Bex Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Heisann Jeg er en veldig lite avansert databruker, men har et spørsmål jeg håper noen av kvinneguidens brukere kan hjelpe meg med! Om jeg er inne på en privat hjemmeside eller blogg, kan da den som eier siden eller bloggen finne ut at nettopp jeg har vært og sett på siden? Eller får de bare frem en kode, som ikke kan kobles til meg? Blir veldig glad for svar!
Gjest Snøvær Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Hvis de har avansert statistikk på hjemmesiden eller bloggen så kan de få vite IP-adressen din. Det er ikke alle private hjemmesider og blogger som har sånn statistikk. Jeg har hjemmeside hos Telenor, og det er ikke oppgitt IP-adresser i den statistikken jeg får fra dem. IP-adressen din finner du f.eks hos Telenor. Så kan du søke på IP-adressen din hos RIPE, og se alle opplysningene som er tilgjengelig på din IP-adresse. Det er bare internettleverandøren din og politiet som kan finne ut mer enn de opplysningene som oppgis hos RIPE.
Ahimsa Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 En annen ting som det til en viss grad går an å se hvem noen er ved er å se på hvor de kommer fra. Om du for eksempel går inn på siden via en link du har fått i en pm, eller en link på en side til en venn av deg så vil det kunne gi en rimelig godt hint om hvem du er. Surfemønster kan ofte gi rimelig mye informasjon, og det vil teoretisk være mulig å spore deg opp indirekte.
Bex Skrevet 28. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2007 Tusen takk! Er mye man plutselig begynner å lure på, og da er det jo supert å ha Kvinneguiden!
Gjest g Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Hei, gjelder dette myspace også? Kan jeg se hvenm som ser på bilder, er inne på hjemmsiden min, noen instillinger der?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå