fra seg et pip..og så slår de seg av. Jeg trenger alarmer, som kan ringe til ulike tider av dagen og som kan inneha beskjeder om hvorfor denne alarmen går akkurat nå, og som ikke stopper før jeg har skrudd den av. Og helst mulighet til å legge inn mange flere og lengre notater med info jeg trenger å huske. Jeg lurer på om noen har peiling på pda og smartphones, og kan anbefale noen som kan være brukervennlige i forhold til mine behov. Det vil være en fordel med telefon i denne sammenhengen, for å få alle funksjoner i én. Jeg har ikke peiling på sånt utstyr, men skjønner at jeg må finne noe sånt som kan hjelpe meg til å holde orden på avtaler og annet jeg må huske. Hilsen Vimsekopp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå