Gjest Roxie Hart Skrevet 27. november 2007 #21 Skrevet 27. november 2007 (endret) Jeg skjønner ikke de som gidder å ta seg bryet med å stjele poser. I fjor jobbet jeg i butikk, og det var nok av dem som prøvde seg.. Min søte hevn var at jeg oftere tok betalt for poser av de som stjal enn av de som la de på samlebåndet Helt ærlig skjønner jeg ikke at poser er et såpass stort irritasjonsmoment i Norge. Det er da like frivillig å kjøpe en pose som å handle en liter melk Endret 27. november 2007 av Roxie Hart
Gjest Tøffe Tøfflus Skrevet 27. november 2007 #22 Skrevet 27. november 2007 Nei, jeg stjeler ikke poser. Jeg betaler for de sammen med de andre varene. Men jeg vurderer å skaffe meg tøyposer, så slipper jeg det der. Men hva skal jeg ha søpla mi i da mon tro... :klø: Dette lurer jeg og på! 1) Hvor får man tak i ålreite tøyposer? 2) Hva skal jeg evt. ha søpla i da? Jeg skjønner ikke de som gidder å ta seg bryet med å stjele poser. I fjor jobbet jeg i butikk, og det var nok av dem som prøvde seg.. Min søte hevn var at jeg oftere tok betalt for poser av de som stjal enn av de som la de på samlebåndet tror jeg hadde blitt fandenivoldsk" jeg og da....hehe
spardame Skrevet 27. november 2007 #23 Skrevet 27. november 2007 (endret) Jeg jobbet i tidligere kassen i matvarebutikk, og opplevde til stadighet at folk stjal poser. Jeg synes egentlig det er helt idiotisk at poser skal koste penger, men når det en gang gjør det er det ganske smålig å nekte å betale den 50-øringen det koster. Så når jeg var på jobb tok jeg aldri betalt for mer en èn pose per kunde, med mindre jeg så at de prøvde å stjele dem, eller de begynte å sutre over at de måtte betale. Muahaha! Tøyposer får man blant annet tak i her: http://www.baggubag.com/ Og til bosset kjøper man en rull med avfallsposer (sånne hvite nesten gjennomsiktige). De skal være bedre for miljøet enn bæreposer også Endret 27. november 2007 av spardame
Gjest Chrizzy Skrevet 27. november 2007 #24 Skrevet 27. november 2007 (endret) Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal betale for å gå med reklame for butikkene. Om posene hadde vært hvite, da hadde det vært riktig å betale. Forresten så sitter de jo å kjiper på posene bak kassen som oftest, derfor er det ikke så lett å stjele de. Endret 27. november 2007 av Chrizzy
Gjest Chrizzy Skrevet 27. november 2007 #25 Skrevet 27. november 2007 jeg stjeler aldri, men jeg syns det er frekt å skulle betale for noe som bærer en logo. jeg er da vandrende reklame og betaler for å være det. helt feil og egentlig burde det være butikkene som betalte når de bare bruker plastposer og ikke resirkulerbare papirposer... hadde betalt for de med litt lettere samvittighet. Burde lære meg å lese alt før jeg skriver. Er så enig så enig med dette.
Gjest Chrizzy Skrevet 27. november 2007 #26 Skrevet 27. november 2007 Den eneste plassen man tar poser selv (her jeg bor altså) er på Mega, jeg trodde de var gratis der jeg. Er ofte jeg glemmer å ta pose der, så jeg må knø meg tilbake for å hente. Så da har jeg kanskje stjelt mange ganger uten at jeg har vært klar over det selv. Er jo virkelig dumt om personen i kassen sitter å tenker kjipe tanker om meg og mener at jeg stjeler. Hmfr! Sier kanskje mest om de det
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2007 #27 Skrevet 27. november 2007 Jeg skjønner ikke de som gidder å ta seg bryet med å stjele poser. I fjor jobbet jeg i butikk, og det var nok av dem som prøvde seg.. Min søte hevn var at jeg oftere tok betalt for poser av de som stjal enn av de som la de på samlebåndet Helt ærlig skjønner jeg ikke at poser er et såpass stort irritasjonsmoment i Norge. Det er da like frivillig å kjøpe en pose som å handle en liter melk Jepp, og det er like frivillig som å ta en halvliter til på byen. De 50 posene den ølen tilsvarer, er heller ikke noe problem for nordmenn.
Gjest Roxie Hart Skrevet 27. november 2007 #28 Skrevet 27. november 2007 Er jo virkelig dumt om personen i kassen sitter å tenker kjipe tanker om meg og mener at jeg stjeler. Hmfr! Sier kanskje mest om de det Jeg tenkte ikke kjipe tanker om kundene, og for all del: Alle kan glemme en pose, da synes jeg det går greit å ta en. Gjorde kundene det med et smil, fikk de et smil tilbake! De jeg oftest tok betalt av, var de som virkelig gjorde sitt ytterste for å skjule posene de hadde tatt! Litt moro må en kassadame også ha
Betsy Skrevet 27. november 2007 #29 Skrevet 27. november 2007 Dét at handleposer koster penger, er noe som ikke irriterer meg det grann. Helt ok, synes jeg. Så nei, jeg stjeler ikke handleposer. Skjønner ikke at folk gidder å irritere seg over at handleposer koster penger, dersom det er et så stort irritasjonsmoment - hvorfor ikke ta med et eller annet å ha matvarene i hjemmefra???
Gjest Indo Skrevet 27. november 2007 #30 Skrevet 27. november 2007 Får som regel poser av ekspeditøren, men ellers koster det meg nada og betale for dem. (Bokstavlig talt) =) Det blir vel varm mat på meg om jeg må betale 50øre for en pose anyways..
Gjest Heloise Skrevet 27. november 2007 #31 Skrevet 27. november 2007 Er du en av dem som betaler for handleposer når du handler, eller bare tar du dem? Jeg er sjokkert over hvor mange som tar poser uten å betale for dem. Greit at de mener vi ikke burde betale noe for dem, men de KOSTER faktisk penger. Irritasjonsmoment. Og jeg jobber ikke i butikk engang. Nei. Jeg sier alltid ifra at jeg vil ha poser og antall poser før jeg drar kortet....
Pauline Skrevet 28. november 2007 #32 Skrevet 28. november 2007 Nei, jeg stjeler ikke poser. På en måte er det teit å måtte betale den 50 øringen (70 øre, 1 kr?) når man har handla for hundrevis av kroner. I en klesbutikk der du handler for samme beløp får du posen, men det er ikke noe jeg irriterer meg over. Irriterer meg mer over posene når de kommer i hus og skal ligge på kjøkkenet å fylle opp ei skuff. Egentlig ser jeg det som litt miljøvennlig at vi faktisk må betale for plastposene. Og posene koster da penger for butikken, med eller uten reklame.
*Tausa* Skrevet 28. november 2007 #33 Skrevet 28. november 2007 Nei, jeg sjeler aldri poser. Dessuten har de fleste butikkene posene bak hos kassadama/-mannen. Jeg ser ikke på den 50-øringen eller krona som et irritasjonsmoment. Det som derimot irriterer meg grønn, er de gangene kassadama/-mannen sender med pose uten å ha spurt meg om jeg vil ha, for så å ta betalt for den! Skjønner de ikke at vi ikke alltid vil ha posene deres? (Enten fordi vi har tøyposer, har tatt med den vi kjøpte i går eller bare tar tingene i hånda...) Men forsiktig som jeg er, tør jeg jo ikke å si ifra heller, da...
Gjest nimbus Skrevet 28. november 2007 #34 Skrevet 28. november 2007 Jeg synes det er greit å betale for papirposer, ikke for plastposer. Men jeg gjør det jo, lager ikke noen sak ut av det. Men må innrømme at jeg reagerte en gang vi handlet inn til en stor fest, brukte over 5000 kroner, og så var det ikke nok med de 12 posene vi hadde lagt på båndet (sirlig opptelling, må vite). Jeg måtte dra kortet en gang til for å betale for de 4 ekstra posene! Da var jeg irritert, og den butikken går jeg aldri mer tilbake til.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2007 #35 Skrevet 28. november 2007 Jeg ber alltid kassadamen om en pose, og da slår hun det alltid inn. MEN det som irriterer meg er at så mange folk (med vilje?) ikke sier (eller kommer på) at de vil ha pose før etter at alt er slått inn, og de er på vei bort fra kassa. Da får de det som regel gratis. Og så kommer jeg rett etterpå i køen og sier fra om pose med en gang (og betaler altså for den). Det er jo ikke snakk om mange penger, men mer det at jeg alltid husker å si fra om pose, og alltid betaler, mens personen rett før meg f.eks. bare får den gratis. Føles litt rart. Men men. Ikke noen stor sak.
*Svima* Skrevet 28. november 2007 #36 Skrevet 28. november 2007 Jeg har vanligvis med meg en ryggsekk, har nok av poser som det er. Hvis jeg trenger poser så betaler jeg for det. Syns det er flaut å gjøre seg til tyv for 50 øre.
Gjest Advena Skrevet 28. november 2007 #37 Skrevet 28. november 2007 Forresten så sitter de jo å kjiper på posene bak kassen som oftest, derfor er det ikke så lett å stjele de. Ja, det er det jo kassepersonalet som bestemmer. Ellers, nei, jeg stjeler ikke poser. Jeg har selv jobbet i butikk, og har fått alle slags kommentarer fordi vi tok betalt for de pokkers posene. Uansett om jeg hadde jobbet i butikk eller ikke, hadde jeg nok ikke sett vitsen med å irritere seg over 70 øre.. Men nå skal jeg bli flinkere å ta med egne poser, så det så.
Gjest Tigress Skrevet 28. november 2007 #38 Skrevet 28. november 2007 Det hender nok, ja. Hvis de ligger tilgjengelig regner jeg med at de er gratis. Når det er sagt bruker jeg som oftest bærenett, det er mer miljøvennlig, og fyller ikke opp kjøkkenskuffene så mye. Synes forresten forslaget fra Stavanger om forbud mot plastposer var bra, jeg! Eller i hvert fall at de burde koste 15 kroner stykket. Tenk på all den CO2en det går med til plastproduksjon! Nei, vi får begynne i det små, men oss selv.
Gjest Apple- i i Skrevet 28. november 2007 #39 Skrevet 28. november 2007 ... MEN det som irriterer meg er at så mange folk (med vilje?) ikke sier (eller kommer på) at de vil ha pose før etter at alt er slått inn, og de er på vei bort fra kassa. Da får de det som regel gratis. Og så kommer jeg rett etterpå i køen og sier fra om pose med en gang (og betaler altså for den). Det er jo ikke snakk om mange penger, men mer det at jeg alltid husker å si fra om pose, og alltid betaler, mens personen rett før meg f.eks. bare får den gratis. ... Jeg må innrømme at dette ofte er meg Jeg syns det er best når personen bak kassa spør om jeg skal ha pose, ellers er det stor sjanse for at jeg glemmer å si ifra... Tenker ikke over det før jeg står der og skal pakke varene. Ganske glemsk, ja... Gjør forresten det samme på Obs når jeg bruker selvskanner
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2007 #40 Skrevet 28. november 2007 Om jeg ikke husker helt feil ble rutinen om at butikkene skulle ta betalt for plastposer innført fordi regjeringen vedtok en miljøavgift for 10-15 år siden... For egen del betaler jeg for de posene jeg bruker på lik linje med andre produkter jeg tar med meg ut av butikken. Så om jeg en gang føler for å gjøre meg selv til tjuv og fant så blir det nok for ett adskillig høyere beløp enn 1 krone.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå