Gå til innhold

foreldre..igjen

lillede

Anbefalte innlegg

Leser her at det er maange gode tips til julegave til foreldre..desverre har ikke noe av dette vært noe jeg kan gi...får ikke fred i hodet ,før jeg vet hva jeg kan gi..har spurt de,men de vet heller ikke..

Ikke leser de bøker,ikke har de noe hobby..,ikke liker de å gå ut av huset å spise eller se en revy..

Ikke liker de badeskum,oljer ,parfymer ol....det er helt håpløst :filer:

Min søster laget kalender i fjor,så det er liksom hennes greie..

Vin..liker de ikke...hjemmelagde kaker,syltetøy,ol...lager hun selv til jul..

De har egentlig ALT.

Hun sa i sted da jeg tvingte hun til å si NOE..jaaa,hun ønsket seg en kajal..hallo??..he he..

Hva kan jeg gi til dise fantastiske foreldrene mine som har alt????

Hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er det ingenting de samler på ?

min mor samler på sånn dritstygt juleservice med masse nisser og stasj på....

helt forferdelig stygt, men enkelt for oss ungene å kjøpe julegave. hun elsker de koppene.....

ellers kan du gi :

*Hjemmelagede sokker/lester eller noe tovet/filtet

*fine kjøkkenhåndklær fra f. eks husfliden (kjøkkenhåndklær er sånt som ALLE trenger)

*et par matchende tøfler til han og henne

*morgenkåpe/slåbrok

*julepysjamas til dem begge

*en pen julelykt til å ha på trappen når det er jul...

*matchende votter....

skal se om jeg kommer på noe mer til deg siden.... :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyggelig

et mykt pledd som matcher sofaen? deilig nå som det snart er vinter :)

eller hva med praktiske ting til kjøkkenet hvis hun liker å bake/lage mat. mye nytt og nyttig innen silkon som funker kjempebra. feks brødformer i silikon som man slipper å smøre før bruk, slikkepott e.l.

eller gavekort på massasje for begge to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ man kjøpe julegave til foreldre, da? MÅ man egentlig det? Jeg kjøper bare til barn. Ikke vil jeg ha noe fra mine foreldre heller, de synes det er helt greit at vi slutter med det. Ikke for å være kjip, jeg liker jula jeg, men MÅ man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe herfra https://www.gavermedmening.no/ visst de er så stae!

Er det noe alkohol de er glade i da? For da kunne du jo kjøpt en flaske og kjøpt glass som man drikker det av, og kanskje noen fine lys.

Eller visst de drikker te, en god te, men fine tekopper og lys. Kanskej noe god sjokolade også!

Kan puttes i en fin kurv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan finne noe de har glede av her: www.enklereliv.no.

Eller hva med en andel i microkredittselskap - hvor de kan velge hva/hvem de vil gi lån til - eller en geit el. fra en av de humanitære hjelpeorganisasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er det ingenting de samler på ?

min mor samler på sånn dritstygt juleservice med masse nisser og stasj på....

helt forferdelig stygt, men enkelt for oss ungene å kjøpe julegave. hun elsker de koppene.....

ellers kan du gi :

*Hjemmelagede sokker/lester eller noe tovet/filtet

*fine kjøkkenhåndklær fra f. eks husfliden (kjøkkenhåndklær er sånt som ALLE trenger)

*et par matchende tøfler til han og henne

*morgenkåpe/slåbrok

*julepysjamas til dem begge

*en pen julelykt til å ha på trappen når det er jul...

*matchende votter....

skal se om jeg kommer på noe mer til deg siden.... :popcorn:

kjøkkenhåndklær var gjerne et bra forslag..å lykt så jeg på i dag.

takk for forslag..ellers har de alt..i stort og smått..sølvtøy,og andre samleting har hun i massevis..faktisk for mye..hadde vært så enkelt om hun manglet noe til samlingen..

strikking kan ikke jeg :rødme: ..har pleid å ligge på rundt 1000;

Dette er foreldre som har alt på stell..sommerting som vinterting.

Derfor sliter jeg hvert år...i fjor kjøpte vi øltappemaskin..den likte de veldig godt.

Så lenge det er noe nytt på markedet som ikke har finnes før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe herfra https://www.gavermedmening.no/ visst de er så stae!

Er det noe alkohol de er glade i da? For da kunne du jo kjøpt en flaske og kjøpt glass som man drikker det av, og kanskje noen fine lys.

Eller visst de drikker te, en god te, men fine tekopper og lys. Kanskej noe god sjokolade også!

Kan puttes i en fin kurv!

De reiser mye til utlandet,å kjøper drikke der..har masse av det..glasser har hun masse av..veldig fine er de også. :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Gavekort på reise da der de pleier å kjøpe den sammen med kjøkkenhåndkle og kajal? :)

Hva med koffert?

Eller andre reiseeffekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke lett det med gaver til foreldre som har "alt". Er selv i samme situasjon, og de siste 10-året har jeg gitt dem rett og slett gavekort på bl.a. mat, klær, husholdningsartikler. Høres kjedelig ut men dog har de fått mulighet til å kjøpe selv det de ønsker og/eller sin smak i tillegg produkter som de ellers måtte ha brukt sine penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

De siste årene har vi kjøpt lokal hummer til foreldrene mine. De bor på Østlandet og får sjelden kost seg med slik mat som er fanget selv. Vi har en lokal leverandør, og i år kommer de på besøk hit - så vi skal selv ta del i presangen!

Jeg synes matopplevelser eller andre opplevelser er en fin ting for de som har alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror kanskje jeg kom på noe...vet dere hvor jeg skal henvende meg for å kjøpe t-skjorte med egen tekst jeg selv kan velge???

eller truser.. :fnise:

Var ikke det en god ide,eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis de liker å reise, gi dem euro, med beskjed om at de skal kjøpe seg noe for pengene neste gang de er ute på farten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det samme problemet med min svigermor, hun kjøper seg alt hun har lyst på. Selv kunne jeg tenke meg å gi en slik "gave med mening", til veldedighet, men det vil ikke mannen min.

Hva med kunst? Trykk og verker fra mindre kjente kunstnere Kan du fint få for 1000-lappen. Eller bøker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke var for at vi gir fotografbilder fra bryllupet i år, så hadde jeg vrdert "gaver med mening" av en eller annen type i år. Og evt en liten oppmerksomhet i tillegg (evt er enkelte av disse gavene med mening slik at man får en gave også, sånn de fra Plan f.eks, vi er jo planfaddere, og da kjøper man små ting, en julestjerne f.eks, sterkt "overpriset", så går det meste til veldedighet. Gavene er vel også kjøpt inn/laget av folk i disse fattige landene slik at det i seg selv støtter opp om deres "selvstendighet" også.

Til foreldre som har "alt" synes jeg dette er en passende gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok satset på noe spiselig ja. Noe de kan kose seg med. Spekemat for eksempel er som regel kjempe populært. Og man kan gjøre tradisjon av det, og gi spekemat hvert år. Vi gjør det til min far og han kunne ikke vært mer glad når han åpner fenalåret sitt hver jul. Da løper han ut på kjøkkenet for å prøve smake med en gang.

Ellers er jo bildegaver fine. Vi har blitt veldig glade i å gi enten gavekort på bilder på lerret, eller å få et fremkalt selv som vi gir bort. Det finnes jo tonnevis med andre muligheter når det gjelder bildegaver, både dyre og billige.

www.fotoknudsen.no har en del for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
tror kanskje jeg kom på noe...vet dere hvor jeg skal henvende meg for å kjøpe t-skjorte med egen tekst jeg selv kan velge???

Nei, det synes jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Tulle presang. Etter min mening.

Hvis du ikke finner noe med mening, kanskje du rett og slett skal si det til dem: de har mye, mange andre har det ikke. Det blir ingen presang i år ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...