Gjest Gjest Skrevet 27. november 2007 #1 Skrevet 27. november 2007 Hvor mye koster de billigste flybilettene til Thailand? Og hvor mye koster et billig (men rent og ordentlig, og med eget bad) hotell i Bangkok?
gard Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Hei Flybilletter: tror det avhenger av når du skal dra. Sist jeg var i Thailand på ferie (i mai) kostet billetten rett over 6000 kroner og vi kjøpte dette gjennom marcopolo.no og da fløy vi Thai. Hoteller: sjekk www.asiatravel.com, www.hotelthailand.com eller www.planetholiday.com for å få et inntrykk :-)
Gjest TS Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Takk for svar. Mellomlander man? Og vet du om det er mulig å få billigere flybiletter enn dette?
Gjest Elfrida Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 De billigste billettene får du hvis du velger Aeroflot, og mellomlander i Moskva. For øvrig er 6000,- en meget bra pris, og Thai et veldig bra flyselskap. Det går ikke direktefly til Thailand fra Oslo, så man mellomlander. Vanlige steder å mellomlande er Stockholm, Køben, Paris, Amsterdam, London, Frankfurt, avhengig av flyselskapet du velger.
Gjest TS Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 På finn.no kostet de billigste flybilettene fra Oslo til Bangkok (2 voksne personer, tur-retur) 21 000 kr. Hvilke nettstider finner dere disse billige bilettene på? Og er 360 kr pr natt en ok pris å betale for et normalt, rent og pent hotell (fortsatt to personer)? Ooooog: Hvor mye bør jeg beregne i lommepenger (inkludert mat, lite/ingen shopping) for en ukes opphold i Bangkok?
Gjest TS igjen Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 På finn.no kostet de billigste flybilettene fra Oslo til Bangkok (2 voksne personer, tur-retur) 21 000 kr. Hvilke nettstider finner dere disse billige bilettene på? Og er 360 kr pr natt en ok pris å betale for et normalt, rent og pent hotell (fortsatt to personer)? Ooooog: Hvor mye bør jeg beregne i lommepenger (inkludert mat, lite/ingen shopping) for en ukes opphold i Bangkok? Ved nærmere ettertanke, det jeg egentlig lurer på er hvor mye en lavbudsjettur til Thailand (en ukes opphold i Bangkok for to personer) inkluder mat, flybiletter og et billig hotell kan koste? Sånn totalt liksom. Det billigste av det billigste, uten at man bor i en pappeske sammen med kakkerlakker.
Gjest TS Skrevet 27. november 2007 #8 Skrevet 27. november 2007 I førsten av januar, hvis alt går etter planen.
Gjest Elfrida Skrevet 27. november 2007 #9 Skrevet 27. november 2007 Da er du nok litt sent ute for å finne billigbilletter. Januar er høysesong i Thailand. Du kan for øvrig overleve på utrolig lite i Bangkok en uke, hvis du spiser på billige steder og sånn. 360 kr natt for hotell burde være et forholdsvis ok hotell. Her står det litt om hva ting koster i Bangkok, noe av det er beregnet på at man bor der fast, men du kan i hvert fall få en pekepinn på hva det koster å spise osv: http://www.thaiwebsites.com/cost-of-living-thailand.asp Jeg er for øvrig ikke enig med dem om at man ikke bør spise gatemat.
gard Skrevet 27. november 2007 #10 Skrevet 27. november 2007 Hei januar er vel en del av høysesongen i Thailand så da tror jeg nok det blir andre priser. Det ser ut som det vil ligge på 9000 kr. per person. Men det avhenger hvor du reiser fra (fra Oslo eller Mehamn), hvor fleksibel du er (kan du reise midt i uken?) etc. Og vil du virkelig reise hele veien til Thailand kun for en uke? Husk at det blir litt jetlag av 7 timers tidsforskjell :-) Når det gjelder priser på billetter...prøv på de forskjellige plassene på forskjellige datoer: crown.no, marcopolo.no, seat24.no, sas.no, lufthansa.no, klm.no etc Når det gjelder hotell...se på f.eks. Asiatravel.com. Der vil du se at du kan bo virkelig bra for 400-500 kroner per dag. Men du kan også på for under 200 kr på et hotell i Khao San road (backpacker gaten).
gard Skrevet 27. november 2007 #11 Skrevet 27. november 2007 Jeg er for øvrig ikke enig med dem om at man ikke bør spise gatemat. Jeg er enig med Elfrida :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå