Donpedro Skrevet 3. desember 2007 #41 Del Skrevet 3. desember 2007 Jøss, tror ikke vi har lest samme kronikk ihvertfall.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 3. desember 2007 #42 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg har alltid fått pakkekalender hjemmefra. Det var en blyant, en liten godteriting, en hårstrikk eller andre små greier. Ett år kjøpte mamma dyrere gaver, men da fikk vi ungene hver vår dag. Jeg kommer til å lage pakkekalender til mine barn også, fordi jeg synes det er så koselig å finne på små ting ungene kan sette pris på. Men det blir aldeles ikke snakk om Cder, spill og klær i den nei.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 3. desember 2007 #43 Del Skrevet 3. desember 2007 Hva med å lage en arbeidskalender til ungdom? En liten arbeidsoppgave ungdommene kan gjøre hver dag. F.eks: -støvsuge stua -lage middag -vaske bilen -passe småsøsken -gå på butikken Belønningen får barna på julaften uansett Kunne vært artig å sett reaksjonen til den som fikk en slik julekalender Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malle Skrevet 3. desember 2007 #44 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg er vel også med på denne kommersialiseringen, men jeg prøver å stramme inn i år. Hun får ikke så dyre ting i år, i tillegg har jeg lagt vekt på ting som hun trenger. Hun fortalte meg at hun trengte ny blyant, da var det fin kalendergave en dag. En annen dag ble det viskel, for det trenger man også stadig vekk. I tilleg har hun blitt så stor at hun trenger deodorant, det er stas med litt parmfyme. Hum får ikke noen dyr parfyme, har vært på H&M og kjøpt Hello Kitty parfyme. Jeg har lagt vekt på sånne type ting i år, for tidligere år har det gjerne tatt av synes jeg, ikke cd og liknende, men type hesteting siden det er interessen hennes, og det blir gjenre dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 5. desember 2007 #45 Del Skrevet 5. desember 2007 Min kollega beklaget seg i dag over datteren, som lett henslengt hadde foreslått en hettegenser til 300 i kalendergave... Selv prøver jeg hardt å unngå å komme til det punktet, ved å lage passelig kjipe kalendergaver... Neida, men poenget er at de skal få en liten ting hver dag, for å korte ned ventetiden, ikke at de skal få "gaver" hver dag. Det går i morsomme blyanter, klistremerker, reflekser, litt sjokolade eller lakris, og andre småmorsomme ting. Lille julaften får de en lapp med lete-instruksjoner, og må finne gaven (sparebøsser til alle tre). Har forsåvidt tenkt å holde det på det nivået, de får jo mer enn nok til jul. Dessuten er jeg lat, så de deler en kalender. Tror ikke de hadde blitt vesentlig lykkeligere av å få hver sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 6. desember 2007 #46 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg fikk pakkekalender når jeg var liten, og har fortsatt den tradisjonen. Pakkene kan ha vært alt fra sokker, truser, blyanter, viskelær, deodoranter osv osv, med andre ord, ting ungene har hatt behov for og som jeg måtte kjøpt til dem uansett. I år glimter jeg til med 3-4 litt dyrere presanger, DVD og plakat, men ellers går det mest i småtteri som enten er nyttig eller ikke koster all verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 6. desember 2007 #47 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg er også vant til pakkekalender, meg og min søster delte. Det var ikke dyre tingene, men spennende likevel. Da vi ble litt eldre, gikk det mye i ting som vi fikk bruk for senere, f.eks stekespader, grytekluter eller små porselenskåler fra tier'n og Ikea. I år har jeg laget kalender til søsteren og kjæresten hennes. Ser ikke at dette skal være så forferdelig, men er nøye på å ikke gi skrot/dilldall/søppel, men heller småting man har bruk for, f.eks. gavepapir, til-og-fra-lapper, 10-kroners flaxlodd, ferdige woksauser/pulver-dipp (til chips) eller andre små kjøkkenting man likevel bruker, stearinlys og hjemmebrent cd med julesanger. Kun på juaften koster gaven mer enn 15 kroner. At noen kalendere til 100-200 kroner per gave har jeg ikke hørt om før jeg leste artikkelene i Aftenposten, kall meg gjerne naiv, men tror at dette er unntaket snarere enn regelen, og at noen gjør det blir blåst veldig opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå