Tabris Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #101 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Oi, for et godt tips. Det tror jeg at jeg skal vurdere til neste år. :-D Men hva pakker du konfekten i? Endret 3. desember 2007 av Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 3. desember 2007 #102 Del Skrevet 3. desember 2007 Snakket om kosmetikken tidligere fikk meg til å tenke på denne siden; http://www.cosmeticdatabase.com/ Her kan du finne mange produkter, og se hva de inneholder av ingredienser, og om disse ingrediensene kan ha en skadelig virkning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 3. desember 2007 #103 Del Skrevet 3. desember 2007 Nå i disse juletider har jeg to strategier på julegaver: Venner og venninner får hjemmelaget, feks kaker eller konfekt. Veldig koselig og man kan lage store mengder på en gang. Alle setter pris på dette, i stedet for nok en ubrukelig ting. Ja og kor blir det av oppskriftene om eg torr sporre så vi sier her vest? Jeg har nemlig også tenkt å gi hjemmelaget konfekt i år. Småttissene får ullundertøy og de voksne får konfekt og en eller anenn nyttig sak (hansker, labber, lue, skjerf, lommetørkle) kjøpt på Fretex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 3. desember 2007 #104 Del Skrevet 3. desember 2007 Ja og kor blir det av oppskriftene om eg torr sporre så vi sier her vest? Jeg har nemlig også tenkt å gi hjemmelaget konfekt i år. Sitter å venter på det samme, så nå har jeg laget en tråd på matforumet, håper på stor respons der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 4. desember 2007 #105 Del Skrevet 4. desember 2007 Oi, for et godt tips. Det tror jeg at jeg skal vurdere til neste år. :-D Men hva pakker du konfekten i? Jeg pakker konfekten i papirposer, eller jeg kjøper cellofanposer på hobbybutikk. Evt bruker jeg gamle syltetøyglass. Rødt sløyebånd er nok innpakning for meg. Og så lager jeg en merkelapp av noe pent papir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #106 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg pakker konfekten i papirposer, eller jeg kjøper cellofanposer på hobbybutikk. Evt bruker jeg gamle syltetøyglass. Rødt sløyebånd er nok innpakning for meg. Og så lager jeg en merkelapp av noe pent papir. Beklager litt dumme spørsmål, men hvordan gjør du dette rent praktisk? Hvis alle konfektbitene samles i en papirpose, vil de ikke da henge fast i hverandre? Selv om du gjør det etter at de har kjølnet av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. desember 2007 #107 Del Skrevet 4. desember 2007 Nextlife sin konfekttråd finnes her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 4. desember 2007 #108 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Ang. handleposer På linken under finner dere mønster og forklaring til å sy en selv (Har ikke testet den ut selv, tenker det blir en jobb for min sydyktige mamma ) http://www.morsbags.com/baganimation.html Endret 4. desember 2007 av nextlife Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 5. desember 2007 #109 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Tabris: Mye av konfekten jeg lager er uten sjokolade også - feks brente mandler, kryddernøtter, småkaker eller marsipankuler. Disse lar seg enkelt pakke i papirposer. Endret 5. desember 2007 av tineline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 11. desember 2007 #110 Del Skrevet 11. desember 2007 Nettet er ankommet. Det er 39 cm bredt og 42 cm høyt. Litt mindre enn en Rema pose altså. Meningen er å ha det sammenbrettet i en håndveske for å unngå å øke plastposesamlingen min ytterligere. Jeg planlegger å lete frem et større nett til større innkjøp (julehandel f.eks. går ikke med det nettet ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 11. desember 2007 #111 Del Skrevet 11. desember 2007 Snakket om kosmetikken tidligere fikk meg til å tenke på denne siden; http://www.cosmeticdatabase.com/ Her kan du finne mange produkter, og se hva de inneholder av ingredienser, og om disse ingrediensene kan ha en skadelig virkning. Det var en veldig fin side. Jeg har ikke oppdaget denne tråden før nå, men jeg vil gjerne bli med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #112 Del Skrevet 12. desember 2007 Yay, flere som henger seg på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Advena Skrevet 12. desember 2007 #113 Del Skrevet 12. desember 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 12. desember 2007 #114 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg "joiner" dere. Vet nå ikke helt hva jeg skal gjøre, men vil nå iallefall prøve å være mer bevisst over mitt innkjøp, og når jeg vet at jeg ikke trenger tingene så skal jeg bare la være å kjøpe dem. Skal prøve å begrense forbruket mitt når det gjelder klær og. Kun kjøpe når jeg absolutt må, dvs at når jeg trenger ny bukse så må jeg kjøpe det(har et merkelig syndrom jeg, så buksene mine går alltid hull på ). Skal prøve å kjøpe fairtrade-produkter og økologiske produkter Får sette meg ned å lese hva dere har skreve her, så finner jeg kanskje ut noe mer jeg kan gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #115 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Velkommen, estrella. Vi hadde kjøpt en eske fairtrade konfekt, sammen med økologisk/fairtrade kaffe og te, til svigerbror, men konfektesken hadde hunden ødelagt mens vi var borte. Så da blir det bare en eske vanlig konfekt til dem siden vi ikke har tid til å bestille en ny. Endret 12. desember 2007 av Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 12. desember 2007 #116 Del Skrevet 12. desember 2007 Velkommen, estrella. Vi hadde kjøpt en eske fairtrade konfekt, sammen med økologisk/fairtrade kaffe og te, til svigerbror, men konfektesken hadde hunden ødelagt mens vi var borte. Så da blir det bare en eske vanlig konfekt til dem siden vi ikke har tid til å bestille en ny. Det der er så utrolig typisk! Vår hund spiste også opp sjokoladen hvis vi glemte å ta den bort fra stuebordet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest s.n Skrevet 13. desember 2007 #117 Del Skrevet 13. desember 2007 Vi bare dele min erfaring med roser --- jeg er glad i å ha friske blomster, og pleier å velge roser eller tulipaner. Blir forferdelig skuffet over roser som faller sammen uten å åpne seg først - og dette skjer ofte med billigpakker. Når jeg kjøper Fairtraderoser, derimot, så blir jeg aldri skuffet. De åpner seg fint, og står lenge, og jeg er så fornøyd Da vil jeg mye heller ha 15 flotte fairtradroser enn 25 coop-roser som faller sammen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #118 Del Skrevet 13. desember 2007 Genialt! Hvor får du tak i fairtraderoser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest s.n Skrevet 13. desember 2007 #119 Del Skrevet 13. desember 2007 Tror de heter Mestergrønn (hvertfall en av de vanligste blomsterhandlerne som er på 'alle' handlesenter) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 13. desember 2007 #120 Del Skrevet 13. desember 2007 Da vil jeg mye heller ha 15 flotte fairtradroser enn 25 coop-roser som faller sammen...Tiltredes! Fair trade-rosene er det utrolig bra kvalitet på, jeg tror aldri jeg har hatt roser som står så fint og lenge. Ikke er de spes dyre heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå