Gå til innhold

Er det noen som vet?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_frk.fryd_*
Skrevet

Hei alle sammen. :sukk:

Jeg har da lavt blodtrykk og mosjonerer ikke i det hele, siden jeg har en aktiv jobb.

Kan dette ha noe å si på at jeg ikke blir gravid?

Noen som vet???

Har lavt jern nivå også, var inne på et annet emne og der stod det at dette kunne gi utslag, er det flere som har hørt dette?

Takker for alt av tips og råd!! :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si om det kan være grunnen til at du ikke blir gravid. Forsøkt lenge?

Har venninner som har blitt gravid relativt fort, og som er "lat", ingen trening whatsoever etc. Kommer vel ikke direkte an på hvor sporty du er og hvordan blodtrykket ditt er om du blir gravid eller ikke. Klart, er du helt sofapotet så vil et svangerskap bli tyngre for deg kontra en medsøster som trener/holder seg i normal aktivitet.

Hørt med legen din?

Skrevet

Jag har lågt blodtryck men det har absolut inget att göra med hur lätt eller svårt det är att bli gravid. Det kan däremot påverka att du kännar dig yr och kanske svimmar lättare under graviditeten om du inte passar på.

Ett lågt järnvärde påverkar din hälsa och din ork i största allmänhet. När du är gravid sjunker ofta järnvärdet eftersom blodvolymen ökar. Det gör att du lätt blir orkeslös och trött.

Om du funderar på att bli gravid borde du ta både folat och extra järn i tillägg till en bra kost. Det är inte heller någon nackdel om du börjar träna lite eftersom träning stärker kroppen och ger dig bättre ork. Tänk på att det är påfrestande att både gå gravid och föda barn, generellt sett är det en klar fördel om du är relativt aktiv än inaktiv.

Det påverkar dock inte dina chanser att bli gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...