Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsket meg en ny animert avatar, men når jeg mellomlagret det sluttet de å bevege på seg, selv om jeg gjorde det nøyaktig som foreskrevet. Noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg ønsket meg en ny animert avatar, men når jeg mellomlagret det sluttet de å bevege på seg, selv om jeg gjorde det nøyaktig som foreskrevet. Noen tips??

Kanskje Ugla kan hjelpe. Hun hadde veldig fine ... avatarer før. Veldig animert.

Skrevet
Kanskje Ugla kan hjelpe. Hun hadde veldig fine ... avatarer før. Veldig animert.

:ler: du la merke til dem, ja

Skrevet

Hvis du høyreklikker på bildet du vil ha og velger "view image" (eller noe som likner), så får du opp kun bildet i nettleseren. Trykk så på file/fil og velg save page as/lagre som.. Da har du en animert gif på harddisken din som du kan laste opp på KG.

Skrevet

Får ikke opp noe sånt jeg wind-up-bird. Dvs, jeg får lagre bilde, men da stopper animeringen, selvom jeg lagrer som gif.

Skrevet
Får ikke opp noe sånt jeg wind-up-bird. Dvs, jeg får lagre bilde, men da stopper animeringen, selvom jeg lagrer som gif.

Akkurat som hos meg.... den "vis bilde" som du vil at jeg skal trykke på er lysegrå og ikke til å trykke på :sur:

Skrevet

Rart. Om jeg bare velger lagre som, og ok, så er kopien på min harddisk også animert..

Skrevet (endret)

Sikker på at det ikke er programmet dere åpner filen i som ikke kan vise animerte gif?

endret1: Windows picture and fax viewer har vel de fleste, og det skal fungere.

endret2: Åpner jeg den samme filen i paint så vil den ikke vise animasjonen.

Endret av wind-up bird
Skrevet
Sikker på at det ikke er programmet dere åpner filen i som ikke kan vise animerte gif?

endret1: Windows picture and fax viewer har vel de fleste, og det skal fungere.

endret2: Åpner jeg den samme filen i paint så vil den ikke vise animasjonen.

Hm...det der skjønte jeg ikke noe av...

Det jeg gjør er å høyreklikke-lagre som-lagre. Og da forsvinner animasjonen...

Skrevet

Når du har lagret, så har du en fil på harddisken din, som heter bildenavn.gif.

Den må du åpne med et eller annet program hvis du skal se om den er animert eller ikke..

Skrevet

Fikk det til med en. Har fått til å lagre animerte også. Men de er for store... :sur:

Skrevet
Når du har lagret, så har du en fil på harddisken din, som heter bildenavn.gif.

Den må du åpne med et eller annet program hvis du skal se om den er animert eller ikke..

Ok, da åpnet jeg i windows faks og bilde blablabla, og der er den animert....hvordan beholder jeg da animasjonen når jeg skal ha den over hit til KG?

Skrevet

Blir ikke bildene automatisk skalert når man laster de opp?

Skrevet

For å laste opp ny avatar går du i alle fall til kontrollpanel, trykker på "vis meny", velger "endre avatar", trykker på browse og finner gif-bildet du hadde lagret på harddisken, til slutt trykker du "oppdater avatar"

Skrevet
For å laste opp ny avatar går du i alle fall til kontrollpanel, trykker på "vis meny", velger "endre avatar", trykker på browse og finner gif-bildet du hadde lagret på harddisken, til slutt trykker du "oppdater avatar"

Det er akkurat sånn jeg gjør det, men animeringen er og blir forsvunnet :gråte:

Skrevet

Det kan være at problemet er at den er større enn 90*90, hvis det var sånn at annie hadde problemer med å laste opp gif som var større enn det.

Prøv denne linken:

http://www.gifworks.com/cgi-bin/gifworks.pl

Velg file -> open image

skriv så inn enten url eller hent bildet fra harddisk -> fetch / upload

edit -> resize -> skriv 90 i en av rutene og se til at Constrain Proportions er valgt (haket) -> ok

file -> save -> høyreklikk på bildet og velg save image as..

prøv å laste denne filen opp istedet

Skrevet

Maser fælt nå, men når jeg trykker resize skjer det ingenting. Får ikke endret størrelsen..

Skrevet
Det kan være at problemet er at den er større enn 90*90, hvis det var sånn at annie hadde problemer med å laste opp gif som var større enn det.

Prøv denne linken:

http://www.gifworks.com/cgi-bin/gifworks.pl

Velg file -> open image

skriv så inn enten url eller hent bildet fra harddisk -> fetch / upload

edit -> resize -> skriv 90 i en av rutene og se til at Constrain Proportions er valgt (haket) -> ok

file -> save -> høyreklikk på bildet og velg save image as..

prøv å laste denne filen opp istedet

NÅ funket det!! TUSEN TAKK!!!

:klemmer:

(Bare så utrolig irriterende at Annie allerede har tatt den fineste jeg fant :sur: )

Skrevet

Gratulerer med ny avatar ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...