Gjest Gjest_mann_* Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Vi er et par i midten av tyveårene, vi har vært sammen i over 6 år og kommer fra forskjellige steder i landet. Det jeg reagerer litt på i det siste er når hun er "hjemme" hos foreldrene sine uten meg så traff hun igjen en gutt hun gikk i klasse med på ungdomskolen på en fest. Et par dager senere forteller hun meg at hun skal på hyttefest med han og noen kammerater av han, greit nok tenker jeg. Men hun overnatter på hytten hos han, blir jeg litt skeptisk. Men dette gjentar seg flere ganger den uken hun er hjemme, og det samme skjer neste gang hun reiser "hjem" Jeg har spurt henne om det er noe som skjer mellom dem men hun sier at han bare er en kammerat. Er jeg litt for skeptisk eller er jeg for naiv? Grunnen til at jeg reagerer litt er fordi jeg ville aldri gjort dette mot henne.
Gjest h Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Vil heller si du er naiv enn skeptisk. Hvis ikke er hun veldig naiv som tror det kun er vennskap fra "kompisens" side. De har tross alt ikke holdt jevn kontakt i årene etter ungdomsskolen, eller tar jeg feil? Jeg er jente selv, og min samboer ville aldri ha godtatt at jeg dro på gjentatte hyttefester/turer med en gammel "kompis". Jeg hadde ikke likt det motsatte heller. Hadde hun i det minste invitert deg med så hadde kanskje vært litt annerledes...
Gjest Mysticgirl Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 Vi er et par i midten av tyveårene, vi har vært sammen i over 6 år og kommer fra forskjellige steder i landet. Det jeg reagerer litt på i det siste er når hun er "hjemme" hos foreldrene sine uten meg så traff hun igjen en gutt hun gikk i klasse med på ungdomskolen på en fest. Et par dager senere forteller hun meg at hun skal på hyttefest med han og noen kammerater av han, greit nok tenker jeg. Men hun overnatter på hytten hos han, blir jeg litt skeptisk. Men dette gjentar seg flere ganger den uken hun er hjemme, og det samme skjer neste gang hun reiser "hjem" Jeg har spurt henne om det er noe som skjer mellom dem men hun sier at han bare er en kammerat. Er jeg litt for skeptisk eller er jeg for naiv? Grunnen til at jeg reagerer litt er fordi jeg ville aldri gjort dette mot henne. Nei det er IKKE ok! Jeg hadde aldri godtatt at mannen min hadde vært på hyttetur utelukkende med kvinner og overnattet sammen med ei venninne uten at jeg h adde vært til stedet!
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 Jeg hadde nok i alle fall villet møtt denne kameraten og sett hvordan stemningen var mellom dem, men også vært skeptisk. Jeg sier ikke at du utelukkende skal nekte henne, men jeg hadde vært veldig skeptisk og bedt henne holde litt avstand til jeg også kunne blitt kjennt med ham. Jeg hadde også bedt henne være forsiktig i henhold til hans hensikter og tenkt at det var bedre at hun møtte han sammen med meg slik at også han fikk se hvordan situasjonen var. Dersom hun ikke godtar dette hadde jeg nok vært mer skeptisk.
Gjest Tigress Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 Det trenger vel ikke å bety så mye annet enn at de trives på hytta, da? Jeg har vært på tur med andre gutter mange ganger, uten at det betyr annet enn at vi trives på tur. Må da være supert om hun har noe morsomt å drive med hjemme, vel? Kan jo tenkes det er litt klamt å sitte i stua til mor og far og snakke om tida på ungdomsskolen, også... Jeg drar i alle fall alltid ut med kamerater hvis jeg er hjemme hos foreldrene mine. Jeg ville aldri akseptert at jeg ikke fikk dra på tur med kameratene mine.
Gjest Mayamor Skrevet 28. november 2007 #6 Skrevet 28. november 2007 (endret) Hadde jeg reist på hyttetur med min kamerat fra barndommen, kan jeg garantere at ingenting ville skjedd. Men om samboer ville vært like trygg er et annet spørsmål. Så for hans del/trygghet ville ikke jeg dradd. Det handler om gjensidig respekt. Endret 28. november 2007 av Mayamor
Gjest Indo Skrevet 28. november 2007 #7 Skrevet 28. november 2007 Hadde jeg reist på hyttetur med min kamerat fra barndommen, kan jeg garantere at ingenting ville skjedd. Men om samboer ville vært like trygg er et annet spørsmål. Så for hans del/trygghet ville ikke jeg dradd. Det handler om gjensidig respekt. Ja nettopp=)
Gjest Tigress Skrevet 28. november 2007 #8 Skrevet 28. november 2007 Men hvor går grensen for hva som er gjensidig respekt? Jeg mener, dersom min kjæreste vil hindre meg i å dra på tur med kameratene mine, så er jo det manglende respekt for mine vennskapsforhold også? Dette sporer definitivt litt av, skal jeg lage en ny tråd, kanskje?
Gjest Catwoman Skrevet 28. november 2007 #9 Skrevet 28. november 2007 I utgangspunktet synes jeg det er flott at man kan ha venner av motsatt kjønn selv om man er i parfrhold Men jeg kan forstå at du blir litt usikker, og det burde hun også forstå. Foreslå at dere kan invitere han hjem på besøk til dere når dere begge er hjemme feks.
Annie Skrevet 28. november 2007 #10 Skrevet 28. november 2007 Jeg hadde ikke godtatt det. Du kan jo spørre om å bli med neste gang.
Gjest Don Giovanni Skrevet 28. november 2007 #11 Skrevet 28. november 2007 Det trenger vel ikke å bety så mye annet enn at de trives på hytta, da? Jeg har vært på tur med andre gutter mange ganger, uten at det betyr annet enn at vi trives på tur. Må da være supert om hun har noe morsomt å drive med hjemme, vel? Kan jo tenkes det er litt klamt å sitte i stua til mor og far og snakke om tida på ungdomsskolen, også... Jeg drar i alle fall alltid ut med kamerater hvis jeg er hjemme hos foreldrene mine. Jeg ville aldri akseptert at jeg ikke fikk dra på tur med kameratene mine. Denne var god. Såvidt jeg har forstått handler det ikke om fjortiser som treffer kompisene sine, men en dame oppi 30-åra som hver gang hun er hjemme hos foreldrene sine reiser på hyttetur med barndomskjæresten. Hvor naiv går det ann å bli?
viren Skrevet 28. november 2007 #12 Skrevet 28. november 2007 Som Mayamor sier: hadde samboeren min hatt problemer med dette hadde jeg droppet det. Jeg har ikke noe behov for å bevise at "jeg kan gjøre akkurat som jeg vil jeg, selv om jeg er i et forhold". Javisst kunne jeg, men dersom det plaget sambo hvorfor skulle jeg ønske det da? SÅ mye er virkelig ikke den hytteturen verdt. Det er ikke snakk om å nekte noen å gjøre ditt eller datt, men å kunne uttrykke at "dette er jeg ikke komfortabel med og det plager meg"; og å bli tatt på alvor.
ski.glad Skrevet 28. november 2007 #13 Skrevet 28. november 2007 Blir litt trist når jeg ser det her. Din kjæreste på hyttetur med BARE gutter, uten deg. Nei, ikke la henne gjøre sånt uten å finne ut litt mer først i hvert fall. Du burde også spørre henne ut litt. Hvis hun blir sur kan det godt henne det er noe mellom dem, men hvis hun er en trofast og ærlig kvinne og dere har et godt forhold kan du nok ta det helt med ro.
Rainbow Brite Skrevet 28. november 2007 #14 Skrevet 28. november 2007 Denne var god. Såvidt jeg har forstått handler det ikke om fjortiser som treffer kompisene sine, men en dame oppi 30-åra som hver gang hun er hjemme hos foreldrene sine reiser på hyttetur med barndomskjæresten. Hvor naiv går det ann å bli? Er det noe som helst sted presisert at kompisen er en barndomskjæreste?! :klø: Eller at hun er i 30-årene, for den saks skyld? Jeg synes ikke det er så rart jeg da, men jeg har litt problemer med å tro på at det var bare en masse kompiser og denne ene jenta.. Med mindre jenta pleide å være "en av gutta" i sin tid, men da er hun jo en av gutta, så da er det jo ikke noe å bekymre seg for uansett.. Jeg vet i allefall at hvis jenter (de jeg kjenner og har hørt om), skal på hyttetur og er bare jenter, så blir ikke ÉN gutt med, med mindre han er "en av jentene".. Kompisens hensikter spiller vel ingen rolle uansett? Man kan jo ikke la være å gå ut av døra og leve livet, fordi folk blir betatt av én! Det hele står jo og faller på jentas hensikter! Og det er bare samboeren her som kjenner henne godt nok til å vite hva han kan forvente seg. Så ta en samtale hvor du tar opp dette så ikke-dømmende som mulig. Husk at hun er ikke ditt territorium, og du kan ikke hindre andre bikkjer/menn i å sniffe/glane på lyktestolpene/dama di. Jeg lurer litt på hvorfor ts opplever dette som ubehagelig jeg, det er jo det som er relevant i denne saken, ikke hva vi synes. Vi er jo alle forskjellige..
Gjest Gjest_Trulte_* Skrevet 28. november 2007 #15 Skrevet 28. november 2007 Ja, det er OK av madamen. Om dere har det bra sammen er det ingen grunn til å mistenke noe uansett. Ikke nekt henne å leve livet sitt hvertfall. Om hun vil være med deg, så er hun det. Og det er hun jo nettopp.
Gjest Tigress Skrevet 28. november 2007 #16 Skrevet 28. november 2007 Don Giovanni, kan du utdype? For meg er dette helt normalt, og skjønner ikke hvorfor det er naivt. Damen er forøvrig i midten av tjueårene, og det står ingenting om at mannen er en gammel kjæreste. Jeg drar ofte på tur med gutta, det skjer ikke annet på de turene enn at vi dreper et par flasker med Jägermeister. Er da min kjæreste naiv som "slipper" meg avgårde?
caso Skrevet 28. november 2007 #17 Skrevet 28. november 2007 (endret) Jeg kjenner meg igjen her ! Eller, jeg har vært den "gode kompisen fra hjemstedet". I sin tid dro vi også på hytteturer når vi var på ferier på hjemstedet uten at hun hadde med seg kjæresten sin. Det var koselige dager med mye mimring og en følelse av at det gode vennskapet ikke hadde forsvunnet... og at sexen fortsatt var like bra som for 5-6 år siden. Det var litt digresjon forsåvidt, jeg sier ikke alle har et slikt vennskap Endret 28. november 2007 av caso
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå