Gå til innhold

Sukkerbrød uten mixer...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde tenkt å lage bløtkake, og da trenger man vel eggedosis...

Men jeg ser jo nå at jeg selvfølgelig da også må vispe fløte.

Kanskje det er verdt et forsøk, det blir i så fall god trening for armene! :fnise:

Jeg tror kanskje jeg må tenke på hvilke andre kaker jeg kan lage og kanskje gjøre det hele litt lettere for meg selv!

Tusen takk for svar :jepp:

Jeg tror kanskje jeg må tenke på hvilke andre kaker jeg kan lage og kanskje gjøre det hele litt lettere for meg selv!

Denne trenger ikke miksing i det hele tatt og er supergod! :)

Brownies

200 g sjokolade

170 g smør

4 dl sukker

4 egg

2 ts vaniljesukker

2 ½ dl hvetemel

Smelt smør og sjokolade i en kjele på svak varme. Ha i sukker, egg og vaniljesukker og bland godt sammen. Rør i hvetemel. Hell røren i en liten langpanne med bakepapir. Stek ved 175 grader i ca. 45 minutter.

Endret av Miros

Annonse

Denne trenger ikke miksing i det hele tatt og er supergod! :)

Brownies

200 g sjokolade (lys, mørk, hvit eller en blanding - jeg bruker halvparten mørk og halvparten hvit dronningsjokolade)

170 g smør

4 dl sukker (evt. bytt ut halvparten med brunt sukker)

4 egg

2 ts vaniljesukker

2 ½ dl hvetemel

Smelt smør og sjokolade i en kjele på svak varme. Ha i sukker, egg og vaniljesukker og bland godt sammen. Rør i hvetemel. Hell røren i en liten langpanne med bakepapir. Stek ved 175 grader i ca. 45 minutter.

Dette høres jo helt super ut! Ikke mye jobb det nei, og jeg tror jeg skal få fatt i alle ingrediensene også. Tror nok de på jobben setter pris på denne kaken også!

Veldig lurt med både hvit og vanlig sjokolade!

Endret av Såga

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...