Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker stort sett Firefox som nettleser og har Windows Vista. Det fungerer stort sett greit. :jepp:

Et problem er imidlertid at jeg ikke kommer inn på nettbanken (Firefox henger seg opp/"Svarer ikke"). Dette skjer også når jeg bestiller varer i nettbutikk, betaler med Visa og skal bekrefte kjøpet. Til nå har jeg brukt Explorer til akkurat dette, men jeg glemmer til stadighet ut at dette er et problem, og det er litt kjipt å måtte "bestille" varer i nettbutikken to ganger (særlig når jeg skal kjøpe en del) fordi betalingen ikke fungerer. :kjefte:

Er det flere som har samme problemet? Jeg har tenkt litt på om det kanskje kunne ha med Java-en å gjøre, i og med at nettbanken og betalingsbekreftelsen (Bank-ID) bruker Java, men vet i så fall ikke helt hvor/hvordan jeg skal stille inn dette.

En del nett-tv-visninger fungerer forresten heller ikke, for eksempel VGTV. Da kommer feilmeldingen "Mangler programtillegg for å vise alt innholdet på denne siden." opp. Klikker jeg på "Installer", vil den installere Windows MediaPlayer 11, men denne er "Ikke tilgjengelig" (er ikke videre datakyndig, og våger ikke å klikke på "Manuell installering").

Har Microsoft laget vanskeligheter for Firefox-programmererne, slik at enkelte program bare skal fungere på Explorer, eller er det bare jeg som har feil innstillinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå fant du tydeligvis løsningen for deg selv på kort sikt = en annen nettleser.

Vista er fremdeles såpass "nytt" at den fremdeles ikke støtter en del funksjonaliteter. Hvorfor Microsoft ikke klarer det når Apple tydelig klarer det kan jeg ikke svare på. Litt pinlig siden jeg strengt tatt er anti-anti-Microsoft :)

Slik var det også med XP, og i en god stund etterpå var det den samme frustrasjonen kontra Windows 2000.

Holder meg fremdeles til XP i påvente av flere servicepacks til Vista, klok av skade etter overgangen fra Windows 2000 :)

Skrevet

Vista Service Pack 1

Xp kom opp i 3 x SP vel?

Uanset bør mann håpe på at de groveste bugs er fikset i SP 1.

Så om litt tid er det håp om løsning.

• 9 måneder senere...
Skrevet

Denne tråden er gammel, men jeg drar den opp igjen fordi jeg har støtt på samme problemet.

Har fått Bank-ID først i dag, og jeg får ikke logget på nettbanken til Sparebank1 med Firefox. Får bare feilmelding og beskjed om å forsøke igjen senere. Med Internet Explorer går det strålende. Jeg har Vista med Service Pack 1 og nyeste versjon av Firefox og Java.

Noen flere som har hatt dette problemet og muligens har en løsning? Jeg har virkelig ikke lyst til å bruke IE hver gang jeg skal shoppe på nett. Skal selvfølgelig kontakte banken, men tviler på at de vil være til hjelp.

Skrevet
Denne tråden er gammel, men jeg drar den opp igjen fordi jeg har støtt på samme problemet.

Har fått Bank-ID først i dag, og jeg får ikke logget på nettbanken til Sparebank1 med Firefox. Får bare feilmelding og beskjed om å forsøke igjen senere. Med Internet Explorer går det strålende. Jeg har Vista med Service Pack 1 og nyeste versjon av Firefox og Java.

Noen flere som har hatt dette problemet og muligens har en løsning? Jeg har virkelig ikke lyst til å bruke IE hver gang jeg skal shoppe på nett. Skal selvfølgelig kontakte banken, men tviler på at de vil være til hjelp.

Jeg tror du må avinstallere gamle versjoner av Java, før du legger inn nye.. ? Sjekk her om du har nyeste versjon.

Skrevet
Jeg tror du må avinstallere gamle versjoner av Java, før du legger inn nye.. ? Sjekk her om du har nyeste versjon.

Dette tror jeg er riktig. Ting fungerer bedre i min Firefox også etter oppdatering av Java.

Skrevet

Jeg har allerede nyeste versjon av Java, Firefox og Vista.

Jeg har sendt en melding til banken, og har fått svar der de spør om jeg ikke kan bruke IE så lenge det fungerer. Orker ikke å mase mer, når banken har mindre teknisk innsikt enn meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...