Gå til innhold

for stygg til leve med noen

Anbefalte innlegg

Gjest ulykkelig sjel
Skrevet

er ei jente som har kjæreste ,men regner med han drar snart pga jeg er stygg.. jeg orker nesten ikke stå opp om dagen pga ser meg i speilet og hater leve ... når jeg er stygg klarer jeg klarer jeg ikke føle glede i noe.. og venter bare på miste kjæresten min ...håret mitt er verdens tynneste bare sytråder.. har løshår på klarer ikke være uten men hadde vært godt føle noen tok meg i håret uten løshår er ikke godt gå med det men uten er jeg helt forferdelig...farvet det pga det var alt for bleka men ble grønnlig nå... hurra.sånn er dte når man ikke har råd til dyre frisører..

leste her inne mange skal gifte seg el er så lykkelige... hvordan klarte dere finne lykken ,dere er utrolig heldige tenk over det... jeg føler bare sorg.. egentlig har jeg lyst glede meg over den nydelige gutten min jeg er sammen med ,men klarer ikke for jeg kommer til miste han --- og da bryter jeg sammen(gjort dette før) hele livet har vært et sammenbrudd...

jeg vil ikke ut blant folk pga føler meg så fæl,ingen legger merke til en...iallfall ikke på en positiv måte... magen er slapp huden... er ikke feit men er ikke pen naken heller pga slappe huden...og litt kulemage-- puppene er heller ikke noe skryte av...

når han ser vakre modeller på tv tenker jeg iallfall jeg mister han snart--- verden er full av vakre kvinner og han kaster bort tiden med ei stygg ei...

hadde ikke klart stå i en butikk på jobb i det ekle butikklyset der alle virkelig hadde sett hvor stygg jeg er.. huden er full av synlige blodårer overalt.. tynn som den er.. ikke mange har så fæl hud ...

tenker jeg må dø...

men samtidig er jeg så redd døden.-. men orker ikke leve alene hele livet ensom og stygg--- mine forhold går i vasken alltid mens venninner giftert seg ... får barn og sier alltid de har det så bra... jeg føler meg som et utskudd...

hvorfor skal utseende være alt..nå for tiden alle blader og tv og reklame skil og tv ... er omringet av skjønnheter --ikke rart jeg føler meg enda styggere.. jeg orker ikke leve i denne verden..

usikker på om jeg skal si til kjæresten at jeg vil dø ..men da stikker han vel iallfall fort fra meg...

vet ikke hvorfor jeg skriver her ingen kan hjelpe meg med dette uansett men vil bare at dere skal føle dere heldige ...dere som er lykkelige..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei ! Ikke noe gøy å lese sånnt men.. :/ Jeg svarer og resumerer mine tanker til deg !

Visst du var såå inderlig stygg som du tror, ville du da hatt den kjæresten din i det hele tatt tror du? :) Han ble sammen med deg for at du er du, og det liker han. Men, så klart, alle kan dra, men er helt sikkert ikke for at han -plutselig har funnet ut- at du er stygg:P

Dessutn så er ingen stygge!! Alle er fine i øynene til flere enn man tror. Nå tenker vel du-"jadajadajada, alle unntatt meg". Men tenk skulle alle tenkt slik:) Men du tror vel ennå ikke på meg?

Det er mange som har slike tanker i livet sitt, og rundt seg selv.

Det hjelper å snakke om det (slik du så godt har startet her inne), hva om du går videre med det? Til en psykolog, til legen din, eller noe? En god venninne?

Ellers synes jeg du skal ta vare på mannen din og det du har med han. Og husk: det ER en fleere gode grunner til at han har valgt akkurat deg.

Endret av Duracella
Gjest ulykkelig sjel
Skrevet

ja men har brukt mye av tiden skjule hvor fæl jeg virkelig er. sminker meg mange timer før han kommer---

er helt rød i ansiktet uten make up..

skjemmende årer av ulike arter så er ikke mye gjøre med, så han har ikke sett meg uten dekk krem... vidre bruker jeg tegne opp øynene skikkelig tar en halvtime få de okei,jeg ser ut som et annet menneske...håret vet han ikke om at ikke er ekte,riktignok bruker paris hilton extensions,britney og jessica.men hva vet gutter om det,de tenker sikkert bare over hva som er foran dem.!!

er kommet rynker også arvelige.er 30 åå og slitt med huden hele livet på skolen hadde jeg store byller(kviser slike underjordiske) nye hver dag omtrent så ikke rart jeg ikke var populær da.

hvordan ha selvsikkerhet i et forhold når man føler seg så fæl?? men forholdet er det eneste bra i livet mitt.men vet ikke hva han egentlig synes om meg siden vi snakker ikke mye om følelser.

Gjest rikkerikke
Skrevet

Det høres ikke noe greit ut å være deg!

Jeg har også bare noen tanker, ingen svar. Jeg vet jo heller ikke hvor gammel du er. Jeg oppfatter at du beskriver at du har dårlig selvbilde og lav selvtillitt. Som Duracella sa så er det stort sett sånn at alle er pene i noens øyne selv om det kan være vanskelig å forstå. Det er trist å høre at du må bruke så mye tid på å fikse på utseendet for å treffe kjæresten din. For meg høres det ut som du ikke slipper han helt inn til deg. Dette er helt sikkert helt reelle følelser for deg, men jeg tenker vel at du bør snakke med noen profesjonelle om dette.

Avhengig av alder finnes det en rekke ulike alternaitver, fra helsesøster på skolen til sosionomer/psykologer ved studiesteder og selvfølgelig fastlegen din. Kanskje kan legen hjelpe med medisiner for uren hud? Har du forsøkt å snakke med gode venner og familie om hvordan du har det. Det er ikke uvanlig å tenke dårlig om seg selv i perioder, og de fleste har hatt følt det slik på et tidspunkt uten at de greier dele det med andre. "Delt glede er dobbelt glede, delt sorg er halv sorg" Det hender det hjelper å vite at noen vet og si tankene dine høyt.

En liten digresjon kanskje, men har du noen gang brukt tid på å se på de personene du ser en vanlig dag. Det er langt fra alle som passer inn i det stereotypet bildet av pen eller perfekte par...

Lykke til!

Gjest Kjenner meg litt igjen
Skrevet

Jeg synes det er trist å lese hvordan du har det, men jeg kjenner meg igjen i en del av det du skriver. Først og fremst: kjæresten din er sammen med deg fordi han er glad i den du er! De pene kan ikke si noe slikt med sikkerhet... Har du noen gang tenkt over hvor lite viktig det er å være pen? Det er ikke skjønnhet som gir grobunn for langvarige forhold.

Når det gjelder å "holde på kjæresten" eller ha et godt forhold ville jeg heller sagt, så er det viktig at du lærer å like deg selv. Jeg kan si dette fordi jeg selv har brukt mange år å gjøre nettopp det. og alle kan hvis de vil.

Jeg lurer på hva du hadde tenkt om du så meg? Jeg er nemlig en høy og kraftig jente, såkalt tungvekter uten å være direkte tjukk. Før jeg lærte meg selv å se mine positive egenskaper, var jeg alene og ensom - i mange år. Nå er jeg lykkelig gift og er så heldig å ha fått et barn. Min mann elsker meg som jeg er, og det kan han gjøre når jeg liker meg selv. Og det gjør jeg, med tynt hår og det hele :fnise: :hår:

Det som hjalp meg var vilje, og også nytt miljø. Finn på noe nytt, og bestem deg for å være deg selv 100% der. Få litt hjelp til å finne rimelige, men feminine klær. Når det gjelder hår, er det fornuftig å stripe det for å gi det fylde. Det gjør jeg. Skjønner at du ikke har så god råd, men spar til det da - sånn at du kan fjonge deg opp skikkelig og få den ekstra selvtilliten du så sårt trenger. Kan du snakke med noen du kjenner godt, så for all del gjør det! Og husk at det å kunne snakke om følelser er alfa og omega for å kunne leve i et godt forhold, ikke utseende! Kjæresten skjønner kanskje også at du sliter, men rekker ikke inn?

Uansett, jeg vil gi deg en god :klem1: og en :smilyblomst:

Lykke til, og stå på!

Gjest Dilerium
Skrevet

Det eneste jeg vil si til deg, damen.. er; kom deg til en psykolog fortest mulig! Jeg er 100% sikker på at du ikke er så stygg som du tror! det er mest sannsynlig andre ting som ligger til grunn for at du føler deg stygg!

Jeg har selv gått fast til psykolog et år nå. før det følte jeg meg ekstremt stygg, jeg var sikker på at jeg var det styggeste som fantes, følte jeg ikke _fortjente_ å spise, sove osvm helt dagligdagse ting som alle gjør, fordi jeg var for stygg..

kunne heller ikke fatte og begripe hvordan jeg kunne være så heldig å ha en så fantstisk kjærste som jeg hadde.. ventet bare på at han skulle innse hvor stygg jeg var..

men i dag er alt annerledes, jeg er ett nytt menneske! har nesten blitt en liten narcissist, synes rett og slett at jeg er vakker, elsker utseendet mitt.. og hvis noen kommer med en stygg kommentar (hvilket er sjelden) så gir jeg dem fingeren og ler.. fordi jeg vet hva jeg er verdt.. nå har jeg forresten også slått opp med kjæresten, står på egne ben og stortrives med det!

Alle fortjener følelsen av å føle seg vakker.. og jeg er sikker på at du er vakker som få.. men når du ser i speilet ser du noe annet enn det alle andre ser!

Lykke til videre, og som sagt, kom deg til en psykolog!

:klemmer:

Gjest ulykkelig sjel
Skrevet

takk alle som skriver -- koselig høre at noen vil sende noen hyggelige ord i det minste--- var født med selvtillit en gang for lenge siden men mistet den gjennom barne og ungdomskolen og siden den gang har den mer eller mindre vært skadet!!

legen min tror jeg ikke jeg klarer dele dette med- men en psykolog kanskje men føles flaut sitte si foran noen at man er så stygg at en ikke vil møte folk osv.!

ja det spørs seff hvem man sammeligner seg med .. selv ser man alle sine feil som alle ikke kan se alltid ,man viser seg jo ikke naken foran så mange så sånnsett ser de ikke kroppen men ansiktet er vel værst . mulig jeg hadde vært anneldes om jeg noensinne hadde blitt elsket men menn jeg møter vil ofte bare bruke meg for sex. sittet som et spørsmålstegn ofte om hva som var feil kommet frem til det må være utseendet.

vet jeg må få hjelp vanskelig føle en er så syk " at en tenker på døden som en utvei når døden høres skremmende ut i mine øyne.

Gjest Dilerium
Skrevet

Kjenner meg igjen i det du sier der jeg.. har begynt å gå andre veien jeg da, når menn bruker meg for sec tenker jeg; okey, han syns jeg ser nydelig ut, men han hater personligheten min.. er ikke så mye bedre det.. hehe, men deilig å føle seg fin hvertfall!

Du behøver jo ikke dele så mye med legen, bare fortell akkurat som du sa det her, at du syns det er sykt at du tenker på døden som en utvei når du er redd for den osv.. og om den dårlige selvtilliten din.. en psykolog tror jeg nok du greier å snakke med! jeg har vært kjempeheldig og havnet hos verdens snilleste dame.. snakker med henne om alt, tilogmed mine one-night-stands -- og det føles ikke rart i det hele tatt :fnise:

Gjest Dilerium
Skrevet

Kjenner meg igjen i det du sier der jeg.. har begynt å gå andre veien jeg da, når menn bruker meg for sec tenker jeg; okey, han syns jeg ser nydelig ut, men han hater personligheten min.. er ikke så mye bedre det.. hehe, men deilig å føle seg fin hvertfall!

Du behøver jo ikke dele så mye med legen, bare fortell akkurat som du sa det her, at du syns det er sykt at du tenker på døden som en utvei når du er redd for den osv.. og om den dårlige selvtilliten din.. en psykolog tror jeg nok du greier å snakke med! jeg har vært kjempeheldig og havnet hos verdens snilleste dame.. snakker med henne om alt, tilogmed mine one-night-stands -- og det føles ikke rart i det hele tatt :fnise:

Gjest Gjest_Berta_*
Skrevet

Så bra at du skriver her. Disse tankene kan det ikke være godt å bære rundt på alene.

Det høres ut som om du har kjørt deg fast i et alt for pessimistisk spor. Det er unødvendig og slitsomt å alltid planlegge livet ut fra et worst case scenario. Du tror at du er stygg og at kjæresten kommer til å gå fra deg. Hvis du ikke hadde hatt kjæreste, hadde du sikkert trodd at det var umulig å få en også. Har jeg rett?

Du er i såfall nødt til å stole på at tingene ALLTID er mye bedre enn du tror! Husk at det du stråler ut, får du tilbake.

Det betyr ikke at du må skjule tankene dine for kjæresten din, for slikt skinner igjennom. Du må få bukt med de grunnleggende depressive tankene dine. Det kan være greitt å snakke person som du ikke er avhengig av, som feks en psykolog.

Selv om det føles risikabelt å vise kjæresten din hvordan du ser ut under sminken må du tenke på gevinsten. 1. Du kan slappe av med at han liker deg som du er. 2. Dere vil komme over den følelsesmessige avstanden. 3. Du vet om han er noe å samle på eller ikke.

Om du først skal tenke worst case, må jeg si at singellivet kan gi deg masse gode erfaringer og ny styrke. Du trenger ikke å være avhengig av noen mann!

Og om det er noen trøst, kan jeg love deg at heller ikke jeg føler meg vel uten sminke, men tenker at det er noe som kjæresten min må kunne takle, i og med at jeg ikke blir yngre. Du må heller ikke sammenligne deg med noen av jentene du ser rundt deg. De fleste ser rare og annerledes uten sminke og pushup her og der. Dette er kjærestene deres fullstendig klar over.

Skrevet

Jeg synes du skal begynne hos psykolog i alle fall :) Det vil sikkert få deg til å føle deg mye bedre etter hvert! Kanskje drite i å være så viktig på sminka også etterhvert :)

Snakk først med fastlegen din om det, så blir du videre henvist til psykolog ! LYKKE til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...