Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Lurer på en ting, for de av dere som har/ må bruke prøverør? Hvordan fungerer dette og må dere betale det selv? Lang ventetid??
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Hvor lang ventetid kommer an på sykehuset du velger. Det er en egenandel på kr 15.000 for 3 forsøk. Hvordan det fungerer er at du blir satt på medisiner (sprøyter) som øker produksjonen av egg hos deg. Når eggposene er modne blir eggene hentet ut ved at de stikker en nål inn og henter ut egg. Mannen din har da tidligere på dagen levert en sædprøve. Så blir ett og ett egg lagt i små rom i små esker. Dagen etter ringer du og hører om det er blitt befrukninger, og er det det får du satt inn dagen etter det igjen. Er du heldig får du noen egg på frys, men det er det ikke alle som får. I 14dager etter innsetting går du på Crinone, en krem som du fører inn i skjeden. På den 14dagen ringer du og hører om du er blitt gravid eller ikke.
jenta27 Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Ikke lang ventetid for oss hvertfall. Sendte søknad om prøverør månedskifte oktober/november. Var til forsamtale i dag, og kunne begynne forsøk neste syklus dersom ønskelig,men vi har valgt å utsette det noen måneder. Så totalt 3 måneder fra søknaden var sendt til første egguttak. Det er på Haukeland.
Harlekin Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Ikke lang ventetid for oss hvertfall. Sendte søknad om prøverør månedskifte oktober/november. Var til forsamtale i dag, og kunne begynne forsøk neste syklus dersom ønskelig,men vi har valgt å utsette det noen måneder. Så totalt 3 måneder fra søknaden var sendt til første egguttak. Det er på Haukeland. Det var gode nyheter for meg, dersom det skulle bli nødvendig. At det kanskje ikke tar så lang tid på Haukeland, mener jeg. Hvordan fikk du tak i søknad om prøverør, forresten?
Gjest Opa Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Ikke lang ventetid for oss hvertfall. Sendte søknad om prøverør månedskifte oktober/november. Var til forsamtale i dag, og kunne begynne forsøk neste syklus dersom ønskelig,men vi har valgt å utsette det noen måneder. Så totalt 3 måneder fra søknaden var sendt til første egguttak. Det er på Haukeland. Oj, det var kjapt! Et vennepar sendte søknad i sommer, de har vel enda ikke fått noe svar på når de kan begynne... (dette er på Riksen)
jenta27 Skrevet 5. desember 2007 #6 Skrevet 5. desember 2007 Vi har vært gjennom uredning hos en privat gynekolog. Etter å ha tatt HSG røntgen i august uten å finne noe, så sendte gynekologen søknad om prøverør i månedskifte oktober/ november. Vi fikk vite at det var ca 6 måneders ventetid, men for oss har det som sagt gått mye fortere. Dette skyldes at noen hadde avbestilt en time til forsamtale, og så ringte de oss og lurte på om vi ville ha den timen, og det ville vi jo!
Gjest Opa Skrevet 5. desember 2007 #7 Skrevet 5. desember 2007 Vi har vært gjennom uredning hos en privat gynekolog. Etter å ha tatt HSG røntgen i august uten å finne noe, så sendte gynekologen søknad om prøverør i månedskifte oktober/ november. Vi fikk vite at det var ca 6 måneders ventetid, men for oss har det som sagt gått mye fortere. Dette skyldes at noen hadde avbestilt en time til forsamtale, og så ringte de oss og lurte på om vi ville ha den timen, og det ville vi jo! Så bra! Våre venner går også til privat gyn, hun hadde HSG røntgen i juni/juli, men de var ikek like heldige mtp på ventetid. Masse lykke til!
Lassie Skrevet 28. desember 2007 #8 Skrevet 28. desember 2007 Oj, det var kjapt! Et vennepar sendte søknad i sommer, de har vel enda ikke fått noe svar på når de kan begynne... (dette er på Riksen) Er du sikker på at de ikke bare har vært på samtale og sånt men ikke vil fortelle noe da? For vår søknad om prøverør ble også sendt til Riksen i sommer, vi hadde forsamtale i oktober og vi er i første forsøk nå... For det er ikke så godt som ingen ventetid på Riksen for tiden.
Gjest Opa Skrevet 28. desember 2007 #9 Skrevet 28. desember 2007 Er du sikker på at de ikke bare har vært på samtale og sånt men ikke vil fortelle noe da? For vår søknad om prøverør ble også sendt til Riksen i sommer, vi hadde forsamtale i oktober og vi er i første forsøk nå... For det er ikke så godt som ingen ventetid på Riksen for tiden. De sier nok ikke når de starter, nei. Det skjønner jeg veldig godt. Men hun har vært på samtale nå, uten han? Så jeg håper det blir barn på dem i 2008
Lassie Skrevet 28. desember 2007 #10 Skrevet 28. desember 2007 Det er litt merkelig om hun har vært i samtale uten han, men mulig det er noe annet enn ICSI de skal og at det derfor er annerledes da, at ikke mannen trenger å være med. Det kan ikke jeg noe om
Gjest Opa Skrevet 28. desember 2007 #11 Skrevet 28. desember 2007 Det er litt merkelig om hun har vært i samtale uten han, men mulig det er noe annet enn ICSI de skal og at det derfor er annerledes da, at ikke mannen trenger å være med. Det kan ikke jeg noe om Det er faktisk ICSI De hadde også syntes det var rart at bare hun skulle på samtale, men det var visst riktig. Han hadde fått bli med inn da.
Grace Skrevet 28. desember 2007 #12 Skrevet 28. desember 2007 Det er litt merkelig om hun har vært i samtale uten han, men mulig det er noe annet enn ICSI de skal og at det derfor er annerledes da, at ikke mannen trenger å være med. Det kan ikke jeg noe om Første samtalen jeg var på var jeg også alene. Så valgte de jo å sende meg til lap først og deretter fikk vi innkalling til forsamtale hvor begge var.
Lassie Skrevet 30. desember 2007 #13 Skrevet 30. desember 2007 Åh, det var jeg ikke klar over Grace. Min mann og jeg har vært sammen på alle samtaler, vi! Da er det sikkert litt sånn "alt ettersom" da kanskje..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå