kitty Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Hei Ble overrasket i negativ retning da jeg så hvor mye årets barnetv-kalender kostet. Syns en sånn ting burde vært såpass billig at alle burde ha råd til den. Kan tenke meg at det mange i Norges land som sliter med å ha råd til en sånn til jul ( ihvertfall hvis det er flere barn i huset) Selv har vi vel en gjennomsnittelig årsinntekt og hadde tenkt å kjøpe en kalender til eldstemann på snart 4, men har revurdert det. Hadde hatt råd, men syns den var urimelig dyr og har andre saker å bruke pengene på som han heller kunne ha glede av enn en pappdings som er relativt verdiløs etter desember. Er jeg i mindretall når jeg syns dette eller? og burde det ikke vært tatt opp direkte med NRK?
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Kanskje den burde inngått i lisensen Synes nok ikke det er en menneskerett å ha tv-kalenderen, det finnes en hel røys kalendre til ti kroner og mindre på markedet.
kitty Skrevet 26. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2007 ja, det finnes mange alternative kalendre, men denne er jo en viktig ingrediens i barne-tv i 24 dager.
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 ja, det finnes mange alternative kalendre, men denne er jo en viktig ingrediens i barne-tv i 24 dager. Men barne-tv trenger jo ikke nødvendigvis være noen nødvendig ingrediens i barnas liv heller. Uansett må det jo gå an å se på uten å ha kalenderen. Jeg så alltid skomaker Andersen langt opp i voksen alder, men hadde aldri noensinne kalenderen. Hadde vel adventsappelsinen et år, men det ble det slutt på da de råtner mye fortere i virkeligheten
kitty Skrevet 26. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2007 Men barne-tv trenger jo ikke nødvendigvis være noen nødvendig ingrediens i barnas liv heller. Uansett må det jo gå an å se på uten å ha kalenderen. Jeg så alltid skomaker Andersen langt opp i voksen alder, men hadde aldri noensinne kalenderen. Hadde vel adventsappelsinen et år, men det ble det slutt på da de råtner mye fortere i virkeligheten Barnetv er faktisk en liten halvtime som nok de aller fleste barn etter hvert som de vokser opp har og har hatt gleden av å se på. Men jeg var ikke ute etter en diskusjon om barnetv eller ikke eller om nødvendigheten av en kalender. jeg lurte bare på om det var flere som syns den var for dyr? Og om mange kjøper den fordi den er en viktig ingrediens i barne-tv selv om prisen er høy? Og om mange kjøper den og allikevel syns den er for dyr, vil ikke dette gi et dårlig signal til NRK?
sommerglede Skrevet 27. november 2007 #6 Skrevet 27. november 2007 Men barne-tv trenger jo ikke nødvendigvis være noen nødvendig ingrediens i barnas liv heller. Uansett må det jo gå an å se på uten å ha kalenderen. Jeg så alltid skomaker Andersen langt opp i voksen alder, men hadde aldri noensinne kalenderen. Hadde vel adventsappelsinen et år, men det ble det slutt på da de råtner mye fortere i virkeligheten hmm synest du er veldig negativ til dette... vi har aldlri kjøpt barnetv kalender... men synest 150 kr var en grusom høy pris..... jule barnetv må man jo bare se..... det er det som er ventetiden for barna.. her sitter vi voksne å ser sammen med barna....og det er kjempekoselig.... i år fikk de selv velge julekalender og begge ville ha lego kalender.. så har vi i tilegg kjøpt en vanlig kalender med sjokolade...
Brukernavn Skrevet 27. november 2007 #7 Skrevet 27. november 2007 150 er unødvendig dyrt ja. De blir vel bare dyrere og dyrere for hvert år, for kjøpepresset blir jo bare større og større for hvert år. Alle burde sabotere, men så lenge flesteparten kjøper på tross av prisen kan kalenderen bare fortsette å koste like mye.
royaltrux Skrevet 27. november 2007 #8 Skrevet 27. november 2007 På TV2 Hjelper Deg nylig hadde de tok tester av de forskjellige typer julekalender. Der stemte barna at den beste var HARIBO sin kalender, da den hadde en flott blanding av snop og gaver. Husker ikke om årets barnetv kalender var der da, men det var i hvertfall barnas favoritt. Fikk ikke med meg prisen da...
Brukernavn Skrevet 28. november 2007 #9 Skrevet 28. november 2007 På TV2 Hjelper Deg nylig hadde de tok tester av de forskjellige typer julekalender. Der stemte barna at den beste var HARIBO sin kalender, da den hadde en flott blanding av snop og gaver. Husker ikke om årets barnetv kalender var der da, men det var i hvertfall barnas favoritt. Fikk ikke med meg prisen da... Barne-tv kalenderen var med i testen tror jeg, ja.
Susan Sto Helit Skrevet 28. november 2007 #10 Skrevet 28. november 2007 Barne-tv kalenderen var med i testen tror jeg, ja. Den ble hvertfall ikke nevnt i TV2 hjelper deg programmet. Men man kan jo bare gå på nettsiden til TV2 for å lese om denne testen? Kunne hvertfall det før!
Susan Sto Helit Skrevet 28. november 2007 #11 Skrevet 28. november 2007 (endret) Barne-tv kalenderen var med i testen tror jeg, ja. Og etter en liten sjekk, så var den altså ikke med. Var kun 5-6 kalendere som ble sjekket. http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/te...icle1457191.ece Endret 28. november 2007 av Susan Sto Helit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå