Gå til innhold

80 talls moten

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Jeg ble født på slutten av 80 tallet så husker ikke mye!. Jeg må

Jeg må nesten spørre dere som levde på 80 tallet angående mote og sånn. Jeg skjønner liksom ikke.

For det første: Dette med hårsveiser. I dynastiet og dallas og sånn ,har jo damene fint hår men 80 tallet er jo kjent for de mest horrible sveisene og sånn :ler: . jeg bare lurer på hvem hadde sånn og sånn hårsveis.

hvordan var en sossete jente for eksempel.

Er Heather Locklear sitt hår represantativ for norske fjortisjenter på den tiden?

Og når tv2 har vist gylne tider så har de hatt sine klipp de har laget som liksom skal forestille 80 tallet. for jeg synes ikke jentene der har stygt hår heller. Det er :love: faktisk ganske søtt egentlig.

Grunnen til at jeg spør er at jeg har i utgangspunktet altidd sett på som rart og snodig men disse damene/bertene :ler: er jo faktisk fine.

Kan noen forklare meg alt dette?

Et snodig innlegg men blir så redd med alt dette "80 talls retro tullet". :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norske fjortiser så nok ikke ut som Heather Locklear på håret på 80 tallet nei... Det jeg forbinder med norske 80-talls fjortiser, er STORT hår, tuppert, oppklippet, gjerne med litt hockeysveis-snev over seg, gjerne kreppet. Grorudpalme var vel også hot på 80-tallet? :fnise:

Skrevet

Norske "fjortiser", meg selv inkludert, TRODDE vi så ut som henne på håret. Håret var langt og oppklippet, som hennes, men det er klart at hun hadde vel stylister til hjelp. Men det ble sagt at Dynastiet var en mer glamorøs utgave av samtids-moen. Samme person hadde ansvar for klær og hår for Krystle (Klassisk voksen dame) Alexis (dramatik) og Sammy Jo- Heather Locklear (ung mote)

Det er i ettertid 80-tallet er blitt slakta for å være det fæle tiåret. På den tiden synes vi jo vi var riktig så lekre med alt hva 10-året hadde å by på. -Og sjelden har vel et tiår hatt mer å by på for den som ville glitre.....Jeg har vel verken før eller siden følt meg finere på håret enn jeg gjorde da. Viss du ble født på slutten av 80-tallet, ts, så spør mamma eller studer hvordan hun ser ut på dine babybilder. På dåpsbildet av sønnen min fra 88 har jeg stripa hår til midja, oppklippet og med lugg, "damedress" med miniskjørt og jakke med digre skulderputer.

På et annet bilde fra samme vinter har jeg isrosa diger boblejakke, vid lys dongeribukse og pusegenser, selvsagt med strass i ørene og tupert hår. Bildet er fra en tur, men det er vel ikke nettopp noe turantrekk...

Det er skrevet mye om moten på 80-tallet...

Skrevet

Grunnen til at TS syns 80-tallshår ikke ser så verst ut er at en del av det er in igjen tror jeg.

Ser mye tupert bleika hår på fjortisbertene rundt omkring, snart kommer vel hockeysveisen og puddelpermanenten tilbake også...

Skrevet

Hyggelig at du lenker til esctoday, Bellatrix, men det var vel ingen som faktisk SÅ UT som Kate Gulbrandsen på 80-tallet? Ble jo masse oppstyr rundt håret hennes, og hun er blitt berømt for det (og bare det!).

Det vanlige 80-talls-håret var ikke så fint og styla, nei, masse stygge og slitte permanentkrøller. Folk så også ofte langt eldre ut enn de var pga kjerring/dame-aktige frisyrer.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Hyggelig at du lenker til esctoday, Bellatrix, men det var vel ingen som faktisk SÅ UT som Kate Gulbrandsen på 80-tallet? Ble jo masse oppstyr rundt håret hennes, og hun er blitt berømt for det (og bare det!).

Det vanlige 80-talls-håret var ikke så fint og styla, nei, masse stygge og slitte permanentkrøller. Folk så også ofte langt eldre ut enn de var pga kjerring/dame-aktige frisyrer.

Joda. Er enig i at Kate Gulbrandsen var spesiell, men hun viser i hvert fall hva som var den store trenden; stort og høyt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...