Gå til innhold

Er det noen som vet at de får "lyssangen"

Vet du om noen av gjestene deres har ordnet med "lyssangen" til dere under bryllupsmiddagen?  

1. 1. Vet du om noen av gjestene deres har ordnet med "lyssangen" til dere under bryllupsmiddagen?

• Ja, vi får "lyssangen.
      0
    • Nei, det vet vi ikke noe om.
      5
    • Håper det.
      0
    • Nei, håper ikke det fordi den har alle og er blitt oppbrukt.
      7

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ordnet med "lyssangen" til min søsters bryllup for noen år siden, og nå ordner hun den til sin vennindes bryllup.

Det er veldig koselig og stemningsfult.

Til min søster hadde vi fått laget et hjerte med så mange hull i som det kom gjester. Så på slutten av middagen fikk alle gjestene utdelt sangen pluss et lite lys (juletrelys). Og mens alle gjestene sang sangen sendte vi lysene fra gjest til gjest helt opp til brudeparet, slik at de satte lysene i hjertet.

Dette er noe å anbefale gjester / familie som vil overaske brudeparet litt.

Gjest Romantikka
Skrevet

Hei!

Falt pladask for denne ideen - har aldri hørt om denne før.

Vær så snill å legg ut tekst / melodi til denne og hvordan dette fungerer!

Jeg skal være forlover om 8 uker, og vil gjerne gjøre dette for mine gose venner!

Hilsen

Romantikka

Skrevet

Jeg driver å lager en hjemmeside, jeg kan lage en side med teksten der. Kommer tilbake med adressen når jeg har gjort det. Får ikke gjort det nå fordi jeg er på jobb.

Skrevet

Jeg var i et bryllup hvor denne sangen ble brukt - og jeg må innrømme at det ikke var særlig vellykket. Tanken var god, men for det første tok det altfor lang tid siden det var mellom 70-80 gjester (lysene skal rundt hele bordet), og brudeparet holdt på å forgå av varme pga. alle lysene foran seg på bordet (det var varmt nok den dagen...). I tillegg måtte siste verset synges fem eller seks ganger for å få alle lysene rundt. Det kan kanskje være koselig i små bryllup, men jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg brukte denne i et stort selskap.

Skrevet

Slik jeg har opplevd den:

Alle får en sang med et lys inni. Lyset tennes, og så sendes lysene rundt bordet og ender opp i et trehjerte foran brudeparet.

Kort fortalt :P

Skrevet

Slik jeg har opplevd den:

Alle gjestene sang "Lys og varme" av Åge Aleksandersen. Alle hadde fått utdelt telys som vi tente og så gikk vi en og en fram til brudeparet og satte lysene i et hjerte foran dem.

Jeg håper for all del at vi SLIPPER å oppleve dette i vårt bryllup, jeg syns det var helt teit!! Ikke for å være frekk med dere som planlegger dette altså, men det var/er absolutt ikke vår/min stil!!

:-? PUFF

Skrevet

jeg synes også at den er litt oppbrukt - og maaaaange år siden den ble brukt for første gang i våre trakter. Dessuten tar middagen tid nok som den gjør...

I vårt bryllup ønsker vi heller slike ting under kaffen, og det finnes mange "nyere" stemningsfulle ting å gjøre... håper våre toastmastere finner på noe fint(¨,)

feks er det fint om søsken eller venner osv kommer med en hilsen, tenner lys, gir rose, osv - mulighetene er mange. og det er rammen rundt + litt kreativitet som gjør noe nytt & fint.

Skrevet

For de som ønsker å ta en titt på den sangen jeg kjenner til så har jeg nå lagt den på hjemmesiden min:

http://home.no/unniengen/Lys-sang.htm

Jeg har opplevd både å sitte og sende lysene til brudeparet, og å gå og sette lyset foran de selv. Så det finnes valgmuligheter. Tror det gikk raskest å gå å sette på plass lyset selv.

Nå må dere ikke slakte hjemmesiden min, for den er ikke ferdig enda.

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes det er noe klamt over slike ting jeg, særlig når brudeparet selv organiserer gjestenes hyllest!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...