Gjest Heloise Skrevet 29. november 2007 #41 Skrevet 29. november 2007 Du snakker litt om astro som om det skulle vært en religion, men det er vel kanskje bare en sammenlikning... Uansett, man skal ikke ta alt for god fisk. Gjør ikke jeg med astro heller
Gjest Don Giovanni Skrevet 29. november 2007 #42 Skrevet 29. november 2007 Takk for svar. Skal ikke gå etter dette altså, bare synes det er spennende og artig. Overraskende mye som faktisk stemmer, hehe:D Det er fordi man ser det man vil se. Det er foretatt mange komparative analyser mellom astrologi som verktøy kontra andre mer vitenskapelige verktøy. Innen eksempelvis rekruttering har man sammenlignet verktøyene Personlighetstesting, intervjuer, referansesjekker, IQ/evne-tester samt astrologisk tilnærming med hverandre, i forhold til hvilket verktøy isolert sett som er best egnet. Man ser på hvilken korrelasjon de ulike variablene har på hvorvidt man kan bruke verktøyet til å forutsi jobbadferd (som i dette tilfellet er målet med verktøyet). I dette tilfellet (og dette er en omfattende og seriøs analyse foretatt av London School of Economics for en ti års tid siden) hadde det beste verktøyet som kalles assessment senter en korrelasjon på 0.6. Intervju på 0.15, personlighetstest på 0.2, IQ test på 0.4 og astrologi på 0.0 ! Jeg har ikke lest, men hørt om lignende tester fra andre fagomrråder hvor astrologi må forsvare sin posisjon ift seriøs vitenskap. De kommer visstnok ut med lignende resultater hver eneste gang. Å legge noe som helst seriøst i bruk av astrologi kan aldri bli annet enn dumt.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #43 Skrevet 7. oktober 2009 noen som har erfaring med skytte-hun og jomfru-han ??
kissmequick Skrevet 7. oktober 2009 #44 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg og kjæresten min har 0% kompabilitet, basert på fødselsdato etc. *_*
Gjest brutal_mann Skrevet 7. oktober 2009 #45 Skrevet 7. oktober 2009 Stjernetagn som består av to mennesker som kommuniserer og har positive følelser for hverandre passer best sammen.
MissCoverdale Skrevet 7. oktober 2009 #46 Skrevet 7. oktober 2009 Stjernetagn som består av to mennesker som kommuniserer og har positive følelser for hverandre passer best sammen. Er enig med brutal_mann her. Men det kan likevel være morsomt å se hva som sies om evt. forhold i astrologien. Har lest litt astrologi, og ble positivt overraska over hvor mye som stemte med egenskapene til de menneskene jeg er mest med. Men til syvende og sist så er det det brutal_mann sier, som er det viktigste i et forhold. Bare til info, så har jeg mer troen på astrologi, enn noen religion i verden (så det var en sammenlikning lenger bak i tråden).
canya Skrevet 7. oktober 2009 #47 Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Hvis Ola er født kl. 00.30 den 22. november(dato da Skytten begynner) så er han liksom mer kompatibel med Kari enn om han hadde blitt født kl. 23.59 den 21.november (dato da skorpion avslutter)? Han er liksom en heeeelt annen person enn om han hadde blitt født en halvtime før?? Religion og astrologi går hånd i hånd etter min mening. Endret 7. oktober 2009 av canya
MRN Skrevet 7. oktober 2009 #48 Skrevet 7. oktober 2009 Hvis Ola er født kl. 00.30 den 22. november(dato da Skytten begynner) så er han liksom mer kompatibel med Kari enn om han hadde blitt født kl. 23.59 den 21.november (dato da skorpion avslutter)? Han er liksom en heeeelt annen person enn om han hadde blitt født en halvtime før?? Nei. Er man født rundt om 21., så må man "passe på". Lese litt rundt. Jeg vet ikke hva som skjer, kanskje man får en blanding? Mannlige skytter de mest lojale man finner. Som kommentar til tidligere nevnt i tråden; Hvis den mannen var utro, så hadde han nok en grunn til det. Jeg kunne aldri ha vært utro. Men jeg kunne ha funnet på det om forholdene lå til rette for det, og dama mi hadde vært utro mot meg. Da kunne jeg fint ha tatt hevn uten å blunke. Men utro sånn uten videre? Ikke kjangs. Forøvrig, av de to siste jentene jeg ble avstandsforelska i (sånn fra og til), så har begge vært løver. Digger løver :rødme:
MissCoverdale Skrevet 7. oktober 2009 #49 Skrevet 7. oktober 2009 Hvis Ola er født kl. 00.30 den 22. november(dato da Skytten begynner) så er han liksom mer kompatibel med Kari enn om han hadde blitt født kl. 23.59 den 21.november (dato da skorpion avslutter)? Han er liksom en heeeelt annen person enn om han hadde blitt født en halvtime før?? Religion og astrologi går hånd i hånd etter min mening. Syns du virkelig det? Nå er jeg så anti religion som det går an å ha det, så jeg har kanskje ikke en objektiv oversikt over det hele. Ikke at jeg er noen astro frik heller, men har vært litt nyskjerrig på området og bestilte derfor et fødselshoroskop til meg og typen. Synes astrologen som lagde disse gjorde en ganske bra jobb. Hun fikk absolutt frem personlighetene våre, hva vi ville ha problemer med i forholdet, og på hvilke områder vi fungerer bra. Og begge føler vi har en bedre forståelse av den andre personen som en følge av horoskopene. Men jeg vil ikke bruke et horoskop som en veiledning i livet, og ikke leser jeg horoskoper til vanlig heller. Syntes bare det var interessant lesestoff, og vi var heldige og fikk litt ut av det. Vil gjerne at du utdyper den siste setningen din? Hvis du gidder altså. Er ikke ute etter noe diskusjon her, bare din begrunnelse for det du sa.
canya Skrevet 7. oktober 2009 #50 Skrevet 7. oktober 2009 Hvordan kan man basere noe som helst på slike tilfeldigheter? Hva har datoen overhodet noe å gjøre med hvordan personlighet man har osv?
MissCoverdale Skrevet 7. oktober 2009 #51 Skrevet 7. oktober 2009 Ja, jeg er like skeptisk til akkurat det der jeg også, og derfor bestilte jeg fødselshoroskop på gøy, for å se om det var noe i det. Jeg vil ikke si at jeg ble overbevist, og at jeg TROR på slikt nå. Men overraskende nok så stemte det meste astrologen skrev til oss. Det jeg egentlig ville ha fra deg, er hvorfor du syns religion og astrologi går hånd i hånd etter din mening?
canya Skrevet 7. oktober 2009 #52 Skrevet 7. oktober 2009 Fordi ingenting av det er bevist, og sannsynligvis vil det aldri bli bevist til å fungere heller. Det handler kun om tro, inget annet. Horoskop, tarot, spåkoner, krystallkuler.. ja, det hører sammen i samme bås. 1
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2011 #54 Skrevet 31. august 2011 Men overraskende nok så stemte det meste astrologen skrev til oss. Prøv å les horoskopet for et stjernetegn du ikke er. Du vil bli overrasket over hvor mye som stemmer med deg der og! Alle stjernetegnenes horoskoper har noe alle kjenner seg igjen i. Som regel...
Gjest Lille Skrevet 5. september 2011 #55 Skrevet 5. september 2011 Kjæresten min er vær. Jeg er skorpion. Vi er egentlig ganske klin like av sinn og passer sammen som hånd i hanske. I følge astrologien burde vi lagt lokk på forholdet for lenge siden...
Shantee Skrevet 5. september 2011 #56 Skrevet 5. september 2011 Jeg er vekt, han er tyr. Astrologisk sett er vi vel ikke en perfekt match, men vi balanserer hverandre på en måte. Flere som har erfaring med denne kombinasjonen?
Gjest Mann Skrevet 5. september 2011 #57 Skrevet 5. september 2011 Hjelpe meg, det er jo ikke noe hold i stjernetegn.. Som om det spiller noen rolle når man er født og hvilke planeter som var hvor på akkurat det tidspunktet.. Faktisk følger dem et system som er flere hundre år gammelt, hvor planetene ikke engang er på samme sted som de er nå! Det handler kun om tro dette. Det som derimot er sant og som stemmer er hvilke mennesketyper som passer sammen. Men stjernetegn sier ingenting om det.
Gjest Værmann Skrevet 15. november 2012 #58 Skrevet 15. november 2012 Kvalitetene, ja, de hadde jeg glemt. Men jeg vil påstå at de tegn som er motsetninger av hverandre kan passe godt sammen fordi det motsatte tegnet innehar de kvaliteter som ditt tegn trenger å utvikle. Men nettopp fordi de er motstridende så kan man lett føle avstand til det tegnet, så det blir litt enten/eller. Et forhold som vil kreve mye fra begge parter, men som har et stort potensiale for selvutvikling. Høres ut som du har fått hjertet knust av en vær før, men jeg er enig med deg at vekten sørger for at væren gror skjegg før hun klarer å bestemme seg for hvilken matrett hun skal velge
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #59 Skrevet 15. november 2012 Syns du virkelig det? Nå er jeg så anti religion som det går an å ha det, så jeg har kanskje ikke en objektiv oversikt over det hele. Ikke at jeg er noen astro frik heller, men har vært litt nyskjerrig på området og bestilte derfor et fødselshoroskop til meg og typen. Synes astrologen som lagde disse gjorde en ganske bra jobb. Hun fikk absolutt frem personlighetene våre, hva vi ville ha problemer med i forholdet, og på hvilke områder vi fungerer bra. Og begge føler vi har en bedre forståelse av den andre personen som en følge av horoskopene. Men jeg vil ikke bruke et horoskop som en veiledning i livet, og ikke leser jeg horoskoper til vanlig heller. Syntes bare det var interessant lesestoff, og vi var heldige og fikk litt ut av det. Vil gjerne at du utdyper den siste setningen din? Hvis du gidder altså. Er ikke ute etter noe diskusjon her, bare din begrunnelse for det du sa. Du er anti-religion, men bare digger stjernetegn? At noen i det hele tatt kan tro at stjerner som befinner seg millioner av lysår fra jorden skal ha noen som helst betydning for livene våres er så latterlig at jeg må gi meg over. Anonym poster: 00ff25604cf4d93422ceb016837895c7
MissCoverdale Skrevet 26. november 2012 #60 Skrevet 26. november 2012 Du er anti-religion, men bare digger stjernetegn? At noen i det hele tatt kan tro at stjerner som befinner seg millioner av lysår fra jorden skal ha noen som helst betydning for livene våres er så latterlig at jeg må gi meg over. Anonym poster: 00ff25604cf4d93422ceb016837895c7 Nå er dette en gammel tråd. Men jeg har da aldri skrevet at jeg digger stjernetegn? Ei heller at jeg tror på horoskop og slikt? Selv om jeg ikke er religiøs så har jeg likevel lest både bibelen og koranen for å prøve å forstå dem som er det. Jeg syns fødsels horoskopene vi fikk laget var artig lesing, og det stod mye interessant der. Som tidligere skrevet betyr ikke det at jeg lever livet mitt ut i fra det som stod der, eller at jeg leser "vanlige" horoskop. Men det var en artig ting jeg fikk gjort gratis, så why not?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå