Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 27. november 2007 #1 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg skal ut å kjøpe meg ny tv. Det er max 4 meter fra der hvor tv skal stå til der vi sitter og ser på. Jeg vurderer både 32 og 37 tommer. Noen råd og tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 27. november 2007 #2 Del Skrevet 27. november 2007 Vi har vel omtrent fire meter fra sofaen til tv-en, og 32" er godt nok her. Men jeg tror du like gjerne kan ha 37", forskjellen er ikke akkurat enorm. Og hvis du ser en del på film og slikt, så vil nok 37" være verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Claes Skrevet 27. november 2007 #3 Del Skrevet 27. november 2007 Tror nok jeg hadde gått for 37" selv. Valgte akkurat en 40" selv fordi jeg var redd for å "angre" meg dersom jeg valgte en 32". Riktignok tror jeg like godt jeg kunne valgt 37" som 40". Kommer litt an på hva du er vant med. Du skal ha TVen i noen år, så greit å tenke på om du kommer til å savne en større skjerm om 2 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 27. november 2007 #4 Del Skrevet 27. november 2007 For min del spørs det hvor stort er rommet? Jeg liker absolutt ikke små rom med digre tv-er som ser ut som en alter i kirken og som 'spiser opp' hele rommet. Jeg hadde helst kjøpt mindre tv og kjøpt en prosjektor i tillegg for å se på filmer og lignende, da kan en skikkelig få stor skjerm når det trengs. For tv-serier og sånt trenger en jo egentlig ikke så stor skjerm? Men det er min mening da, jeg bare liker ikke alt for store tv-er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. november 2007 #5 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg har liten stue og ca. 3-4 meter mellom TV og "godstol" og valgte 32". Det ble jeg veldig glad for da jeg fikk TV'n i hus. Hadde den vært større ville den dominert hele stua og det skal jo være plass til meg også her , ikke bare TV'n. Jeg var også veldig i tvil om jeg skulle velge 32" eller 37", men var så heldig at en kollega nettopp hadde kjøpt 37". Dermed inviterte jeg meg selv på "hjemmebesøk" for å få se en såpass stor TV i et stuemiljø. (I store butikklokaler ser jo selv 40" moderate ut.) Det avgjorde saken for min del. Kanskje du kjenner noen som har TV i de formatene du vurderer. I så fall kan jeg anbefale å spørre om å få komme på en liten "inspeksjon" før du selv kjøper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 27. november 2007 #6 Del Skrevet 27. november 2007 Stua er nok ikke veldig stor så jeg er enig i at tv'n ikke må ruve for mye. Stue med åpen kjøkkenløsning er sånn 35 kvm. Nå er prosjektor uaktuelt så film må vi klare oss med tv'n. Det vil i tillegg bli spilt konsollspill da, men her sitter vi gjerne litt nærmere da enn når vi ser på tv. Har (hadde) en som jeg tror var 26 eller 28 tommer så vi er ikke vant til å se på en stor skjerm. 40 tommer blir iallfall for stort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå