Gå til innhold

enkle gullringer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt enig i det med forskjellig bredde. Svigerinna mi og mannen hennes valgte det slik. Like ringer men han har 6 mm og hun har 4mm. Legger ikke merke til at det er forskjell. De skulle inngå kompromiss på 5 mm men så foreslo jeg å ta forskjellig bredde og de er veldig fornøyde med det valget.

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
vi vil gjerne ha helt enkle, nokså tykke gullringer. er det noen som vet hva vi må regne med? jeg hadde trodd jeg kunne få et par ringer til ca 5000 kroner, men jeg vet sannelig ikke hvor det skulle være.

takk for tips :)

Kjøpte våre ringer på filippinene for en måned siden, helt enkle for 1500kr par, min har bredde på 6,5mm.
Skrevet

Vi kjøpte helt enkle gule ringer på en innvandrergullsmed på Grønland. Der får du dem etter vekt. Husker ikke helt hva de kostet, men ihvertfall under 2000 for begge. Turte ikke be om gravering, da ;)

De er 22 karat, altså mye renere gull enn de norske ringene som pleier å være 14 karat. Det gjør at de er mykere og lettere får riper, men jeg syns også fargen er vakrere.

Skrevet
De er 22 karat, altså mye renere gull enn de norske ringene som pleier å være 14 karat. Det gjør at de er mykere og lettere får riper, men jeg syns også fargen er vakrere.

Har aldri hørt om 22 karat. I Norge bruker man 14 karat, i utlandet bruker man stort sett 18 karat. 24 karat er "rent" gull. Har hørt om billigkjeder som bruker 12 karat, men 22 karat?

Ville ikke det også bli altfor mykt?

Et av argumetnene i Norge (kan jo ikke si at man bruker dårlig kvalitet) er jo at 14 karat er hardere og mer holdbart en 18.

Har selv kun 18 karat i mine smykker og synes dette sikkert er mykt nok til dagligbruk.

Skrevet

tror vi gav litt over tre for våre forlovelsesringer,med gravering, de er helt enkle, tre eller fire mm (husker ikke helt)

Skrevet
Har aldri hørt om 22 karat. I Norge bruker man 14 karat, i utlandet bruker man stort sett 18 karat. 24 karat er "rent" gull. Har hørt om billigkjeder som bruker 12 karat, men 22 karat?

Ville ikke det også bli altfor mykt?

Et av argumetnene i Norge (kan jo ikke si at man bruker dårlig kvalitet) er jo at 14 karat er hardere og mer holdbart en 18.

Har selv kun 18 karat i mine smykker og synes dette sikkert er mykt nok til dagligbruk.

Tror neppe de bruker samme standard i Pakistan og i vestlige land . Der kjøper de jo ofte gull istedenfor å sette penger i banken. Det står 22 k i ringene og de er ganske myke. Men jeg syns ikke det gjør noe med litt riper. Gifteringer skal se ut som om de er brukte, etter min mening.

Skrevet
Tror neppe de bruker samme standard i Pakistan og i vestlige land . Der kjøper de jo ofte gull istedenfor å sette penger i banken. Det står 22 k i ringene og de er ganske myke. Men jeg syns ikke det gjør noe med litt riper. Gifteringer skal se ut som om de er brukte, etter min mening.

Da har jeg lært noe nytt :)

Hvilket nummer er 22 karat?

Skrevet

Vi har helt enkle glatte gullringer i gult gull. De er 3,5mm og vi betalte 3250kr for de. Da hadde vi gravert inn din... i begge ringene. Datoen skal vi få gravert inn når vi har bestemt oss.

Skrevet
Husker ikke helt hva de kostet, men ihvertfall under 2000 for begge.

Merkelig med tanke på at det anngivelig er nesten dobbelt så mye gull i disse som vanlige ringer.

Vi lette lenge og fant ikke noen billigere enn de vi kjøpte. Gult gull, 3.0 mm til 3150 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...