Gjest Advena Skrevet 28. november 2007 #41 Del Skrevet 28. november 2007 Tror det skal være en Ultrabutikk i Stavangerområdet. Vi har en Meny-butikk som har veldig mye fairtrade, økologisk og vegetarmat. Tror dere skal ha en ved stadioen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. november 2007 Forfatter #42 Del Skrevet 28. november 2007 Jåttå, ja! Takk for påminnelsen. (Et litt kronglete sted å komme til for meg, da, men ) Kom forresten over en helt genial side. Det er bl.a. en norsk nettbutikk som selger bare fairtrade produkter! De har også noe økologisk, CDer fra andre kulturer, resirkulerte varer, bøker om fairtrade, sjokolade, bagger, klær, nett, lommebøker osv. Kanskje noen ideer til julegaver eller handlenett? :-D www.friendsfairtrade.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Advena Skrevet 28. november 2007 #43 Del Skrevet 28. november 2007 Takk! Julegaver, ja! Jeg har allerede kjøpt - seks små trær - og et - nydelig smykke - . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. november 2007 Forfatter #44 Del Skrevet 28. november 2007 Kjempebra! :-D I fjor slo vi sammen gave til alle de voksne på både samboers og min side og kjøpte en vannstasjon fra Kirkens Nødhjelp, men det var nok ikke særlig populært hos noen. Skikkelig frustrerende. Men vi har i hvertfall kjøpt fairtrade konfekt og økologisk te og kaffe som en del av gavene i år. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Advena Skrevet 28. november 2007 #45 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Kjempebra! :-D I fjor slo vi sammen gave til alle de voksne på både samboers og min side og kjøpte en vannstasjon fra Kirkens Nødhjelp, men det var nok ikke særlig populært hos noen. Skikkelig frustrerende. Men vi har i hvertfall kjøpt fairtrade konfekt og økologisk te og kaffe som en del av gavene i år. :-D Vettu, jeg synes egentlig det er skikkelig egoistisk å ikke bli fornøyd med en gave som er til hjelp for andre. Men konfekt, te og kaffe må de ihvertfall bli fornøyd med. Endret 28. november 2007 av Advena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 28. november 2007 Forfatter #46 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Ja, fairtrade/økologisk kaffe, te og sjokolade er som regel i tillegg til en DVD eller en bok om et tema de interesserer seg for, så vi håper det vil slå an i år. Men, ja, jeg blir skikkelig oppgitt av en slik holdning. Endret 28. november 2007 av Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 28. november 2007 #47 Del Skrevet 28. november 2007 Slenger meg på her jeg.. Økologiske matvarer og sånn er jeg ikke så bevisst på enda, men det kommer sikkert etter hvert Men å ikke kjøpe klær man ikke trenger er jeg med på! Hermer litt etter Miss Ariel og setter 3 mnd som mål i første omgang :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 28. november 2007 #48 Del Skrevet 28. november 2007 Dette var et flott tiltak, og jeg vil gjerne henge meg på Har ikke rukket å lese alle tidligere innlegg, men tar det etterhvert. Jeg er nok ikke blant de flinkeste og mest miljøbevisste, men jeg prøver i det minste å ha et bevisst forhold til eget forbruk og livsstil. *Innkjøp av klær prøver jeg å begrense så mye som mulig. Legger vekt på kvalitet fremfor kvantitet. Kanskje bli flinkere til å velge økologisk, utvalget av dette vil nok bare bli større og større etterhvert. I hvertfall ser det ut som kjedebutikkene har kastet seg på bølgen. *Kjøper stort sett økologisk mat og fairtrade-produkter der jeg kan velge. Men jeg kan nok bli enda flinkere. *Bli enda flinkere til å la bilen stå. *Bli mer bevisst på eget strøm- og vannforbruk. Her har jeg litt å hente, tror jeg. Vel, det var noen umiddelbare tanker fra min side. Kommer sterkere tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 29. november 2007 Forfatter #49 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Edit: er det nokon som har bestilt noke fra denne sida og veit noke om leveringstid? Ellers sender eg nok ein mail og spør dei, men tenkte høre her først Nei, jeg oppdaget den nettopp så jeg har ikke fått bestilt noe derfra enda. Kjempebra, Miami! Vi begynner å bli en liten, grønn gjeng nå. :-D Endret 29. november 2007 av Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 29. november 2007 #50 Del Skrevet 29. november 2007 *Abonnere* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest s.n Skrevet 29. november 2007 #51 Del Skrevet 29. november 2007 Jeg kom på en ting til som jeg skal bli bevisst på - emballasje. Utrolig mange produkter er pakket inn altfor mange ganger, og her bør forbrukere være litt bevisst. Maarud prøvde seg visst med mindre chipspakker, men med samme innhold som nåværende, men disse solgte dårlig, fordi folk trodde de fikk mindre chips... Så tilbake med store poser og mer luft, og flere trailere på veiene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 29. november 2007 Forfatter #52 Del Skrevet 29. november 2007 Ja, det er et viktig poeng. Det var et dilemma for meg siden jeg var veldig glad i Ballerina Mini-Muffins - de hadde veldig mye emballasje. Men de inneholder også egg, noe jeg har kuttet ut, så det problemet løste seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 29. november 2007 #53 Del Skrevet 29. november 2007 Emballasje er et gigant problem. Jeg er egentlig forferdelig skuffet over regjeringen fordi de ikke gjør noe med dette. Vi har flaskepant, hva med emballasjepant? Uansett: jeg skreller sekspakninger med øl (jeg kjøper sjelden eller aldri en hel sekspakning uansett) for "bærepappen". Hva skal man med papp rundt yoghurtbegre annet enn å få oss til å kjøpe fire istedenfor en? Hvorfor er noe mat pakket i både papp og plast (Pizza, Fjordland, etc) når det hadde holdt med plast? For at det skal se mer fristende ut. Det gjør meg arggggggg ... (Det samme gjelder fire pakninger cola, vaskemiddel i store "luftige" pappesker, tannkrem innpakket i film (forsegling jatakk, alt annet nei takk), blader pakket i cellofan, etc). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 29. november 2007 #54 Del Skrevet 29. november 2007 Må bare få skryte av lavera sine produkter, som er blitt nevnt her. Jeg har forsøkt både lavera og Weleda, men har landet på lavera. Kjempegode produkter til grei pris, og faktisk bedre en mye av det man får iparfymeriet eller apoteket. mannen slet f.eks med tørre, røde flekker i kinnene, og prøvde "alt" inntil jeg introduserte ham for lavera sin fuktighetskrem. Det er faktisk det eneste produktet som har hjulpet - han er helt fin nå. Ellers vil jeg nevne et annet produkt fra helsekost som jeg mener må være mye bedre enn det folk flest tradisjonelt bruker; elektrisk luskam. Den går på batterier, og den både oppdager og dreper lus. Den tar ikke eggene, men det gjør jo vanligvis ikke de kjemikalene vi kliner inn i hodebunnen heller. Men bruker man den annenhver dag i en uke eller to, så er problemet faktisk borte. Jeg har bare gode erfaringer med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest s.n Skrevet 29. november 2007 #55 Del Skrevet 29. november 2007 Jeg har også en annen sak jeg irriterer meg over - mangel på refill-produkter... Hvorfor kan vi ikke kjøpe spylervæske til bilen i konsentrert form, og så spe på vann selv??? Her kan til og med de miljøbevisste produktene bli bedre - jeg har enda ikke sett refill til Ecovers speilvask (Jiff er foran her...). grrr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 29. november 2007 Forfatter #56 Del Skrevet 29. november 2007 Jeg må prøve Lavera og Weleda! Må bare bli ferdig med eksamener og slikt først. Når vi er inne på dette med emballasje og avfall, så er jeg bevisst på at jeg ikke kjøper så mye kaffe på universitetet som går i engangskopper. Neste semester vil jeg bli flinkere til å ta med meg en termos (jeg gjorde det i begynnelsen, men vi mistet toppen på den ene termosen). Vi har også vannautomat med engangsglass på jobb. Jeg har tatt et plastbeger og klistret navnet mitt på, også bruker jeg det igjen og igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest s.n Skrevet 29. november 2007 #57 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) konsentrert spylervæske var å få kjøpt før i alle fall, sikker på at det ikkje fins lengre s.n?? Jeg har ikke sett det, men dersom noen har tips til hvor jeg kan finne det, så setter jeg stooooor pris på det!! Vi spyler jo igjennom noen liter i løpet av en vinter i slapseland! Forøvrig veldig enig i ditt syn på kaffeavtalen og gjenbruk av koppene... Endret 29. november 2007 av s.n Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 29. november 2007 #58 Del Skrevet 29. november 2007 Ja til refiller - og ja til refiller som er billigere enn å kjøpe nytt produkt. Ja til mer konsentrerte produkter. Akkurat nå jakter jeg på et rimelig og greit handlenett - helst i et resirkulert materiale - for å få bukt med min plastposemani. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 29. november 2007 Forfatter #59 Del Skrevet 29. november 2007 Blondie65 - har du sett her? www.friendsfairtrade.no Alt er fairtrade, og noe av det er også økologisk eller resirkulert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 29. november 2007 #60 Del Skrevet 29. november 2007 Blondie65 - har du sett her? www.friendsfairtrade.no Alt er fairtrade, og noe av det er også økologisk eller resirkulert. Jeg har kjøpt hos WWF: http://butikk.wwf.no/ (dermed støtter jeg en god sak i tillegg ...) For de av dere som er mer fingernem så ligger det ute mønster til å sy selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå