Gjest glamhudpleier Skrevet 29. november 2007 #41 Skrevet 29. november 2007 Handler det meste i én butikk, så det falt meg liksom ikke inn å gjøre det annerledes. Men da ville jeg automatisk lagt posene på båndet, hadde følt meg litt teit om jeg liksom skulle prøve å "snike" de med meg.. Men det må da være lov å spørre om en pose til. Hadde følt meg enda teitere om jeg kom med en 50-øring på etterskudd. :ler:
The Kitten Skrevet 28. desember 2007 #42 Skrevet 28. desember 2007 Er du en av dem som betaler for handleposer når du handler, eller bare tar du dem? Jeg er sjokkert over hvor mange som tar poser uten å betale for dem. Greit at de mener vi ikke burde betale noe for dem, men de KOSTER faktisk penger. Irritasjonsmoment. Og jeg jobber ikke i butikk engang. Selvfølgelig ikke! Jeg er da ikke en tyv heller
The Kitten Skrevet 28. desember 2007 #43 Skrevet 28. desember 2007 jeg stjeler aldri, men jeg syns det er frekt å skulle betale for noe som bærer en logo. jeg er da vandrende reklame og betaler for å være det. helt feil Så hvis du kjøper en bil skal du ikke betale for den fordi du da reklamerer for bilmerket når du kjører rundt i den?
Mille My Skrevet 28. desember 2007 #44 Skrevet 28. desember 2007 De butikkene jeg går i, har somregel posene bak disken og du må betale for dem om du trenger poser. Vet bare om en butikk som ikke gjør det (av de jeg går til), og der er posene på enden av disken (altså du plukker dem opp etter du har betalt). Ikke akkurat noe du kan betale for. Da tar jeg gjerne ekstra poser ettersom det finnes ikke noe verre enn at posen ryker.
Meaty Skrevet 28. desember 2007 #45 Skrevet 28. desember 2007 Så hvis du kjøper en bil skal du ikke betale for den fordi du da reklamerer for bilmerket når du kjører rundt i den? Glimrende argument, den skal jeg huske på neste gang jeg får en sånn kunde som klager på at de må betale for posen!
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2007 #46 Skrevet 28. desember 2007 Er du en av dem som betaler for handleposer når du handler, eller bare tar du dem? Jeg er sjokkert over hvor mange som tar poser uten å betale for dem. Greit at de mener vi ikke burde betale noe for dem, men de KOSTER faktisk penger. Irritasjonsmoment. Og jeg jobber ikke i butikk engang. KOSTER PENGER? du har ikke fulgt med i timen. Kjedene nekter å opplyse hvor mye de tar inn på bæreposer hvert år. Det er mye penger derdu. Noen tar en krone, andre 50 øre. Var på en matbutikk og handlet til jul. Betalte kr2765,40, så forlanger nautet 50 øre for hver pose.... ei, bare skaff meg noen esker sa jeg. Ok, da....hu gadd ikke lette på baken. Klart det er mye penger i poser....bare se hvor mange vi tar med oss..... ser div andre butikker har lekre poser,men tar ikke en krone. De ser reklamen i det.... prøvde å være miljøbevist før jul. tok en papirpose til å ha varene i. % kr.takk...blir ikke gjort igjen. verste på fronten her er ica,mega,rimi til å grafse til seg en 50 øring for hver pose. grit om du kjøper en liter melk,men når du handler over 500 kr, så burde de gitt de gratis.
Kykkelikokos Skrevet 28. desember 2007 #47 Skrevet 28. desember 2007 De butikkene som ikke tar betalt for hver enkelt pose, har den utgiften innbakt i prisen på varene. Spiller ingen rolle om du betaler for dem ved en synlig utgift, eller som en usynlig tilleggsavgift på varene. Det gjør bare det hele surere for de som er flinke til å bruke poser om igjen eller bruker tøyposer. Personlig så skjønner ikke hvordan folk tror at posene er gratis når de ligger ved kassen før man betaler. Jeg legger alltid posene på båndet da. Noe annet ville blitt litt rart.. snike med seg posen på siden av kassen?
Harlekin Skrevet 29. desember 2007 #48 Skrevet 29. desember 2007 KOSTER PENGER? du har ikke fulgt med i timen. Kjedene nekter å opplyse hvor mye de tar inn på bæreposer hvert år. Det er mye penger derdu. Noen tar en krone, andre 50 øre. Posene koster penger å produsere også, vet du. Mange forretninger (deriblant der jeg jobbet før) taper faktisk penger på posene, fordi så mange enten blir gitt ut gratis eller tatt av kunder. Var på en matbutikk og handlet til jul. Betalte kr2765,40, så forlanger nautet 50 øre for hver pose.... ei, bare skaff meg noen esker sa jeg. Ok, da....hu gadd ikke lette på baken. For et språk ... Klart det er mye penger i poser....bare se hvor mange vi tar med oss..... ser div andre butikker har lekre poser,men tar ikke en krone. De ser reklamen i det.... Som Kykkelikokos sier så er prisen på disse posene allerede innbakt i det du betaler. prøvde å være miljøbevist før jul. tok en papirpose til å ha varene i. % kr.takk...blir ikke gjort igjen. Koster også penger å produsere (selv om jeg er enig i at det er synd at de miljøvennlige papirposene skal være dyrere enn plastposene).
Anglofil Skrevet 29. desember 2007 #49 Skrevet 29. desember 2007 Jeg betaler alltid for posen(e). Mvh Yvonne
Gjest Lil me Skrevet 29. desember 2007 #50 Skrevet 29. desember 2007 Jeg betaler også alltid for posene! Hvis jeg husker på å legge de på båndet sammen med varene:P og i de fleste klesbutikker og slikt er de vel gratis.. Hvertfall her omkring. I matbutikken syns jeg ikke det er ekkelt å spørre om å få en ekstra eller to eller tre hvis man har glemt det. Eller hente seg hvis de ligger foran disken...når du først har valgt å handle et sted burde man få hjelpemiddler til å ta med seg varen hjem.
Gjest Bond Skrevet 30. desember 2007 #51 Skrevet 30. desember 2007 (endret) Rart at dette alltid er en stor greie når det gjelder plastposer, mens ingen bryr seg om å betale i dyre dommer for å reklamere for Dior, Louis Vuiton, Chanel og andre merker. Ja, men det er allerede grunnet at noen andre har blitt betalt å bruke de merkene. Stjernene som oftest får klærne gratis (eller mange av dem) for å bruke merke og reklame for den. Det om noen kjøper det på grunn av det er allerede en annen sak. Og det er ren reklame egentlig. Hvorvidt noen løper til Rema fordi det enkelte er det beste? Reklame er litt mer enn å si fra da du har en tilbyd. Reklame er faktisk til å bygge opp merker. Med å ha mange nok mennesker med dine poser, bygger du faktisk tillitt - se så mange har kjøpt mat herfra. Så det er egentlig ren reklame. Tenk hvis du hadde blitt spurt til å betale for posen i klesbutikk! Men hvorfor er det annerledes reklame? Endret 30. desember 2007 av mrs_bond
Gjest Dolce Skrevet 30. desember 2007 #52 Skrevet 30. desember 2007 Jeg kan innimellom "stjele" poser om det ligger en der nede hvor varene havner etter at de er scannet, men der hvor det er selvforsyning av poser legger jeg dem på disken sammen med varene og betaler for dem. Trenger jeg pose og det ikke er selvforsyning ber jeg om pose før jeg betaler. Signerer denne.
Flugelhorn Skrevet 30. desember 2007 #53 Skrevet 30. desember 2007 Sier jeg skal ha poser før jeg betaler Men det hender jeg spør 1 eller 2 ekstra hvis jeg har vært på storhandel og ikke får plass... (men ser ikke på det som stjeling når jeg har betalt for 5-6 poser.. )
mysan Skrevet 30. desember 2007 #54 Skrevet 30. desember 2007 Rart at dette alltid er en stor greie når det gjelder plastposer, mens ingen bryr seg om å betale i dyre dommer for å reklamere for Dior, Louis Vuiton, Chanel og andre merker. Det er vel litt kulere å reklamere med at du har råd til en veske til ørten tusen penger da kanskje.... Ligger ikke noe status i en pose fra Rema1000. Nei, jeg stjeler ikke poser, men det hender jeg får fler enn jeg betaler for.
Propell Skrevet 1. januar 2008 #55 Skrevet 1. januar 2008 De posene, de posene. De er en evig kilde til irritasjon... 1) Jeg har ofte med meg poser selv. 2) Eller sekk. 3) Jeg blir som regel spurt om jeg vil ha pose. 4) Sier som regel "Nei takk" (Se for øvrig pkt 1 og 2) 5) Får som regel ikke pose 6) Alle er fornøyde Noen ganger sier jeg "Nei takk", men får pose og blir fakturert likevel. Noen ganger ber jeg om pose og får det uten å betale for det. Det går vel opp i opp. Mange ganger er jeg glad for at det ikke er jeg som sitter bak disken og må forholde meg til kunders diverse påfunn med poser...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå