Gjest Rolf Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Vil bare opplyse dere kvinner om hva noen av dere tror på: Bibelen I Bibelen står det at kvinner som går med to plagg eller mer skal brennes. Det står at om trellkvinnen ikke gjør en god nok jobb for sin mann, skal hun bankes med en trellstokk eller annet materiale. Det står at kvinner skal tie i forsamlingen, og at dere er urene (mensen) Det står at kvinnen skal underordne seg mannen, og at kvinnen er skapt AV mannen - dere er et verk som stammer ifra mannen. Og det her bør være nok for dere kvinner til å forstå at det noen av dere tror på, er helt sykt. Dette er fra et evangelium som i alle år har blitt forsøkt skjult av kirken: Thomasevangeliet vers 114: Simon Peter sa til dem: ”La Maria gå fra oss, for kvinner er ikke verdige til livet.” Jesus sa: ”Se, jeg skal lede henne for å gjøre henne lik en mann, for også hun skal være en levende ånd slik som dere menn. For enhver kvinne som virker som en mann, skal gå inn i himlenes rike.” Dette er en liten forsmak på hva jeg kan fore dere kvinner med ang religionenes syn på dere. Koranen tror jeg ikke jeg gidder å begynne med en gang. Det sier vel seg selv..
Gjest Eir Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Synes overskriften din er en smule misvisende, da det finnes ganske mange andre religioner enn kristendommen og islam.
Gjest Eugene Onegin Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Vil bare opplyse dere kvinner om hva noen av dere tror på: Bibelen I Bibelen står det at kvinner som går med to plagg eller mer skal brennes. Det står at om trellkvinnen ikke gjør en god nok jobb for sin mann, skal hun bankes med en trellstokk eller annet materiale. Det står at kvinner skal tie i forsamlingen, og at dere er urene (mensen) Det står at kvinnen skal underordne seg mannen, og at kvinnen er skapt AV mannen - dere er et verk som stammer ifra mannen. Og det her bør være nok for dere kvinner til å forstå at det noen av dere tror på, er helt sykt. Dette er fra et evangelium som i alle år har blitt forsøkt skjult av kirken: Thomasevangeliet vers 114: Simon Peter sa til dem: ”La Maria gå fra oss, for kvinner er ikke verdige til livet.” Jesus sa: ”Se, jeg skal lede henne for å gjøre henne lik en mann, for også hun skal være en levende ånd slik som dere menn. For enhver kvinne som virker som en mann, skal gå inn i himlenes rike.” Dette er en liten forsmak på hva jeg kan fore dere kvinner med ang religionenes syn på dere. Koranen tror jeg ikke jeg gidder å begynne med en gang. Det sier vel seg selv.. Min gode mann\kvinne du er da klar over at det finnes flere en 2 religioner i verden. Og at det finnes mange forskjellige retninger innenfor disse 2 religioner.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Min gode mann\kvinne du er da klar over at det finnes flere en 2 religioner i verden. Og at det finnes mange forskjellige retninger innenfor disse 2 religioner. Den fundamentale oppfatningen av kristendommen og islam er som jeg har beskrevet det her. De andre 'fredelige' religionene som Buddhismen og hinduismen (til en viss grad) vil jeg ikke tørre å kalle verdensreligioner. Islam og kristendommen er regjerende på denne kloden, og passer da fint å ta utgangspunkt i disse. Dessuten understreket jeg kristendommen her av den enkle grunn av at jeg tror det er betraktelig fler kristne kvinner her inne enn muslimske eller hinduer.
Gjest Eugene Onegin Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 Den fundamentale oppfatningen av kristendommen og islam er som jeg har beskrevet det her. De andre 'fredelige' religionene som Buddhismen og hinduismen (til en viss grad) vil jeg ikke tørre å kalle verdensreligioner. Islam og kristendommen er regjerende på denne kloden, og passer da fint å ta utgangspunkt i disse. Dessuten understreket jeg kristendommen her av den enkle grunn av at jeg tror det er betraktelig fler kristne kvinner her inne enn muslimske eller hinduer. Det er 900 millioner Hinduister i Verden. Rundt 400 millioner Buddister. Jeg vil kalle det verdensreligoner. Selvom de hovedsakelig holder til rundt India
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 Det er 900 millioner Hinduister i Verden. Rundt 400 millioner Buddister. Jeg vil kalle det verdensreligoner. Selvom de hovedsakelig holder til rundt India Uansett har ikke det noe med emnet å gjøre. Ikke prøv å prat dere vekk. Dessuten er kristendommen mest relevant her i Norge, derfor taler jeg høyere om kristendommen enn om hinduismen eller buddhismen. Ethvert gjennomsnittlig intelligent menneske ville forstått dette.
Gjest Eugene Onegin Skrevet 27. november 2007 #7 Skrevet 27. november 2007 Uansett har ikke det noe med emnet å gjøre. Ikke prøv å prat dere vekk. Dessuten er kristendommen mest relevant her i Norge, derfor taler jeg høyere om kristendommen enn om hinduismen eller buddhismen. Ethvert gjennomsnittlig intelligent menneske ville forstått dette. Vist det er kristendommen du snakker om. Så burde du skrive kristendommen er kvinnediskriminerende. Og ikke religion religion er alle religoner ikke bare en. Ethvert gjennomsnittlig intelligent menneske ville forstått dette.
Gjest Golden Girl Skrevet 28. november 2007 #8 Skrevet 28. november 2007 Spørsmålet er ikke hva religiøse tekster sier, men hvordan de blir tolket.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2007 #9 Skrevet 29. november 2007 Vist det er kristendommen du snakker om. Så burde du skrive kristendommen er kvinnediskriminerende. Og ikke religion religion er alle religoner ikke bare en. Ethvert gjennomsnittlig intelligent menneske ville forstått dette. Kom da med én kvinnefremhevende religion som ikke utøver en slags forakt for kvinnen enten i direkte form eller i form av fremheving av mannen. Det kan du nemlig ikke, derfor passet det fint å dra inn alle religioner i emnet, men jeg tok for meg kristendommen som hovedsak. Ethvert gjennomsnittlig intelligent person ville skjønt det der - kvinnfolk..
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2007 #10 Skrevet 29. november 2007 Spørsmålet er ikke hva religiøse tekster sier, men hvordan de blir tolket. Ja, her var det dype, teologiske kunnskaper må man si. Hvis du skulle tolket Bibelen i kvinnens favør ville du sittet igjen med din egen bok med noen få bibelske setninger. Eksempler er det nok av - utallige kvinner som har prøvd å tale seg til respekt, men det etterlater seg som oftest en tragikomisk og flau etterglød som forsvinner temmelig fort.
Gjest Eugene Onegin Skrevet 29. november 2007 #11 Skrevet 29. november 2007 Ethvert gjennomsnittlig intelligent person ville skjønt det der - kvinnfolk.. Fantastisk argument. Hvordan kan jeg si noe mot noe så genialt. Jeg appluderer deg og bøyer meg ned for deg. Helt utrolig at du kan komme med det perfekte argumentet. Nydelig skulle ønske jeg var så perfekt som deg. Og ikke slang med leppa eller fingrene fordi noen er uenig hva jeg skriver. Jeg ha appluderer deg.
Gjest Eugene Onegin Skrevet 29. november 2007 #12 Skrevet 29. november 2007 Ja, her var det dype, teologiske kunnskaper må man si. Hvis du skulle tolket Bibelen i kvinnens favør ville du sittet igjen med din egen bok med noen få bibelske setninger. Eksempler er det nok av - utallige kvinner som har prøvd å tale seg til respekt, men det etterlater seg som oftest en tragikomisk og flau etterglød som forsvinner temmelig fort. bibelen skal ikke tolkes. Den skal brennes
Gjest lurven Skrevet 29. november 2007 #13 Skrevet 29. november 2007 thomasevangeliet er jo faktisk ikke n del av bibelen da. og de sitatene du referer til fra det gamle testamentet, og de reglene som det står skrevet der er bergnet på jødene, jesus kom jo for å fri oss fra de lovene og reglene i det gmle testamentet. hvis man skal følge jesus ord er kvinner og menn likestilte
Gjest Eugene Onegin Skrevet 29. november 2007 #14 Skrevet 29. november 2007 hvis man skal følge jesus ord er kvinner og menn likestilte husj du må ikke si det. Du øddlegger for han\hun da
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2007 #15 Skrevet 30. november 2007 (endret) thomasevangeliet er jo faktisk ikke n del av bibelen da. og de sitatene du referer til fra det gamle testamentet, og de reglene som det står skrevet der er bergnet på jødene, jesus kom jo for å fri oss fra de lovene og reglene i det gmle testamentet. hvis man skal følge jesus ord er kvinner og menn likestilte Tull, Jesus kom aldri for å oppheve lovene, han kom for å oppfylle dem. Det står i Matteus evangeliet og i Åpenbaringen. Og hvis du mener Gud er allmektig, dermed uforanderlig, hvorfor ville han si alt han gjorde i GT og si noe annet i NT? Da skifter han jo mening, og da ville han drept seg selv og den angivelige allmektigheten. Her har du litt å tenke på før du åpner kjeften neste gang. Dessuten, kvinnelige prester - hvordan kan de? Enten så har de et alvorlig kompleks og forstår ikke Bibelen, boka de tror på, eller så er de bare ute etter å lage bråk. Inlägget redigerat, se reglerna /Furstina (moderator) Endret 30. november 2007 av Furstina
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2007 #16 Skrevet 2. desember 2007 Tull, Jesus kom aldri for å oppheve lovene, han kom for å oppfylle dem. Det står i Matteus evangeliet og i Åpenbaringen. Og hvis du mener Gud er allmektig, dermed uforanderlig, hvorfor ville han si alt han gjorde i GT og si noe annet i NT? Da skifter han jo mening, og da ville han drept seg selv og den angivelige allmektigheten. Her har du litt å tenke på før du åpner kjeften neste gang. Dessuten, kvinnelige prester - hvordan kan de? Enten så har de et alvorlig kompleks og forstår ikke Bibelen, boka de tror på, eller så er de bare ute etter å lage bråk. Inlägget redigerat, se reglerna /Furstina (moderator) Haha, konge "Rolf". Eid kvinnfolk! lolz
Gjest lurven Skrevet 3. desember 2007 #17 Skrevet 3. desember 2007 Tull, Jesus kom aldri for å oppheve lovene, han kom for å oppfylle dem. Det står i Matteus evangeliet og i Åpenbaringen. Og hvis du mener Gud er allmektig, dermed uforanderlig, hvorfor ville han si alt han gjorde i GT og si noe annet i NT? Da skifter han jo mening, og da ville han drept seg selv og den angivelige allmektigheten. Her har du litt å tenke på før du åpner kjeften neste gang. Dessuten, kvinnelige prester - hvordan kan de? Enten så har de et alvorlig kompleks og forstår ikke Bibelen, boka de tror på, eller så er de bare ute etter å lage bråk. Inlägget redigerat, se reglerna /Furstina (moderator) ja jesus kom for å oppfylle lovene sånn at vi skulle slippe.. han ofret seg for oss vet du
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2007 #18 Skrevet 3. desember 2007 ja jesus kom for å oppfylle lovene sånn at vi skulle slippe.. han ofret seg for oss vet du Du har misforstått totalt. Så da tror du at du bare kan 'leve livet', drepe mennesker, drikke seg drita og knulle kvinnfolk hver dag, og likevel entre Himmelriket? Hvor er det du ikke forstår Budskapet?
Gjest lurven Skrevet 4. desember 2007 #19 Skrevet 4. desember 2007 Du har misforstått totalt. Så da tror du at du bare kan 'leve livet', drepe mennesker, drikke seg drita og knulle kvinnfolk hver dag, og likevel entre Himmelriket? Hvor er det du ikke forstår Budskapet? poenget er vel at mennesker ikke er perfekte og ingen vil klare å leve et helt rent liv, men det betyr ikke at det er lov å drepe.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #20 Skrevet 4. desember 2007 poenget er vel at mennesker ikke er perfekte og ingen vil klare å leve et helt rent liv, men det betyr ikke at det er lov å drepe. Heh, du er en av de du ja. Jeg gidder ikke ta det så nøye med deg her på nettet, du lærer nok som livet går, men saken er at du skal hate synden mer enn noe annet, forkaste den, og gjør alt i din makt for å ikke begå samme feil igjen. Dette avler handlinger i Guds navn - som følge av tro. Tro av hele sitt hjerte. Og Gud er nidkjær, han tar ikke inn de som ikke tror av hele sitt hjerte og sjel. Ren utenpå blir man aldri, men vi har blitt gitt muligheten til å vaske sjelen med Jesus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå