Gjest Gjest Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Hvor lang tid tok det fra du begynte å prøve til du ble gravid? Hvilke forhåndsregler bør man ta når man går gravid, og hva må man holde seg unna? Hvor lenge holdt du deg i jobb? og ang fødselen... Blir man ikke redd? Når man kjenner så sterke smerter? Jeg ser for meg at jeg kommer til å få angst og panikk når smertene kommer jeg.... annet man bør vite/passe på når man setter i gang å prøve? hmmm folat, vitaminer, ikke drikke mellom EL og mens.....
Susan Sto Helit Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Hvor lang tid tok det fra du begynte å prøve til du ble gravid? Hvilke forhåndsregler bør man ta når man går gravid, og hva må man holde seg unna? Hvor lenge holdt du deg i jobb? og ang fødselen... Blir man ikke redd? Når man kjenner så sterke smerter? Jeg ser for meg at jeg kommer til å få angst og panikk når smertene kommer jeg.... annet man bør vite/passe på når man setter i gang å prøve? hmmm folat, vitaminer, ikke drikke mellom EL og mens..... Vi brukte over et år på å bli gravide. Med fokus på EL og slikt fra ca et halvår hadde gått. Det lønner seg å begynne å ta folat og tran/omega 3 noen måneder før man begynner å prøve, og holde seg unna alkohol hele tiden mens man prøver. Jeg holdt meg i jobb helt til 3 uker før termin, men jobbet halvt de siste 5 ukene. (Jeg var så trøtt at jeg måtte hjem og sove!) Hvilke forhåndsregler man bør ta når man er gravid, er jo stort sett de kjente tingene. Ikke overanstreng deg, ikke drikk alkohol, ikke røyk, fortsett med folat og Omega 3/tran, og følg rådene ang. mat som du finner på matportalen.no. Pluss at det er viktig med håndhygiene! Veldig viktig! Ang. fødsel, så er man gjerne så møkk lei av å være gravid og "flodhest-size" at man GLEDER SEG TIL å kjenen smertene. For da vet man at det hele snart er over! Om du i tillegg tar et yoga-kurs eller lærer deg avslappnings og pusteteknikker på en annen måte, så er du til en viss grad forberedt på å takle smertene. Du vil jo ha mulighet til å få forskjellige former for smertelindring også. Jeg vil egentlig si at det å bruke krefter på å bekymre seg for en fødsel før man faktisk har opplevd en, er bortkastet energi. Du aner ikke hva du skal bekymre deg for, bortsett fra det at noe skulle skje med barnet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå