Gjest Gjest Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Sønnen min på 11 år liker ikke sambo Vi har vært sammen i 4 år og har ei jente på 1 1/2 år i sammen. Sønnen og sambo var gode venner før, men det siste året eller halv året merker jeg det ikke funker så godt, de blir fort irriterte på hverandre ( sønnen ofte uten grunn ) Vi(meg og sambo) går allerede til familie vern kontor og snakker siden vi har hatt litt problemer med uenighet mht grensesetting, men i går sa sønnen min rett ut at han ikke liker sambo. Skal høre med fam. vern kontoret om det går ann at sønnen og sambo gjerne går i samtaler sammen.. Uff dette er så vanskelig.
Antoinette Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Kan du ikke komme på noen grunner til at sønnen din ikke liker samboeren din? (ikke bare skiv sambo- høres ut som en apekatt).
Gjest Mayamor Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Men om samboer var guttens far; hva ville dere gjort dersom han ikke likte sin egen far da? Jobbet med det tror jeg. Gjør det samme med en stefar; jobb med det. Få fram hva det er gutten ikke liker med stefaren. Finn ut om dette er noe mer enn trassing. Se om det er noe stefar og/eller gutten gjør som kan endres. Er et barn sur på sin mor eller far - går jo ikke vedkommende ut av familien av den grunn (nødvendigvis...)
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 Kan du ikke komme på noen grunner til at sønnen din ikke liker samboeren din? (ikke bare skiv sambo- høres ut som en apekatt). Ofte er det desverre litt for enkelt å si at man ikke liker foreldrenes nye partnere, eller legge skyld på de for den del. Tror det har noe med det å gjøre at barn er veldig lojale overfor foreldrene, å da er det vanskelig å legge skyld på de. Det er ikke så farlig å legge skyld på steforeldre, for de skal liksom ikke være så snille.
Gjest Pax Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 Jeg likte ikke stefaren min, og sant og si tolererer jeg han nå, men ikke mer. Hos oss ble det bare oversett, og det gjorde det bare verre, tror jeg. Spør hva det bunner i, og ta det derfra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå