pia1006 Skrevet 14. april 2003 #1 Skrevet 14. april 2003 Heisann!! Vi har nå endelig havnet i prøverørs kø i haugesund. Er det noen som vet hvordan køene ligger ann nå?? Dere som har vært gjennom det kan dere ikke fortelle litt? medesiner,samtaler osv har lest om det meste,men kjekt å høre fra noen erfarende
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2003 #2 Skrevet 15. april 2003 Jeg og min mann har vært til prøverørsbefruktning på sykehuset i Haugesund. Vi hadde prøvd naturmetoden i nesten 6 år uten å lykkes. Fra legen sendte søknad til ferelitetsavdelingen og til behandingen var i gang gikk det ca 1.5 år. Kan fortelle litt om hvordan jeg opplevde tiden vi gikk til behandling. Vi hadde som sagt prøvd å bli gravid i nesten 6 år, og jeg følte at når vi endelig skulle starte behandlingen, så var vi omtrent i mål. Jeg kom ikke på at selve behandlingen faktisk var et helt kapittel for seg selv. Jeg startet på hormonene på slutten av juli i fjor sommer. Det ble en veldig varm sommer på meg! Hormonene skulle visstnok få meg i en slags "kunstig overgangsalder", så jeg svettet utrolig mye, og humøret var noe turbulent :evil: . Men dette er det jo ikke alle som opplever likt. Den første tiden tok jeg hormoner i form av nesespray, dette tok jeg tre ganger daglig. Så var det sprøytene da :o Jeg gruet meg en del på forhånd for disse kjempeskumle sprøytene, men det var absolutt ingenting å grue seg for. Spissen var så tynn at jeg såvidt kjennte den, og "sprøytepennen" var veldig enkel å håndtere. Jeg var faktisk på ferie i utlandet når jeg gikk på sprøytene, det gikk veldig greit! På egguthentingen fikk de ut 13 egg (hvis jeg husker riktig) hvor 5-6 av eggene var av veldig god kvalitet. Kvaliteten var visstnok viktigere enn antallet. Jeg hadde selv ønsker om å få satt inn to befruktede egg, men legen insisterte i om at det var nok med ett, dette bla. for at jeg var så ung og hadde gode forutsetninger for å lykkes. Så ett befruktet egg ble satt inn, og hun dama som kom med egget spøket med at hun hadde plukket ut den fineste og snilleste ungen Legen var veldig optimistisk da han hadde fått egget inn, til tross for at det faktisk bare var 40% kjangs for at det var vellykket. Så jeg var veldig spennt og optimistisk når jeg tuslet hjem den dagen. Vi måtte vente i to uker før jeg kunne ta graviditetstest, og jeg skal love deg at det var de to lengste ukene i mitt liv! Jeg hadde skyhøye forhåpninger om at jeg var gravid, følte liksom at det var "vår tur". To dager før jeg skulle ta testen, begynnte jeg å blø... og det var mensen som var i gang :cry: Jeg var ikke gravid! Skuffelsen var stor, og jeg følte at verden hadde rast fullstendig. De andre eggene som ble tatt ut, ble kastet. Og vi fikk ny tid til å starte behandlingen helt fra starten, så planen var å starte i slutten av januar. MEN to mnd etter det mislykkede forsøket, ble jeg gravid med naturmetoden :D Og vi fikk vårt livs største overraskelse! Vel, det er jo ingen som opplever ting likt. Jeg skal ærlig inrømme at det var en tøff tid når behandlingen pågikk, men jeg skal love deg, at hvis jeg ikke hadde blitt gravid... så hadde jeg tatt prøverørsbefruktning helt til målet var nådd! Når en tenker på hva godt som kan komme ut av det, så er veien verdt å gå. Ta godt vare på dere selv mens det "står på"! Personalet på fertelitetsavdelingen i Hgsd var utrolig flinke og vi følte oss godt mottatt. Ønsker dere lykke til med forsøket ~lykketilklem~
pia1006 Skrevet 15. april 2003 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2003 Kjære gjest!! Tusen takk for du ville dele din opplevelse med meg7oss. Gratulerer så masse med graviditeten.lykke lykke til!!!!! Klem fra pia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå