Gjest Gjest_kaja_* Skrevet 28. november 2007 #1 Skrevet 28. november 2007 Jeg har nettopp kjøpt meg en ny data. Den herer Toshiba satelitte L4015W intel celeron m530 1,73 ghz 160 gb lagringsplass 1gb internminne intel gma x3100 m/ opptill 251 MB Trådløst nettverk og koblet 10/100 nettverk. Er denne PCen bra? Hva står de kodene over for noe? Tusen takk for svar. Også lurer jeg på ang. internett. Hvordan bestiller man internett?Må man bestille internett på den butikken man kjøpte dataen.? Eller ringer man til feks. telenor, tele 2 eller netcom eller noe? Hvor lang tid tar det å bestille til man får internett? Hvor mye koster det i måneden å ha internett? Er det noe som heter mobilt et eller annet....? Mobilt nettverk? Er det noe som heter trådløst nettverk? Hva heter den klossen eller firkanten som man kan plugge i ivilken som helst kontakt? Er det det som kalles trådløs nettverk? Også kan man ta den med seg overalt og plugge den inn i en hvilken som helst sted også kommer man inn på nettet? Man har med seg denne klossen også putter man denne i en hvilken som helst kontakt.? Hva heter dette? Jeg kan ingenting med data eller internett derfor lurer jeg på mye. Er det noen som vet om det lønner seg at jeg kontakter telenor fordi jeg har telenor mobil abomang? Eller hva er billigste internett abomang.? Koster det rundt kroner 300 kroner i måneden med internett abomang? Tusen takk for svar.
Gjest Gjest_Kaja_* Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Jeg har nettopp kjøpt meg en ny data. Den herer Toshiba satelitte L4015W intel celeron m530 1,73 ghz 160 gb lagringsplass 1gb internminne intel gma x3100 m/ opptill 251 MB Trådløst nettverk og koblet 10/100 nettverk. Er denne PCen bra? Hva står de kodene over for noe? Tusen takk for svar. Også lurer jeg på ang. internett. Hvordan bestiller man internett?Må man bestille internett på den butikken man kjøpte dataen.? Eller ringer man til feks. telenor, tele 2 eller netcom eller noe? Hvor lang tid tar det å bestille til man får internett? Hvor mye koster det i måneden å ha internett? Er det noe som heter mobilt et eller annet....? Mobilt nettverk? Er det noe som heter trådløst nettverk? Hva heter den klossen eller firkanten som man kan plugge i ivilken som helst kontakt? Er det det som kalles trådløs nettverk? Også kan man ta den med seg overalt og plugge den inn i en hvilken som helst sted også kommer man inn på nettet? Man har med seg denne klossen også putter man denne i en hvilken som helst kontakt.? Hva heter dette? Jeg kan ingenting med data eller internett derfor lurer jeg på mye. Er det noen som vet om det lønner seg at jeg kontakter telenor fordi jeg har telenor mobil abomang? Eller hva er billigste internett abomang.? Koster det rundt kroner 300 kroner i måneden med internett abomang? Tusen takk for svar. 15,4" (wide) bærbar PC, ideel for hjemmekontoret og for internettbruk. Satellite L40-15W med Intel Mobil Celeron M prosessor (530) på 1,73 GHz. 15,4" (wide) skjerm, 1024 MB ram og 160 GB harddisk. Integrert WiFi (802.11b/g) og SuperMultidrive DVD-brenner. Operativsystemet Windows Vista Home Basic. Hva betyr dette???? Er denne PC en bra? Den kostet 4995 kroner...
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2007 #3 Skrevet 28. november 2007 vanskelig å forklare på kjerringspråk. harddisk = veska di. Du kan lare mye i den. ram = hukommelse. Desto større tall desto mer langsint kan du være wifi = antenne som mottar internett, noe du bruker nå. windows = program som styrer alt på maskinen din. Pcen er ikke bra, men den vil nok holde til ditt bruk. I går så oppgraderte jeg fra kjæreste 1.3 og rett til kjerring 1.0. Det ble et helvete. Jeg mistet all kontroll over mine aktiviteter. Det er også umulig å få avinstallert kone 1.0. Tror jeg skal prøve å installere venninneiminiskjørt 5.2. Kanskje det hjelper.
Gjest Skrevet 28. november 2007 #4 Skrevet 28. november 2007 Jeg har nettopp kjøpt meg en ny data. Den herer Toshiba satelitte L4015W intel celeron m530 1,73 ghz 160 gb lagringsplass Hvor myer du kan lagre 1gb internminne Dette hjelper på hvor mye pc'en kan yte intel gma x3100 m/ opptill 251 MB Trådløst nettverk og koblet 10/100 nettverk. At det er trådløst nettverkskort i den, altså du kan bruke en trådløs router Er denne PCen bra? Hva står de kodene over for noe? Tusen takk for svar. Også lurer jeg på ang. internett. Hvordan bestiller man internett?Må man bestille internett på den butikken man kjøpte dataen.? Nei, men er greit Eller ringer man til feks. telenor, tele 2 eller netcom eller noe? Du kan ringe de og orden hos de ja. Hvor lang tid tar det å bestille til man får internett? Kommer veldig ann på, ettersom de mest trolig må sette det opp for deg (siden du vet så lite) så varier det litt 0-2 mnd Hvor mye koster det i måneden å ha internett?Kommer ann på hvem du har som leverandør, hvor raskt du skal ha det o.s.v. Det er lurt å sjekke litt rundt først. Telenor tror jeg er dyr, sjekk ut f.eks ventelo o.l Er det noe som heter mobilt et eller annet....? Mobilt nettverk? Jepp, da ahr du en liten dings koblet til USB porten på maskinen din og du kan koble opp hvor som helst, men det koster også deretter Er det noe som heter trådløst nettverk?Jepp.. Da skaffer du deg en trådløs router og du slipper ds ledninger koblet i maskine. Og dt er trådløst kort i pc'en din så det burde gå bra Hva heter den klossen eller firkanten som man kan plugge i ivilken som helst kontakt?Strømlader? Er det det som kalles trådløs nettverk?Mest trolig ikke. Forklarte det litt lengre opp. Også kan man ta den med seg overalt og plugge den inn i en hvilken som helst sted også kommer man inn på nettet? For og koble deg på nettet så må du ha en internett ledning. Hvis du feks drar på cafe med trådløst internett trenker du ikke ledning. Man har med seg denne klossen også putter man denne i en hvilken som helst kontakt.? Hva heter dette? Jeg kan ingenting med data eller internett derfor lurer jeg på mye. Er det noen som vet om det lønner seg at jeg kontakter telenor fordi jeg har telenor mobil abomang? Eller hva er billigste internett abomang.? Telenor er dyrt, skal se om jeg finner en side hvor du kan se litt. Selv om du har abbonoment hos telenor blir det ikke billigere.. Koster det rundt kroner 300 kroner i måneden med internett abomang? Tusen takk for svar.
Gjest Skrevet 28. november 2007 #5 Skrevet 28. november 2007 Fant en side med litt forskjellige interntt priser http://www.telepriser.no/selectCalc.do;jse...e=NETT_BREDBAND Da kan du sett litt der, og husk at det gjerne er bindingstid, og det er greit å forhøre seg om de faktisk kan komme hjem til deg og hjelpe deg med og sette opp, med mindre du kjenner noen som kan hjelpe deg. Og etter hva jeg har sett virker de som en grei pc, litt kort batteri tid og ikke ment for spilling, men til helt normalt bruk er det en helt grei pc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå