Gjest himmeline Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 vi vil gjerne ha helt enkle, nokså tykke gullringer. er det noen som vet hva vi må regne med? jeg hadde trodd jeg kunne få et par ringer til ca 5000 kroner, men jeg vet sannelig ikke hvor det skulle være. takk for tips
Ginen Skrevet 27. november 2007 #2 Skrevet 27. november 2007 Du kan få helt tynne, smale til rundt 2500,- , så stiger prisen proporsjonalt med bredden og tykkelsen etterhvert. Hvis du vil ha et par vanlige ringer på ca. 5 mm i bredden, så kan du regne med rundt 4-5000,- pr. par. Gå inn her for å se litt forskjellig som selges i de fleste gullsmedene.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2007 #3 Skrevet 27. november 2007 Vi betalte 2000 kr for våre helt enkle smale gullringer, vi. Det er riktignok snart tre år siden, men dog..
No Shorty Skrevet 27. november 2007 #4 Skrevet 27. november 2007 vi har et par helt enkle litt tykke, 4 mm brede ringer som kostet i underkant av 4000 for paret... Det var ikke så mye mer for en mm mer i bredde...
Mirabella83 Skrevet 27. november 2007 #5 Skrevet 27. november 2007 våre er også ganske tykke. 5 mm tror jeg. Vi betalte 3700 for paret. Det var en god pris, for dama i butikken sa at det merket vi kjøpte (husker ikke navnet for det var ukjent) hang litt etter prismessig i forhold til markedet. Kanskje er våre ringer heeelt ut? neida, de er veldig enkle i design. Tidløse. Det jeg ville fram til er i allefall at det kommer an på merket og hvor mye annet "dilldall" det er på de. Let litt og forhør deg i butikker. Lykke til!
Lilywhite Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 Vi har 4 mm ringer i gult gull, betalte 2600 for begge for snart 2 år siden... Vet ikke hvor du bor, men dette var hos den ene gullsmeden i Galleriet i Bergen..
*Emma* Skrevet 27. november 2007 #7 Skrevet 27. november 2007 (endret) Vi betalte rundt 2.500kr for våre glatte gullringer. Men de er ganske smale. Endret 27. november 2007 av *Emma*
Marge Skrevet 28. november 2007 #8 Skrevet 28. november 2007 Vi betalte 5500 kr i sommer for våre ringer, de er 5 mm i hvitt gull med litt avrundet kant. De er kjøpt hos Strømsnes. Prisen var inkl gravering og tilpassing, samt første gangs sliping.
jannamor Skrevet 28. november 2007 #9 Skrevet 28. november 2007 (endret) Vi betalte 2000 kr for våre helt enkle smale gullringer, vi. Det er riktignok snart tre år siden, men dog.. Våre ringer kostet 1950.- i September 07. Vi betalte litt ekstra for gravering (150 kr ringen) fordi vi ville ha vår egen håndskrift, og ikke skrifttypene som var inkludert. Disse er 4 mm tykke da og i hvitt gull. Men ville tro at du kan finne litt breiere for 5000, ikke så mye tykkere da. Kan være et tips og dra utenfor storbyene. Det gjorde vi. Det lønner seg. Endret 28. november 2007 av jannamor
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2007 #10 Skrevet 28. november 2007 vi vil gjerne ha helt enkle, nokså tykke gullringer. er det noen som vet hva vi må regne med? jeg hadde trodd jeg kunne få et par ringer til ca 5000 kroner, men jeg vet sannelig ikke hvor det skulle være. takk for tips Noe slik? http://www.thune.no/produkt/49_Promise_rin...px?kategoriid=8
Gjest himmeline Skrevet 28. november 2007 #11 Skrevet 28. november 2007 tusen takk alle samen! jeg skjønner jo nå at det ikke heter tykk, men bred vi ønsker oss altså brede ringer. enkle brede ringer. uten dill og dall og ikke spesielt tykke(!), men jeg har skjønt at jeg gjerne vil ha den buet inni. den thune-linken viste akkurat hva vi ønsker oss, men altså buet inni. ser jo at det prismessig ikke er så langt unna hva jeg hadde tenkt. jeg syns bare det virker som om alle kjøper så sinnsykt dyre ringer...
Gjest himmeline Skrevet 28. november 2007 #12 Skrevet 28. november 2007 her hadde vi den jo. og jeg må kanskje regne med 7000 kr? vil det eventuelt være en forskjell om vi kikker utafor oslo?
jannamor Skrevet 28. november 2007 #13 Skrevet 28. november 2007 her hadde vi den jo. og jeg må kanskje regne med 7000 kr? vil det eventuelt være en forskjell om vi kikker utafor oslo? Vi fikk det mye billigere utenfor byen ja. Nå bor ikke vi i Oslo da. Du må tenke på at diamanter fort trekker noen tusenlapper. Mange kjøper med diamanter i dag
StoreMy Skrevet 28. november 2007 #14 Skrevet 28. november 2007 Heisann. Vi kjøpte de du finner link til nederst her. Er veldig fornøyd med dem. Kjempegod service er det også der. De er 5 mm brede og buet innvendig. Prisen er inkludert gravering og forsendelse. Glatte ringer
Gjest himmeline Skrevet 28. november 2007 #15 Skrevet 28. november 2007 Vi fikk det mye billigere utenfor byen ja. Nå bor ikke vi i Oslo da. Du må tenke på at diamanter fort trekker noen tusenlapper. Mange kjøper med diamanter i dag blir ikke noen diamanter på ringen min!
Gjest himmeline Skrevet 28. november 2007 #16 Skrevet 28. november 2007 Heisann. Vi kjøpte de du finner link til nederst her. Er veldig fornøyd med dem. Kjempegod service er det også der. De er 5 mm brede og buet innvendig. Prisen er inkludert gravering og forsendelse. Glatte ringer det så ut til å være et innmari godt tilbud... er det stor forskjell på 5 og 6 mm? altså visuelt? jeg vil nemlig egentlig ha 6 mm, men om jeg kan spare 4000 på 1mm+1mm tror jeg at jeg gjør det.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2007 #17 Skrevet 29. november 2007 Det blir nok litt forskjell på 5 og 6 mm ja, men prøv igjen og se im det "holder" med 5. Vi betalte 3000,- for våres glatte gullringer, 4.5mm.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2007 #18 Skrevet 29. november 2007 Vi har "bare" 3 mm brede ringer, vi.. Og synes absolutt at det "holder"
StoreMy Skrevet 29. november 2007 #19 Skrevet 29. november 2007 det så ut til å være et innmari godt tilbud... er det stor forskjell på 5 og 6 mm? altså visuelt? jeg vil nemlig egentlig ha 6 mm, men om jeg kan spare 4000 på 1mm+1mm tror jeg at jeg gjør det. Heia. Vi var også innstilt på å velge 6 mm, samboeren ville det. Men når vi fikk prøvd så fant vi ut at 5 mm ble helt perfekt. Vil råde dere til å bare finne en gullsmed som hjelper dere til å finne riktig str og bredde. Det er lov til å prøve, det gjorde vi, på flere steder. Så fant vi disse og bestilte dem. Og er sååå fornøyd :-D
jannamor Skrevet 29. november 2007 #20 Skrevet 29. november 2007 Dere kan og ha forskjellig bredde da. Min er 4 mm og Bjørn-Tore sin er 3 mm. De er helt like da, samme sisselering langs kantene og flate glatte i midten på begge to. Han ville ha smal og jeg ville ha brei. Når de da er like synes vi det var helt ok. Da kan jeg ha en ring på utsiden også. Det synes jeg er veldig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå