Cata Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 (endret) Så har det altså skjedd igjen. Firefox er kommet med en ny oppdatering og min mac har ikke fått det med seg. Firefox her skulle da varsle om nye oppdateringer like så vel som at FF for Windows gjør det? Vet ikke om jeg klarer å få det fram her men det står jo på sett og vis krysset av for at FF skal se etter oppdateringer automatisk, men skjønner ikke helt hvorfor den funksjonen er "lys grå". Er den deaktivert på en eller annen mystisk måte? Kan noen kloke hoder hjelpe meg? Endret 27. november 2007 av Cata
Vilya Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Jeg har tilsvarende visning i Linux (Kubuntu). Oppdatering av Firefox skjer automatisk, sammen med oppdatering av resten av systemet. (Ca daglig.) Denne oppdateringa går bare hvis du er innlogga som root eller den brukeren som installerte programmene i utgangspunktet. Jeg tror jeg ville logga inn som root (eller hva det nå heter i Macverdenen) og kjørt FF derfra for å se om det løser seg.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Har du installert det i en mappe hvor du som vanlig bruker ikke har skriverettigheter?
Cata Skrevet 27. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2007 Har du installert det i en mappe hvor du som vanlig bruker ikke har skriverettigheter? Tror ikke det? Legger det i "programmer" siden det er mest logiske stedet å ha det. Men det stemmer at jeg kun har lesetilgang :klø: . Kan jeg endre det på noe vis?
Vilya Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 Høyreklikk på mappa og velge egenskaper?
Chans Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 Jøss. Min update-side har ikke grå Firefox-greie, og jeg har også lagret den i "applications". Rart.
Cata Skrevet 28. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2007 Høyreklikk på mappa og velge egenskaper? Jo'a, men...selv om jeg setter meg til lese- og skrivetilgang både som meg og admin så blir den fnutten grå uansett (og ja, jeg har restartet FF )
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 Nå husker jeg ikke helt nøyaktig hvordan det var i Mac, men du kan bruke UNIX-kommando i terminalen til å endre brukerretigheter: sudo chmod 777 /Applications/Firefox -R Muligig det var med liten A i Applications og/eller liten F i Firefox.
Cata Skrevet 29. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. november 2007 Takk, men jeg har fått endret brukerrettighetene, men "fnutt" er grå likevel :klø: .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå