Gå til innhold

Hvilke stjernetegn passer egentlig best sammen?

Gjest bare undrer litt

Anbefalte innlegg

Ellers passer vel som regel tegn av samme element godt sammen, i tillegg til at det er et stort utviklingspotensiale (men og potensiale for problemer ;)) med det motsatte tegnet. Det blir da:

Vær-Vekt

Tyr-Skorpion

Tvilling-Skytte

Kreps-Steinbukk

Løve-Vannmann

Jomfru-Fisk

Så har vi de av samme element:

Ild: Vær, Løve, Skytte

Luft: Tvilling, Vekt, Vannmann

Vann: Kreps, Skorpion, Fisk

Jord: Tyr, Jomfru, Steinbukk

(Hvis jeg husker riktig, det begynner å bli noen år siden jeg drev på med dette nå ;))

Tegn av samme og motsatt element passer best, dvs Jord og vann/jord og jord/vann og vann eller ild og luft/ild og ild/luft og luft, MEN tegn av samme "kvalitet", dvs ledende, bevegelig og faste, er ikke like bra kombo, som du sier med :

Vær-Vekt

Tyr-Skorpion

Tvilling-Skytte

Kreps-Steinbukk

Løve-Vannmann

Jomfru-Fisk

Dette er motstridende "tegn" på den måten at de er den rake motsetning av hverandre og av samme kvalitet, f.eks :

Vær/vekt : ledende. begge er like sjefete og vil bestemme alt.

Tyr/skorp : Faste tegn. Begge er like sta og urokkelige, kommer kanskje ingen vei...

Tvill/skytt : Bevegelige tegn. Begge er så flakkende og klarer neppe bestemme seg for så mye, kommer kanskje like langt som

tyr/skorp nettopp pga dette :P

Kreps/steinbukk : også lendende, samme som vær/vekt.

Løve/vannm. : samme som tyr/skorp.

Jomfru/fisk : som tvill/skytt.

Derfor vil jeg si at forskjellige kvaliteter vil passe bedre, for å utfylle hverandre best mulig. Men som jeg har sagt før så er alle under innflytelse av flere tegn, så selvom man er fisk og egentlig bevegelig så kan det hende man har mer faste tegn i horoskopet derfor er mer fast enn bevegelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvalitetene, ja, de hadde jeg glemt. :sjenert:

Men jeg vil påstå at de tegn som er motsetninger av hverandre kan passe godt sammen fordi det motsatte tegnet innehar de kvaliteter som ditt tegn trenger å utvikle. Men nettopp fordi de er motstridende så kan man lett føle avstand til det tegnet, så det blir litt enten/eller. Et forhold som vil kreve mye fra begge parter, men som har et stort potensiale for selvutvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitetene, ja, de hadde jeg glemt. :sjenert:

Men jeg vil påstå at de tegn som er motsetninger av hverandre kan passe godt sammen fordi det motsatte tegnet innehar de kvaliteter som ditt tegn trenger å utvikle. Men nettopp fordi de er motstridende så kan man lett føle avstand til det tegnet, så det blir litt enten/eller. Et forhold som vil kreve mye fra begge parter, men som har et stort potensiale for selvutvikling.

Jeg vil heller si at et bevegelig tegn kan hjelpe et fast tegn til å komme seg frem, og et fast tegn kan hjelpe et bevegelig tegn til å bestemme seg. Lendende tegn er mer sjef enn de to andre. Så resten kan man vel "figure out" selv :)

Jeg har sett eksempler på de aller aller fleste kombinasjoner, og det som har fungert best av alt er forskjellige kvaliteter og samme eller harmonerende element :)

Som en bevegelig-dominert person må jeg si at jeg har problemer med å bli sjefet over :ler: Min kjære er et fast tegn, vann, og jeg er bevegelig jord. Vi passer veldig bra! Men må passer månetegnene våre veldig bra og, der vi begge har vanntegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ledende tegn kan også få hjelp av et fast tegn til å få utholdenhet nok til å gjennomføre de prosjekter det ledende tegnet setter i gang.

Jeg holder fortsatt en knapp på utviklingspotensiale i de motsatte tegn jeg, da. I tillegg til kvalitetene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare lurer på om Vannmann og fisk passer sammen?

ikke at det har noen som helst betydning for forholdet til meg og kjæresten min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ledende tegn kan også få hjelp av et fast tegn til å få utholdenhet nok til å gjennomføre de prosjekter det ledende tegnet setter i gang.

Jeg holder fortsatt en knapp på utviklingspotensiale i de motsatte tegn jeg, da. I tillegg til kvalitetene. ;)

I mitt tilfelle, så kunne jeg aldri vært sammen med en fiskemann, eller jomfrumann. Jeg fungerer nesten ikke med dem som venn engang :P det er helt sykt..

Mine mannlige venner er stort sett vekter, løver, eller skytter :P

Og mennene jeg faller for er stort sett alltid skorpioner...

Venninner kan være sp mangt, men steinbukker kræsjer det ofte med... aner ikek hvorfor.

Jeg må PÅPEKE (siden mange bestemmer seg for å lese null og niks mellom linjene, eller bruke fantasien på forum) at jeg lar IKKE astrologi styre livet mitt.

Det første jeg spør folk om er ALDRI "når er du født/hvilket tegn er du". Erfaringene mine har jeg hatt over lang tid, og er det tegn jeg ikke passer sammen med så er det ikke fordi jeg hater personen i første omgang :P Jeg har venner i alle tegn, og vet godt hvilke jeg passer bedre med enn andre pga. de generelle kjennetegnene deres, som faktisk gjenspeiler seg hos alle med samem tegn...

Men astrologien i VG, dvs. de daglige horoskopene, har jeg ingenting til overs for. Jeg studerer personlighetene, og hva som ligger under ytan.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kan snakke generelt om vannmann og fisk passer sammen, men det har egentlig lite å si for to konkrete personer da hvert menneske er sammensatt av så mye mer enn bare soltegnet. Som jeg nevnte tidligere, så blir det da mye bedre om man setter opp fødselshoroskopet til begge personene og sammenligner dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle, så kunne jeg aldri vært sammen med en fiskemann, eller jomfrumann. Jeg fungerer nesten ikke med dem som venn engang :P det er helt sykt..

Vel, jeg er vekt og kan ikke fordra de typiske værtrekkene, men det betyr ikke at jeg misliker alle som er vær. Det er to vidt forskjellige ting i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan snakke generelt om vannmann og fisk passer sammen, men det har egentlig lite å si for to konkrete personer da hvert menneske er sammensatt av så mye mer enn bare soltegnet. Som jeg nevnte tidligere, så blir det da mye bedre om man setter opp fødselshoroskopet til begge personene og sammenligner dem.

Absolutt, som jeg også har nevnt tidligere :jepp:

Men om sol, måne, venus, mars og merkur er harmoniske, så skal det gå sånn passe i alle fall :fnise:

Jeg og typen skal ifølge merkurene våre ikke kommunisere så alt for bra, men siden vi begge har veldig pratsomme tegn der så går det bra det og *ler* Jeg har funnet min overmann i snakking! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor kan jeg sette opp det??

Du kan sette det opp gratis her: http://www.astrology.com/ (tror jeg).

Men jeg har personlig ikke helt sansen for slike automatiske tolkninger, og ville heller fått en astrolog eller noen som kan astrologi til å tolke det for deg, og kun brukt siden til å sette opp horoskopet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg er vekt og kan ikke fordra de typiske værtrekkene, men det betyr ikke at jeg misliker alle som er vær. Det er to vidt forskjellige ting i mine øyne.

Enig i det. Jeg har også problemer med et par typiske gjentagende vær-trekk, men en av mine beste venninner er vær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er en fascinerende måte å miste masse kontroll over livet sitt på. Det vil ikke si at jeg mener mange blir styrt 100 % av stjernetegn, men at det absolutt påvirker selvbildet og oppfatning av egen personlighet er det ikke tvil om. Etter min mening er dette en selvoppfyllende profeti. Noen forteller deg / du leser at du har temperament og plutselig har du en grunn til å bruke temperamentet ditt. Et temperament som ALLE har. Å velge å bruke det er en annen ting.

Horoskop, religion, tarot, spådommer osv kan godt være realiteter for alt jeg vet. Men hva om du trodde du kunne kontrollere din egen verden selv om dette ikke var realiteten? Hvordan ville det forandre tilværelsen kontra at man ikke trodde man kunne kontrollere sin egen verden hvis man egentlig kunne det.

Kreativ ansvarsfraskrivelse though!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg synes dette er en fascinerende måte å miste masse kontroll over livet sitt på. Det vil ikke si at jeg mener mange blir styrt 100 % av stjernetegn, men at det absolutt påvirker selvbildet og oppfatning av egen personlighet er det ikke tvil om. Etter min mening er dette en selvoppfyllende profeti. Noen forteller deg / du leser at du har temperament og plutselig har du en grunn til å bruke temperamentet ditt. Et temperament som ALLE har. Å velge å bruke det er en annen ting.

Horoskop, religion, tarot, spådommer osv kan godt være realiteter for alt jeg vet. Men hva om du trodde du kunne kontrollere din egen verden selv om dette ikke var realiteten? Hvordan ville det forandre tilværelsen kontra at man ikke trodde man kunne kontrollere sin egen verden hvis man egentlig kunne det.

Kreativ ansvarsfraskrivelse though!

Det har hjulpet meg å forstå menneskene rundt meg bedre, ved å fordype meg i deres personlighetshoroskop (har ingen ting med spådommer å gjøre, mer psykologi.)

Jeg har også hjulpet mine nærmeste ved å gi dem råd og vink, de som har vært åpne for det, og det er det som er viktig for meg.

Det å forstå folk bedre og hjelpe folk om de vil det, er jo bare fint.

Men om du ikke "tror på" astrologi (er ikke horoskoper i avisen eller fremtidsspådommer jeg mener, det tror ikke jeg på heller) så er det helt greit for meg. Men ikke fortell meg at jeg ikke har kontroll over livet mitt og ikke fortell meg at jeg ikke kjenner meg selv. Det tar du feil :)

Jeg har ingen tro på noen guder, men orker ikke kritisere dem som gjør det, selvom jeg synes endel "gudetro" er å miste/gi slitt på kontrollen over livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være ansvarsfraskrivende, og det kan bli en selvoppfyllende profeti. Det avhenger helt av mennesket og hvordan man velger å bruke dette. At noen misbruker det, er ikke astrologiens feil, men heller vedkommende som ikke klarer eller ønsker å bruke verktøyet skikkelig.

Jeg var veldig interessert i astrologi før, leste masse bøker og gikk på fire kurs i emnet. Jeg har personlig mistet en del av troen og interessen for det nå, men ser fortsatt på astrologi som et ypperlig verktøy til psykologisk utvikling - noe man fint kan bruke det til uten å tro på det mer åndelige aspektet av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hjulpet meg å forstå menneskene rundt meg bedre, ved å fordype meg i deres personlighetshoroskop (har ingen ting med spådommer å gjøre, mer psykologi.)

Jeg har også hjulpet mine nærmeste ved å gi dem råd og vink, de som har vært åpne for det, og det er det som er viktig for meg.

Det å forstå folk bedre og hjelpe folk om de vil det, er jo bare fint.

Men om du ikke "tror på" astrologi (er ikke horoskoper i avisen eller fremtidsspådommer jeg mener, det tror ikke jeg på heller) så er det helt greit for meg. Men ikke fortell meg at jeg ikke har kontroll over livet mitt og ikke fortell meg at jeg ikke kjenner meg selv. Det tar du feil :)

Jeg har ingen tro på noen guder, men orker ikke kritisere dem som gjør det, selvom jeg synes endel "gudetro" er å miste/gi slitt på kontrollen over livet sitt.

Jeg understreket at det kan godt hende det er en realitet. Det kan hende astrologi er den hele og fulle sannhet, samtidig som det kan hende at katolikkene innehar den hele og fulle sannhet. Eller muslimer eller protestanter. Jeg benekter ikke det, personlig tror jeg bare det er fruktbart å ikke ha en ekstern kilde som forteller meg hvordan jeg er, så sånn sett forstår jeg at du ikke kjøper argumentet mitt om ansvar og kontrollfraskrivelse :) Jeg sier heller ikke at du skal forandre det du tror, for jeg tror absolutt alt har en slags funksjon i verden og at man kan finne mye god informasjon overalt, enten den er positiv eller negativ.

Har selv også tilbrakt noen timer med personlighetspsykologi, men personlig blir det for rigid for meg.

Innlegget mitt handlet heller ikke om kritikk mot dere som "tror på" astrologi, jeg bare la et annet syn på bordet. Gjør hva dere vil med det, det er deres til å forkaste eller omfavne :)

Jeg sa vel ikke at du "ikke kjenner deg selv". I så fall var det en sleivete uttalelse. Typo in my mind.

Det kan være ansvarsfraskrivende, og det kan bli en selvoppfyllende profeti. Det avhenger helt av mennesket og hvordan man velger å bruke dette. At noen misbruker det, er ikke astrologiens feil, men heller vedkommende som ikke klarer eller ønsker å bruke verktøyet skikkelig.

Jeg var veldig interessert i astrologi før, leste masse bøker og gikk på fire kurs i emnet. Jeg har personlig mistet en del av troen og interessen for det nå, men ser fortsatt på astrologi som et ypperlig verktøy til psykologisk utvikling - noe man fint kan bruke det til uten å tro på det mer åndelige aspektet av det.

Jeg sier med helt enig i det du sier her. Dessuten tror jeg det er viktig med en slik diskusjon, for å hindre "misbruk".

Endret av W. Wallace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...