Gå til innhold

brudgom


lin

Anbefalte innlegg

hva slag bryllupsklær skal din kommende ektemann ha? Velger du, dere eller får han lov til å bestemme fritt selv??

Min kjære skal ha kjole&hvitt, og han var utrolig kjekk i det :tunge1:

Det kom vi til enighet i sammen, han ville heslt ha det selv, jeg synes det er flott og passer som best til kjolen. Det er så elegant og flott, litt utenom den vanlige dressen, og synes også at veldig mange har sjarkett(skrives slik eller??) for tiden.

Men som jeg lurer på - hva velger dere?? gildt å høre bare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen min har ( nesten helt selv ) valg sjakett.

Jeg var veldig enig da han la det frem som forslag ihvertfall...

Jeg liker ikke smoking, kjole og hvitt er pent men jeg synes at man må ha en viss høyde for å være kjekkas i det.

Så høy er ikke kjæresten min ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære har selv valgt sjakett som antrekk til vår dag. Det var dette jeg prøvde å overtale ham til før han prøvde også - fordi jeg synes ikke kjole og hvitt er veldig pent på kraftige menn (les: alt med litt mage). Den hvite delen foran (vesten?) står liksom ut. Sjakett derimot er nydelig, selv på kraftige menn.

Ingen av våre vennepar som har brukt dette i sine bryllup. Derfor blir det litt annerledes for oss. Hva andre brudgommer rundt i Norges land bruker er for oss likegyldig. Sort dress var dog uaktuelt da dette blir brukt "til vanlig".

Min kjære vet ikke hvordan kjolen min ser ut og jeg vet ikke hvordan hans sjakett ser ut. Min kjære og hans forlover dro alene og prøvde klær en ettermiddag og kom hemmelighetsfulle hjem - akkurat som jeg ville. Jeg vet dog at han skal ha flosshatt. Jeg tror også at sjaketten er grå, men jeg vet ikke om jeg vet eller innbiller meg dette. Og til slutt vet jeg at min kjære har en ting mer enn hans forlover - uten at jeg aner hva det er.

Litt likestilling skal det da være?

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er enig med deg - flott når de er høye, min mann er høy, dermed problmet løst. han kunne ikke hatt sjarkett tror jeg -prøvde ikke da var så fin i det andre- da det hadde blitt for "tett" i halsen på ham med alt... hadde ikke sett bra ut tror jeg.

Men menn blir fine i kledelig sjarkett også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare driste meg til å si at ordet sjakett er en norsk variant av det franske " jaquette " og skrives uten " r "...

Sjaketten er selve jakken i antrekket, og som tilbehør trenger du dressbukse og vest, og kravatt som er det fine tørkleet i halsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at sjaketten er grå, men jeg vet ikke om jeg vet eller innbiller meg dette.

Er det ikke ok at vesten paser til kjolen? min kusines ektemann hadde valgt en grå vest som ble altfor hard og kald til hennes kjole og blomster..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... og kravatt som er det fine tørkleet i halsen..

Der fikk du sagt det! Jeg kaller det skjerf og min kjære blir like provosert hver gang.

:tunge1:

Ikke skal vel jeg klare å holde rede på hva sånt heter - jeg som ikke klarer å skille på slør og slep* en gang.

* Syersken min ringte i dag og hadde spørsmål om kjoleinnsyingen. Jeg nevnte at slepet må syes opp litt, for at sløret skal være lengst. Nervøs som jeg var, for at kjolen ikke skulle gå an å syes inn, gikk ordene slør og slep om hverandre.

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest vanlig med sort jakke og lysegrå bukser pluss brokadevest i enten gull, sølv eller en annen tydelig farge fex rød eller noe sånt.

De aller fleste utleie salonger har mellom ti og tyve ulike vester å velge i og dersom man vil ha sorte bukser fixer de det også.

Min mann skal ha sorte bukser men vesten aner jeg ingenting om ennå... skal hviske forloveren hans noen ord i øret om kjolen min slik at vi passer sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sambo ville helst ha kjole og hvitt og det ble det. Jeg hadde ingen motforestillinger mot det..... :D

men la meg bare fortelle en liten morsom sak

Jeg liker ikke smoking, kjole og hvitt er pent men jeg synes at man må ha en viss høyde for å være kjekkas i det.  

Så høy er ikke kjæresten min ...

Min sambo er nemlig ikke høyere en ca.170 og tynn. Så vi trodde løpet var kjørt når det gjaldt kjole & hvitt. At man måtte/burde være høy for dette antrekket, men da vi kom til brudesalongen kunne den hyggelig herren der fortelle at kjole & hvitt er det som fungerer best til lavere menn. Sjakett og diplomatfrakk derimot krevde ofte en litt større person.! :wink:

Min sambo prøvde alle varianter før han bestemte seg og ja, det ble kjole & hvitt. I de andre typene ble han litt for "stuttbeint"- Han "mistet" rett og slett litt av høyden siden jakken dekket mye av benlengden.

Så da ble det slik han ønsket likevel!!!

Han kommer til å være rålekker den dagen - gleder meg stort til å se han!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min valgte selvsagt selv hva han ville ha på seg, og det ble kjole og hvitt. Sjakett synes han ikke noe, så valget var veldig greit. Han var innmari fin i det også, så han gjorde det godt valg!

Kan legge til at mannen min er 1.98 og at kjole og hvitt kledte ham utrolig godt siden han er så høy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min skal ha sjakett m/sort bukse og vest og cravat i nesten samme farge som kjolen min.

Det var jeg som valgte det ut, men jeg visste at han ville ha sjakett på forhånd, og han var storfornøyd med det jeg hadde valgt ut.

Sønnen min på 5 skal ha akkurat maken sjakett som min tilkommende.. De blir så fine atte... :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tilkommende skal også ha sjakett - han var rett og slett finest i det. Synes det blir litt "blast" med kjole og hvitt siden det blir så mye hvitt opp mot fjeset - og hardt mot det svarte. Men smaken er som baken - heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sambo er nemlig ikke høyere en ca.170 og tynn. Så vi trodde løpet var kjørt når det gjaldt kjole & hvitt. At man måtte/burde være høy for dette antrekket, men da vi kom til brudesalongen kunne den hyggelig herren der fortelle at kjole & hvitt er det som fungerer best til lavere menn. Sjakett og diplomatfrakk derimot krevde ofte en litt større person.!

Mulig fyren i salongen sa det meg det er aller første gang jeg har hørt en proff si noe sånt.

Selvsagt er dette en smakssak, men kjole og hvitt antrekket består jo faktisk av en "kjole" følgelig en særs lang jakke som krymper bena dine betraktelig.

Dess mindre bein du har igjen nedenfor frallen dess kortere ser du ut. Jaquetten er ikke så lang bak som "kjolen"

- ergo-

ser du mindre ut i kjole enn i jaquette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg vet bare at min tilkommende og hans sønn skal ha svarte klær, og jeg vet hvordan skjortene deres ser ut for de ble sydd i Thailand til dette formålet for lenge siden. Jeg sendte sjalet til kjolen min med for at de på brudesalongen skulle få se fargen slik at det passet til :wink:

Jeg er spent :D

snartgift 28.06.03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære skal ha galladress. Dette valgte han selv og han blir kjempefin.

Ingen av oss er noe særlig glad i hverken kjole og hvitt, sjakett eller smoking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror min kjære har vært innom alt som tenkes kan - til og med norsk festdrakt, men jeg tror det ender med diplomatfrakk for hans del :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ANICATH skrev:

"Selvsagt er dette en smakssak, men kjole og hvitt antrekket består jo faktisk av en "kjole" følgelig en særs lang jakke som krymper bena dine betraktelig.

Dess mindre bein du har igjen nedenfor frallen dess kortere ser du ut. Jaquetten er ikke så lang bak som "kjolen""

Det er vel mest vanlig at man ser brugommen forfra. Det er jo slik de fleste bilder etc. blir tatt og da er jo strengt tatt "kjolen" det korteste du overhode kan sette på en mannekropp av staslige klær.

Jeg er klar over at den er lang bak. Men antrekkene min sambo prøvde så var ikke "kjolen" lenger bak enn diplomatfrakken eller sjakketten.

Vel, vel

Han ble nå i hvertfall flott i kjole & hvitt....det er jo det viktigste. :D

Det er vel som det er sagt - mye en smakssak og veldig individuelt i forhold til form og fasong på mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badu, ulagga

Sambo skal ha diplomatdress. Er vel helt likt antrekk man har til sjakett bortsett fra jakka. Jeg var med og bestemte, men vi var veldig enige i hva vi likte. Jeg liker ikke de jakkene som er korte foran og lange bak, ser idiotisk ut spør du meg. Men så lenge gubben er høy kledde han veldig godt diplomatdress (noe som ikke anbefales lave menn...)

Badu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann ønsker helst kjole og hvitt, men han har ikke vært å prøvd noe enda, så det kan hende han ender opp med noe helt annet. Vi får se, men det er vel kanskje snart på tide at han tar seg en tur ut for å finne noe. August er ikke langt unna, og det kan vel mulig bli utleid?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke. Sambo har vært å ordnet seg klær helt på egenhånd. :D Siden han får ikke se kjolen min, og fikk heller ikke jeg lov til å se hans klær. Han går i dress til daglig på jobb, så det blir det garantert ikke. Er virkelig spent på hva han stiller opp i.

Om det passer kjolen, spiller ingen rolle for meg. Det viktigste er at han føler seg vel. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...