Nelle Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Noen som har et forslag til en jente på 14 som ønsker seg bøker til jul? Hun ønsker seg krimbok, men jeg vet sannelig ikke om jeg kan kjøpe en sånn typisk "voksenkrim" til ei jente på 14. Noen av de bøkene er jo ganske "tøffe". Hva slags krim leser ei jente på 14? Gulltopp blir jo liksom litt barnslig... Ellers ønsker hun seg sminke, men jeg kjøpte en mascara til henne i fjor og tenkte det kunne være gøy å finne på noe annet nå. Nelle
Nelle Skrevet 27. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 27. november 2007 Jeg søkte litt rundt på gamle tråder, og fant en tråd som handlet om akkurat det samme. Der ble "Drapene i Barkvik" (eller hva det nå var) av Ingvar Ambjørnsen anbefalt, så jeg går for den. Slukte Ambjørnsen selv da jeg var yngre, og han er super til å skrive. Håper hun blir glad nå da. Er så vanskelig å kjøpe til noen jeg ikke kjenner og aldri har møtt (niesene til sambo).
Tabris Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Harry Potter er jo genialt til en 14-åring. :-D
Nausicaä Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 Om hun ikke har lest noe er jo Frøken Dektetiv-serien en serie som passer litt bedre for tenåringsjenter enn Gulltopp. Den handler om den unge dektetiven Nancy Drew og vennene hennes som kommer utfor forskjellige mysterier. Jeg synest selv det var spennende bøker da jeg var på den alderen (som ikke er så lenge siden ). En av bøkene er filmatisert og gikk på kino i Norge for et par måneder siden. Jeg så den ikke, men regner med at bøkene er mye bedre (og mindre klisjé) enn filmen. Jeg husker at jeg leste andre spennende krim- /spenningsbøker da jeg var på den alderen. Bøkene om Vikingskatten av Gunnar Staalesen, for eksempel, det er en serie med ungdomsbøker.
Gjest Emilie 15 Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 Harry Potter er jo genialt til en 14-åring. :-D Muligens til en 14år gammel gutt... Men langt ifra alle liker Harry Potethue. "Drapene i Barkvik" vil nok bli satt mer pris på av ei jente på 14år.
Tabris Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 Hva har Harry Potter med gutter å gjøre? Jeg er ei dame på 30 som elsker Harry Potter. :-D Men, selvsagt, jeg sier ikke at alle på 14 liker Harry Potter, men det er et tips siden det er ganske mange på 14 som gjør det.
Rosalie Skrevet 27. november 2007 #7 Skrevet 27. november 2007 Hva med disse? http://www.bokklubben.no/SamboWeb/enkeltSo...Order=ascending
Adonia Skrevet 27. november 2007 #8 Skrevet 27. november 2007 Søstra mi på 14 fortalte at hun hører på frøken detektiv på lydbok, og at det er så spennende at hun må skru av litt innimellom! måtte le litt, for husker godt at jeg leste mammas gamle bøker om Nancy Drew når jeg var like gammel - men de slår visst fortsatt ann de!
Gjest Julealven Skrevet 28. november 2007 #9 Skrevet 28. november 2007 Bøgenes beste! Jeg elsket alt som Evy Bøgenes hadde skrevet da jeg var 14. Eller hva med bøkene til Torill Thorstad Hauger. Ravnejenta og Sigurd Drakedreper. jeg slukte dem da jeg var 14, og har tatt dem fram for mimring i ettertid. Nå er jeg 30! Lykke til
Gjest krussedull Skrevet 6. desember 2012 #10 Skrevet 6. desember 2012 Muligens til en 14år gammel gutt... Men langt ifra alle liker Harry Potethue. "Drapene i Barkvik" vil nok bli satt mer pris på av ei jente på 14år. Ikke sant! Er en 14 år gammel jente og jeg elsker serien Ekstremt mange som gjør det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå