Gå til innhold

Stjeler du handleposer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er du en av dem som betaler for handleposer når du handler, eller bare tar du dem?

Jeg er sjokkert over hvor mange som tar poser uten å betale for dem. Greit at de mener vi ikke burde betale noe for dem, men de KOSTER faktisk penger. Irritasjonsmoment. Og jeg jobber ikke i butikk engang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg stjeler ikke poser når jeg handler.

Jeg har vanligvis med meg stor veske, trenger jeg poser betaler jeg for dem, eller, nei, ofte får jeg av ekspeditøren, men det er fordi jeg handler i samme butikk mesteparten av tiden.

Gjest puselabb
Skrevet

Stjeler poser? :fnise: Nei, de koster da bare 50 øre eller noe sånt?!

Gjest Gjest_poseirritert_
Skrevet

jeg stjeler aldri, men jeg syns det er frekt å skulle betale for noe som bærer en logo. jeg er da vandrende reklame og betaler for å være det. helt feil

og egentlig burde det være butikkene som betalte når de bare bruker plastposer og ikke resirkulerbare papirposer...

hadde betalt for de med litt lettere samvittighet. :opplyser:

Skrevet

Betaler. De er ikke akkuratt dyre :)

Skrevet

Jeg kan innimellom "stjele" poser om det ligger en der nede hvor varene havner etter at de er scannet, men der hvor det er selvforsyning av poser legger jeg dem på disken sammen med varene og betaler for dem. Trenger jeg pose og det ikke er selvforsyning ber jeg om pose før jeg betaler.

Men nå har jeg skaffet meg en tøypose, så nå er jeg både miljøvennlig og økonomisk :lur:

Gjest glamhudpleier
Skrevet

Betaler som regel for de, og hvis jeg ikke gjør det er det ikke med vilje.. Kan hende jeg har handlet for mye til at alt får plass i en pose, så da spør jeg om en ny.. :sjenert:

Skrevet

Kan man gjøre det da?

Jeg mener, i dagligvarebutikk så ligger som oftest posen bak disken til kassedamen, og du sier hvor mange poser du skal ha etter du har lagt varene på båndet. Da regner jeg med at hun slår de inn.

Hvis folk har fri tilgang til posene så tror de vel at de er gratis..? Det hadde jeg gjort.. :sjenert:

Gjest glamhudpleier
Skrevet
Kan man gjøre det da?

Jeg mener, i dagligvarebutikk så ligger som oftest posen bak disken til kassedamen, og du sier hvor mange poser du skal ha etter du har lagt varene på båndet. Da regner jeg med at hun slår de inn.

Hvis folk har fri tilgang til posene så tror de vel at de er gratis..? Det hadde jeg gjort.. :sjenert:

I butikkene hvor jeg handler så er det sånn at man bare tar hvor mange poser man trenger, også betaler man for de med resten av de andre varene.. Men hvis jeg feilberegner litt så spør jeg bare om jeg kan få en til.

Skrevet
jeg er da vandrende reklame og betaler for å være det. helt feil

Ja, helt feil. Det er ingen som løper på Rimi bare fordi de seg deg med en pose derfra.

Posene er en vare på lik linje med de andre varene på butikken, og de butikkene som har gratis poser har istedet prisen innbakt i de andre varene i butikken, sånn at også vi som ikke bruker butikkposer er med på å subsidiere andres forsøpling. Og det er bra at de krever betalt for posene, for vi hadde forsøplet enda mer om posene hadde vært gratis.

Du har full mulighet til å skaffe deg en annen pose, f.eks en tøypose, om du ikke liker posene butikken har.

Gjest Spadamen
Skrevet

Eg gløymer av og til pose. Då tar eg ein. (Gjer av og til butikkmanndama oppmerksam på det og). Brukar ikkje kort for å betale noko til 70 øre!

Eg har sjølv jobba i butikk, plaga meg aldri at nokon tok ein pose. Tenkte ikkje så mykje over det. Det var mange som kjøpte posar og lot dei liggje att. Dermed selde eg same posen to gangar. Så det går nok litt opp i opp.

Men skjønar at folk kan vere freista til å gjere det med vilje. Om butikken tar 70øre for posen, så får man råd til ein mjølk etter å ha "stjelt" 12 posar.

Skrevet

Nei, jeg får da altfor mange poser som det er.... ;) . Som regel er posene plassert ved disken før man betaler så da legger jeg selvsagt posen på båndet sammen med varene.

Skrevet
jeg er da vandrende reklame og betaler for å være det. helt feil

Rart at dette alltid er en stor greie når det gjelder plastposer, mens ingen bryr seg om å betale i dyre dommer for å reklamere for Dior, Louis Vuiton, Chanel og andre merker. :roll:

Skrevet
I butikkene hvor jeg handler så er det sånn at man bare tar hvor mange poser man trenger, også betaler man for de med resten av de andre varene.. Men hvis jeg feilberegner litt så spør jeg bare om jeg kan få en til.

:idesmil:

Handler det meste i én butikk, så det falt meg liksom ikke inn å gjøre det annerledes. Men da ville jeg automatisk lagt posene på båndet, hadde følt meg litt teit om jeg liksom skulle prøve å "snike" de med meg.. :fnise:

Men det må da være lov å spørre om en pose til. Hadde følt meg enda teitere om jeg kom med en 50-øring på etterskudd.

Skrevet

Forøvrig stjeler jeg ikke poser. Jeg ber om så mange jeg trenger mens han/hun slår inn varene.

Gjest Tøffe Tøfflus
Skrevet

Jeg og legger posene på båndet sammen med de andre varene eller spør etter antall poser ettersom hvilket system butikkene har!

Men i min nærbutikk hvor jeg handler så si alle matvarer, er posene gratis!!! Og det tror jeg er den eneste matbutikken jeg vet om hvor det er gratis poser fortsatt!! :klappe:

Men selv om det er gratis poser gidder jeg ikke dra med meg fler enn det jeg trenger.....hoper seg jo alltid opp uansett!

Skrevet (endret)
jeg stjeler aldri, men jeg syns det er frekt å skulle betale for noe som bærer en logo. jeg er da vandrende reklame og betaler for å være det. helt feil

og egentlig burde det være butikkene som betalte når de bare bruker plastposer og ikke resirkulerbare papirposer...

hadde betalt for de med litt lettere samvittighet. :opplyser:

Gjentok Arkana, derfor slettet

Endret av Nabodama
Skrevet

Nei, jeg stjeler ikke poser. Jeg betaler for de sammen med de andre varene. Men jeg vurderer å skaffe meg tøyposer, så slipper jeg det der. Men hva skal jeg ha søpla mi i da mon tro... :klø:

Skrevet

Nei, jeg kjøper dem. Men som regel får jeg plass i min lille håndveske. Den er magisk, ser liten ut, men det går utrolig mye opp i den.

En gang skulle jeg ha noen ekstra poser og betalte for fire, og kassamannen sendte dem nedover båndet, og mens jeg betalte forsynte dama som hadde handlet før meg, seg av MINE plastposer!!!! DET kaller jeg å stjele!!! :kjefte::ler::nei::fnise:

Gjest Silmarill
Skrevet

Der jeg handler daglig så må jeg be om poser!

De står da som betalt på kvitteringen!

Hadde det ikke vært for det så hadde jeg ikke gjort meg til kjeltring for kr.50; øre (eller hva det koster)

Stjeler ikke bæreposer eller andre saker for den saks skyld ;)

(druer,smågodt,mandler ol.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...