Gå til innhold

stepmaskin

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en sånn liten stepmaskin. Den har bare pedaler eller hva jeg skal kalle det, ikke noe fancy greier.

Er det noen av dere som har prøvd en slik en, og hvordan er resultatene med den?

Hvilke muskelgrupper tar den for seg?

Jeg har ikke så god råd, dermed falt lysten på denne, men jeg gidder ikke kjøpe den hvis den ikke er verdt pengene.

Går jo an å bruke noen manualer eller strikker i tillegg for å få trent overkroppen??

Uansett..Er den verdt kjøpet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lady-M
Skrevet

Hei!

Stepmaskinen tar for seg muskler i lår foran og bak, sete og legger. Hva som trenes mest kommer litt an på hvordan du står på maskinen. Lener du deg forover og bruker mer tærne når du tråkker, vil du trene mest på forsiden av låret og lener du deg bakover og bruker mer helen, trener du baksiden mest. Det beste er å stå rett og bruke hele foten, slik at man holder balansen (spes. på disse små uten noe å lene seg på). Men man bruker også andre deler av kroppen. Ved å passe på holdningen, vil også ryggen og magen trenes.

De små stepmaskinene med bare pedaler er nok ikke like bra som de store, men det er nok en bra investering hvis man har lite med penger. Enkel å ta frem når man ser på tv! :wink:

Strikker og manualer kan brukes på hele kroppen, finnes mange bra øvelser man kan gjøre.

:D :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar :)

Jeg så de hadde en ministepper på G-sport hvor det også hang på strikker, så jeg tenkte kanskje jeg skulle kjøpe den. Da har jeg ihvertfall mulighet til å få trent litt av overkroppen også.. :wink:

Skrevet

Enda billigere er det å løpe/gå i trapper :wink:

Skrevet

:o :o :o

angeleyes: hvilken G-sport har du sett den på?

Jeg har nå vært på utkikk etter en sånn en og trodde jeg hadde ransaket alle butikkene og bedt dem sjekke de andre, endte opp med at jeg "kanskje" har bestilt en, dersom de har på lager...

Var det i oslo du sån? HVOR??? JEG VIL HA!!! :D

Skrevet

Englepusen: kjempemye bedre og billigere, men det er så innmari vanskelig å gjøre samtidig som man allikevel ser på TV eller leser eller gjør slike andre ting samtidig! :wink:

Dessuten. angeleyes: har sett tips om at du kan bruke slike gåstaver samtidig, da bruker du armene på akkurat samme måte som på de litt større steppmaskinene. Noen av de store ser faktisk akkurat like ut som den lille, bare med disse arm-stavene på.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja gåstaver var jo og en idè :)

Jeg har ikke vært i butikken og sett den, men jeg så de hadde den på nettsiden, så da går jeg ut ifra at de har den i butikken og?? Hvis ikke, får dem søren meg bestille en syns jeg :ler:

Har ingen trapper å gå hjemme, og å gå turer alene er jeg møkklei. Tenkte derfor jeg skulle gi den stepmaskinen en sjanse for da kan jeg se på tv eller lignende samtidig...

Skrevet

Har prøvd meg på sykkelen hjemme i stua med tv`en på, blir fort lei det og..

Tror veldig mange treningsapparater fort ender med å støve ned..sykkelen min har jeg riktignok fått, men den står nå der alene..

En annen ting som er veldig bra trening for kondis, rumpe og lår er rollerblades. Og det er kjempemorsomt og! De koster jo litt da, men de er ofte tilbud. Men det har jo litt og si hva slags trening man liker da.

Jeg er av den sosiale, fartsglade typen som vil ha det morro så stepping hjemme i stua blir for kjedelig..hehe

Gjest Anonymous
Skrevet

Rollerblades er ganske morsomt ja, men jeg har litt..eller veldig mye angst for å "vise meg frem" blant andre, dermed har jeg lyst til å prøve dette hjemme alene utan at noen ser på meg. Det høres sikkert tåpelig ut, men det er faktisk veldig slitsomt..

Jeg var innom G-sport i Sandvika i dag, men fant kun en sånn ministepper og den kosta 900 kr!! Den på internettsiden kosta 750..

Men jeg fant også en ministepper på Ellos..den var jo mye billigere ( 550), men er den verdt å satse på?

Er redd kvaliteten kanskje er dårligere??

Gjest Mrs. H (ikke innlogget)
Skrevet

Jeg kjøpte en sånn ministepper fra Ellos i fjor på denne tid og har vært kjempefornøyd med den. Den var av mye bedre kvalitet enn jeg trodde på forhånd og har et lite display som viser tid, trinn og kcal som er forbrukt (blir bare veiledende siden du ikke oppgir høyde eller vekt).

Den er i stålkonstruksjon.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar Mrs.H :)

Nå er jeg overvektig da..kanskje derfor jeg kvier meg for å kjøpe den på Ellos, men hvis du mener den tåler like mye som den hos G-sport, er det jo faktisk penger å spare :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

På Sunkost har jeg sett at de har hatt ministepper til ca. 600 kr, men jeg vet ikke om de har det fortsatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...