Gå til innhold

Anbefal meg en ny pc

Fremhevede innlegg

Skrevet
Den bjeffinga kan du dra på lopphavet med! Her bruker folk tid på å hjelpe deg, også svarer du på det viset. Det er ikke så rent lite frekt!

Her er det bare én person som er frekk, og det er ikke trådstarter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har absolutt ingen problemer med å ha en pc som fungerer, har ikke noen ganger hatt noe viruser, noen ting. Hvis en er ikke en idiot-bruker, er det helt greit med pc.

Ikke å nevne at pc er mye billigere - en får mye mer hardware for pengene, ikke bare fin hvit skjerm og pene ikoner. Hvis en hadde vært en hardcore grafikk-designer, greit nok, men det koster da - mye mer enn 8000.

Jeg starter å bli litt lei av den hele Mac-entusiasmen. :murvegg: Hvis en har sagt at en IKKE vil ha en Mac, er det vanskelig å forstå?

Mac som fremtidsrettet? Heller kjøpe en pc og installere Ubuntu eller noe, det er framtid (synes jeg i det minst, selv om jeg fortsett ikke har installert Linux selv).

Men ellers - til ts - er du sikker du trenger en helt ny maskin med alt? Samboeren akkurat hjalp en venn til å oppgradere - hadde jo noe fra før og med 5000 fikk kunne en få et knallbra maskin da som tålte også tunge spill ;) . Med bare å oppgradere visse ting og la andre være.

Endret av mrs_bond
Gjest Blondie65
Skrevet (endret)
Men ellers - til ts - er du sikker du trenger en helt ny maskin med alt? Samboeren akkurat hjalp en venn til å oppgradere - hadde jo noe fra før og med 5000 fikk kunne en få et knallbra maskin da som tålte også tunge spill ;) . Med bare å oppgradere visse ting og la andre være.

Med jevne mellomrom er det generasjonsskifter i dataverdenen. I hele den perioden som en generasjon varer er det ikke noe problem å oppdatere. Da kan man skifte prosessor, man kan doble minnet, skifte harddisk etc. Ikke noe problem. Slike generasjonsskifter har skjedd hvert 4-5 år så lenge det har eksistert pc (dvs. det var mye raskere til å begynne med på midten av 80-tallet).

Nå er det et generasjonsskifte på gang: Vi har fått Quad-prosessoren. Jeg måtte ta en vurdering om min 6 år gamle pc var verdt å mekke noe mer på (den var begynt veldig å fuske, slå seg av av seg selv, finner ikke ene harddisken, etc). Derfor ble valget for meg en ny maskin når jeg hadde råd til det.

For de som liker å spille spill er ikke oppgradering av veldig gamle maskiner "så gøy" fordi man ikke får gleden av ny prosessor f.eks., som en del nye spill krever.

Jeg kaller det generasjonsskifte det når ny hardvare er revolusjonerende ny i forhold til gammel og f.eks. nye motherboard er nødvendig. Det er min egen konstruksjon av ord.

Endret av Blondie65
Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Blondie65: Kan jeg spørre hva slags oppsett du gikk for?

Skrevet

Blondie.. for en eller annen grunn antok jeg ikke at maskinen til ts kunne være 6 år gammel allerede... ;)

Ja, det kommer tidspunkter da en må oppgradere det hele, men det spørs hvor ofte en bytter ut ting. Jeg er selv ganske vant til å oppgradere litt oftere en 6 år, delvis pga samboeren er litt av en datamann (kan jo ikke kalle ham datanerd da). Og som vårt ekstramaskin er nå, er det 2 år gammel, og med den kunne vi godt få en kjempegod maskin med bare å opprgadere noen deler, men ikke alle. Det er jo ganske normalt at en kan ikke bare kjøpe ny prosessor og litt minne til, at det er flere ting og at ting må være kompatible. Men det spørs jo om man alltid trenger en ny dvd-skriver og lignende. De er ikke de dyreste delene, men hvis det er flere nok, kan det godt bli et par tusen mindre ;)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Men ellers - til ts - er du sikker du trenger en helt ny maskin med alt?

Ja. Min nåværende pc tilhører nok besteforeldregenerasjonen, så her må det nok full oppgradering til. :ler:

Gjest Blondie65
Skrevet
Blondie65: Kan jeg spørre hva slags oppsett du gikk for?

Komplett Kampanje PC m/Vista:

Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Internminne: 2 stk Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400

Harddisk: Seagate Barracuda 320GB SATA2

Skjermkort: XFX GeForce 8600GT 620M 256MB XXX GDDR3,

USB2 multikortleser 3.5" sort,

LG DVD-brenner

Tror dette var alt.

En kompis hjalp meg å plukke ut siden jeg ikke hadde fulgt med på en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...