Gjest Mayamor Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Har en 4 åring som har sååå lyst på fotoapparat. Her har alle i familien hver sitt fotoapparat og vi er ofte ute og fotograferer. Har du et tips til et solid fotoapparat? Det trenger ikke ta all verdens beste bilder, men det er viktig at det er enkelt å betjene og tåler en støyt.
Gyda Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Fisher Price har et. http://www.fisher-price.com/fp.aspx?st=826...c&pid=41849
messy Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Kan ikke du satse på et engangskamera eller lignende i nærmeste fremtid? Så kan barnet få "skikkelig" kamera når han/hun blir eldre.
Gjest Mayamor Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 Fant det her: http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...&plid=84380 Tusen takk for tips. Det var et slikt jeg tenkte på ja. Grunnen til at jeg ikke vi ha engangskamera er da må vi jo fremkalle mye rart - og det kan fort bli dyrere i lengden... Og Fisher Price er jo god kvalitet ellers. Noen som har erfaring med dette kameraet?
Dru Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 Jeg ville ikke kjøpt det. Bildene kan ikke brukes til noe som helst, ikke en gang utskrifter i normalstørrelse. Jeg synes at når barn først skal ha et kamera, så bør de også oppleve gleden ved å ta gode bilder som de kan se på igjen og igjen. Mange barn er naturtalenter, og det er helt bortkastet å ha et kamera som ikke kan yte fotgrafen rettferdighet. Når det er sagt, så er det Olympus som er kongen på haugen når det gjelder kameraer som tåler en støyt. http://www.olympus.no/consumer/29_191.htm
Gjest Jenna88 Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 Jeg ville ikke kjøpt det. Bildene kan ikke brukes til noe som helst, ikke en gang utskrifter i normalstørrelse. Jeg synes at når barn først skal ha et kamera, så bør de også oppleve gleden ved å ta gode bilder som de kan se på igjen og igjen. Mange barn er naturtalenter, og det er helt bortkastet å ha et kamera som ikke kan yte fotgrafen rettferdighet. Når det er sagt, så er det Olympus som er kongen på haugen når det gjelder kameraer som tåler en støyt. http://www.olympus.no/consumer/29_191.htm Støtter denne. Skal en først investere i et kamera, bør en satse på et kamera som har litt bildekvalitet.
Gyda Skrevet 28. november 2007 #7 Skrevet 28. november 2007 Bildene kan lastes inn på pc'n og redigeres og skrives ut som andre bilder. Utskriftformat er 4 x 6 tommer (10 x 15 cm) - som jo vitterlig er omtrent vanlig bildestr... Så Dru; du må være grei og forklare hva du mener med at det ikke kan brukes til noe - for jeg vurderer også å kjøpe et sånt til poden.
Dru Skrevet 28. november 2007 #8 Skrevet 28. november 2007 Jeg mener akkurat det jeg sier. Bildene kan ikke gjøres noe med i etterkant, ikke beskjæres, ikke forstørres og svært lite redigering.
Gjest Jenna88 Skrevet 28. november 2007 #9 Skrevet 28. november 2007 (endret) Bildene kan lastes inn på pc'n og redigeres og skrives ut som andre bilder. Utskriftformat er 4 x 6 tommer (10 x 15 cm) - som jo vitterlig er omtrent vanlig bildestr... Så Dru; du må være grei og forklare hva du mener med at det ikke kan brukes til noe - for jeg vurderer også å kjøpe et sånt til poden. En skal jo gjerne redigere bildene i ettertid, og da er det begrensede muligheter. Kusinen min på 12 har dette kameraet, og hun bruker det nesten ikke. Det ender med at hun stjeler moren sitt kamera... Endret 28. november 2007 av Jenna88
~Capricorn~ Skrevet 28. november 2007 #10 Skrevet 28. november 2007 Det går jo og an å finne 'ordentlige' kamera til samme prisen: http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?Iid=488536 Og her er et som er billigere og: http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?Iid=511786 Men kamera som tåler en del er de til olympus. De som er både støtsikre og vanntette. Men de blir en del dyrere da. Og jeg tror nok at små barn lett skjønner hvordan kameraet funker med litt forklaring.
Gjest Mayamor Skrevet 29. november 2007 #11 Skrevet 29. november 2007 11 åringen min har et Olympus som vi er strålendes fornøyd med, så jeg skjønner at en 12 åring ikke vil gå rundt med et Fisher Price Barnekamera... Men vi tenkte på et rimeligere kamera til en 4 åring, som senere kan få et bedre kamera, men jeg synes kanskje at en 4 åring er for liten til et Olympus kamera? Vi tenkte i hovedsak at han kunne få ta noen bilder og se på Pc-en hva han hadde tatt bilder av uten at kvaliteten har så utrolig mye å si. Men klart; pappan har et canon 5D kamera, mamman har et canon 40 D kamera, søsteren et brukt 10D kamera, en bror et canon G5 kamra, og en bror et olympus kamera, en bror som ikke er interessert og så er det da 4 åringen som så gjerne vil... Ble litt usikker jeg nå. Dere som er negativ til Fisher Price kameraet, har dere sett bilder tatt med det?
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #12 Skrevet 20. mai 2008 Datteren min på 4 år fikk det til bursdagen sin, og jeg angrer nok litt i etterkant for at vi ikke kjøpte et vanlig et. Fordelen med det er at det er to kikkehull, ett til hvert øye, slik at de lettere kan se objektet sitt. Videre er det ganske så solid, og har vært i dørken et par ganger alt uten å få noen mèn! Men bildene blir av dårlig kvalitet, de er duse og uklare, spesielt bilder tatt inne. Men for en 4 åring tror jeg det er helt topp, i alle fall for et år eller to...!
Dizzy Skrevet 20. mai 2008 #13 Skrevet 20. mai 2008 Vi kjøpte dette til sønnen vår. Det er kanskje litt stort, men han er veldig fornøyd og bruker det masse. Fikk det på tilbud til 499,- på MPX.no, så det var ikke så ille synes jeg. Gutten er i alle fall fornøyd, så da er vi det også
Yummy_Mummy Skrevet 21. mai 2008 #15 Skrevet 21. mai 2008 Fordelen med det er at det er to kikkehull, ett til hvert øye, slik at de lettere kan se objektet sitt. Olympus mju har kun skjerm, så der er det greit å se objektet. Har også ansiktsgjenkjenning. Har selv mju 790, og eneste jeg kan utsette på det er at bilder i bevegelse kan bli uskarpe, og ute i sollys kan det være litt vanskelig å se hva som er på skjermen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå