Gjest Madre Mia Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Har en kollega som drikker altfor mye, ja til og med på jobben. Vi jobber i utelivsbransjen begge to. Nå er han nyskilt og har blitt kjærest med en gammel bekjent av meg, ikke akkurat en nær venninne, men dog en venn. Jeg vet at han drikker veldig mye og later som ingenting. Tror han er delvis alkoholiker for han sniker seg bort og drikker på jobb. Min venninne har i mange år vært sammen med en som drakk for mye, det ble slutt for etpar år siden og hun har siden vært singel. Snakket med henne om det for en stund siden og da sa hun at hun aldri ville involvere seg igjen med en som drikker. Men nå har hun gjort det igjen. Problemet mitt er om jeg skal fortelle henne om drikinga hans eller ikke. Jeg har kjent ham i mange år og de har aldri møttes før. Er litt redd for at hun får problemer igjen, men samtidig lurer jeg på om hun ikke er kompetent nok til å skjønne at han drikker? Jeg vil nødig blande meg borti noe, de er nærmere førti begge to, men jeg får litt vondt av henne. Av begge to, faktisk. Hva gjør man?
Leo Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Hvis han drikker voldsomt mye og ofte, så vil hun jo sannsynligvis fatte mistanke ganske snart og da kan det jo hende at hun spør deg siden hun sannsynligvis vet at du har kjent ham i mange år. Selv er jeg ingen stor tilhenger av å "leke gud" i andres liv og hadde nok ikke sagt noe med mindre det var en svært nær venninne. På direkte spørsmål derimot ville jeg ha sagt hva jeg trodde og mente. Forresten tror jeg ikke at denne fyren er delvis alkoholiker. Har man behov for å snike seg unna på jobb for å drikke, er det stadiet passert for lenge siden!
Gjest Gjest_Martin_* Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Dette skal du helt klart holde kjeft om. For det første har du ingenting med det. For det andre vil hun uansett finne ut av det etter meget kort tid. Men for det tredje kan det være at han slutter/reduserer drikkingen, og som kan være startskuddet til et flott forhold, kanskje livet ut. Dersom du skal sladrer, kan du altså ødelegge dette. Viktigst for meg er uansett: Du har ingenting med dette.
Gjest =tentacle= Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 Jeg hadde sagt fra. Kan godt hende at han skjuler drikkingen mer overfor henne, og at han drikker mindre som nyforelsket. Hun fortjener å få vite at hun bør være litt obs.
Gjest Veronica Mars Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 Jeg hadde i hvert fall hintet litt. "Så han var full i går sier du? Ja, haha, han er jo det ganske ofte."
:-) anna Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 Jeg tror jeg hadde sagt noe. Jeg synes du bør gjøre det, faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå